Image zwart/wit maken

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 11:44
Ik heb een plaatje met enkele grafieken er op, elke een andere kleur en een zwarte achtergrond. Nu wil ik dit veranderen in een plaatje met witte achtergrond en zwarte lijnen(grafieken), i.v.m. het printen (ja ik weet dat ik de kleur info dan kwijt raak)

En dit met gimp (onder Linux) of psp (onder Windows)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Image op GrayScale zetten en dan inverten :?

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 11:44
jammergenoeg is een van die lijnen blauw, wat zwart wordt en dus in de achtergrond verdwijnt

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
En er zit nergens een optie black/white :?

Ben niet zo thuis in GIMP ;) Wel photshop :)

Verwijderd

Zwarte lijnen? Weet niet zeker of PSP edges kan tracen, maar dat zou denk ik de oplossing zijn. Zit vast wel zo'n filter bij. En anders inverteren idd.

Verwijderd

colorselector? zit iig in PS.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

PSP - Windows:
Kies Colors - Invert
Als het goed is moet hij dan al een heel ander beeld geven, dwz, de zwarte vlakjes zijn wit geworden. Zat daaromheen wit, dan is het nu zwart, dus dan moet je het anders oplossen:
Pak de 'Magic Wand' tool en selecteer alles wat oorspronkelijk wit is. Dat is dus alles óm de grafieken heen. Kies nu Selection - Invert Selection en ziedaar, hij selecteert alleen de grafiekjes. Druk nu op invert en hij zal alleen dat stukje inverteren.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1