Toon posts:

kan windows niet installen op Abit kut7 raid

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kan windows niet op mijn nieuwe pc krijge
duron 600@600
abit kt7raid
reepie x 128 mb
230 watt voeding
als ik win install krijg ik de error:
fout in .CAB bestand.
heeft iemand dit eens eerder meegemaakt?

Verwijderd

Al een andere CD geprobeerd?
Dit ziet ernaar uit dat het bestand corrupt/niet leesbaar is.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Yep, wel eens meegemaakt. Was een fout op de CD.

Verwijderd

Topicstarter
heb eerst win98se van de hd gebrobeerd
daarna win98se van cd
daarna winme eng van cd
ook dat hielp niet

Verwijderd

Topicstarter
btw heb ook win95 4.00.950b geprobeerd

de error is letterlijk:
setup kan dit setup-bestand (.CAB) niet decomprimeren
setup kan niet verder worden uitgevoerd.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

waarschijnlijk is dit geheugen fout of proc. fout heb dit al meermalen meegemaakt.
Ga ff terug naar de zaak die dit verkocht
heeft

Oh ja joh!!!

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

trouwens je voeding is ook te zwak kzou dat eerst proberen met 250Watt of liefst een 300 Wattertje

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die zaak zit in zaandam en ik woon dichtbij Zwolle, en een 300 watt voeding heb ik helaas ook niet bij de hand.
Ik baal hier echt van, koop je voor een lading geld aan onderdelen, werkt de zooi niet!
iemand nog andere ideen?

Ow, wat d8 je waar ik het gekocht heb?

Klein Informatica:(:(

Verwijderd

had ook dergelijke fout met kt7 raid bleek dat de duron 1000 mhz net niet trok en fouten maakte ,,,, maar 950 ging perfect =)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 20:59 schreef Darkman het volgende:
had ook dergelijke fout met kt7 raid bleek dat de duron 1000 mhz net niet trok en fouten maakte ,,,, maar 950 ging perfect =)[/quote]Ik heb dus gewoon een hele brakke processor die op standaartd snelheid nog niet wil lopen? Of is dit iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een idee heeft?

Verwijderd

99% zeker geheugen kapot

Succes Sander

Verwijderd

Wat ook kan, is dat je PC100 geheugen op 133 hebt staan. Of de mobo instellingen in de CMOS staan te hoog. Heb je de potlood truuk op op de multiplier bruggen gedaan??
Als dan de CMOS auto instellingen gebruikt, gaat het misschien mis. Zet met de hand alles op langzaam, vooral het geheugen en de PCI instellingen.
In ieder geval alle kaarten eruit, en alleen met video opstarten. Als dan windows wel installeert heb je een kaart met problemen.
....er wordt gefluisterd dat je het laatste PCI slot beter niet kunt gebruiken omdat die een IRQ met de Raid-chip deelt. Dat geldt overigens ook meestal voor het AGP en het eerste PCI slot.
Ennuh.. zit er misschien een ISA kaart in??
Nou, ik hoop dat iets je helpt.
Groetjes uit Mokum.

Verwijderd

ga anders naar een kennis of iets en neem je proc. en geheugen mee plug eerst het geheugen erin bij hem en kijk wat er gebeurt als die kennis ook nog een duron heeft kan je die ook testen.

PS: je kan ook naar een comp winkel in de buurt gaan en vragen of zij zo vriendelijk zouden willen zijn het zooitje te testen. dan heb je in ieder geval uitsluitsel. Als je weet wat kapot is tsja terugsturen dan maar :(

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het geheugen want ik heb al een ander reepje erop gegooid. Ik heb alles gewoon standaard lopen, dus ook het geheugen op 100mhz. Ik heb het geprobeerd met meerdere videokaarten en verder zit er niks in.

Helaas heb ik ook geen kennis die een socket a heeft dus dat kan ik ook niet testen.

Ik heb hem geunlocked en hij boot tot 1000mhz. Is dit nu een goede duron 600?

Nu heb ik de lock weer terug gezet (alleen om dingen uit te sluiten)

Er zitten ook geen isa kaarten in.

Ik moet wel zeggen, hij is een paar x door de installatie heen gekomen, bestanden gekopiert en opnieuw opstarten. Dan geeft ie tijdens het opstarten een initialisatiefout. Systeem gestopt.

Ik zit hier echt mee, ik heb geen flauw idee wat het is en heb op mijn manier alles geprobeerd.

Heeft iemand nog ideen?
Anders moet ik maar terug gaan (opsturen doe ik niet naar Powerline (Klein Info) maar zouden ze hem dan na een week nog terug nemen (als ik zaterdag ga)?

En heeft Klein uberhaupt wel een winkel of iets wat er op lijkt?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb eindelijk gevonden wat het is, het L1 en L2 cache is verrot!

Nu probeer ik klein computers te bereiken maar op mijn emails reageren ze niet.

Heeft iemand een tel nr van ze?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 20:32 schreef Snap het volgende:
Nou ik heb eindelijk gevonden wat het is, het L1 en L2 cache is verrot!

Nu probeer ik klein computers te bereiken maar op mijn emails reageren ze niet.

Heeft iemand een tel nr van ze?[/quote]Nope. Failliet, geen telefoon bekend. Sorry dat jij d'r mee zit
:(

Verwijderd

Wat een gelul zeg.
Processor cache stuk!!!!!!!!!!!!!!!

Meneer de verkoper mijn z-buffer is stuk, LOL

Verwijderd

mijn duron postte niet alleen op 1000 maar liep ook stabiel in dos , zodra ik win wilde installen ook dergelijke fouten .... 950 liep dus wel foutloos zoals ik hierboven zei jouw duron zou dus ook wel op 950 willen lopen weet niet zeker of het je proc is hoor

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
230 watt is sowieso te weinig, je kan beter een 300watt voeding gaan kopen

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 22:28 schreef D.A.R.R.Y.L. het volgende:
Wat een gelul zeg.
Processor cache stuk!!!!!!!!!!!!!!!

Meneer de verkoper mijn z-buffer is stuk, LOL[/quote]Nou sorry het is toch echt zo hoor! Als ik l1 en l2 uitzet werkt hij perfect.
Wel suuuppppeerr traag maarja :(

Ik heb hem trouwens bij powerprice gekocht, die hebben klein overgenomen.

Weet iemand hier het tel. nr. van?

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:24

Nessuno

io sono nessuno

vervang je ide kabel eens heb het ook ooit eens gehad 2x compleet nieuwe pc gebouwd omdat ik er zeker van was dat de ide kabel goed was :) de 2e x wou die pc ook niet normaal werken

toch maar op aandringen van een collega ander kabel geprobeerd en probleem was weg :)

proberen kan noet slecht zijn nee heb je ja kun je krijgen :)

btw ata 100 kabels zijn heel gevoelig :r

Na rose e cient spin

Pagina: 1