[php] forum: hoofdgroepen

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 06:49
Ik ben een forum aan het maken, nu ben ik een systeem aan het maken met Hoofdgroepen maar er gaat iets niet helemaal goed. Onder de eerste HG selecteert ie maar 1 forum uit de lijst en andere HG's laat ie wel de naam zijn maar selecteert ie geen fora die daar bij horen.

Tabelstructuur + commentaar (//comment):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
HGS:
id         //HG ID
hgnaam       //Naam van de HG
hgmod       //Userid van de Moderator
hgvisible     //Of de HG zichtbaar is

FORUM:
id         //Forum ID
naam         //Forum naam
status       //Status (Crew, verborgen, locked)
descr       //Beschrijvingstekstje
hgmember       //ID van HG waar het forum 'lid' van is
topic       //Aantal topics in Forum

MEMBERS:
id         //USERID
nick         //Nickname
enz....     //Niet relevant

MOD:
userid       //ID van MOD
forum       //ForumID
stick       //Sticky rechten
notes       //Notes rechten
enz...       //En nog een lange lijst rechten

Query's:
code:
1
2
3
4
5
6
HGS Selecteren:
SELECT hgs.hgnaam, hgs.id, hgs.hgmod, members.nick FROM hgs, members WHERE hgs.hgvisible='1' AND members.id=hgs.hgmod

Fora onder HGS Selecteren:
SELECT forum.id, forum.naam, forum.descr, forum.topic, mod.userid, members.nick FROM forum, mod, members 
WHERE forum.hgmember='$obj->id' AND mod.forum=forum.id AND members.id=mod.userid

Dus wie weet het probleem te vinden.

[edit]
sorry voor de layoutverneuking

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 22:16
Misschien kun je even je queries posten zonder al die HTML briel daartussen, dat leest al iets beter. Gewoon even enkel de relevante code posten dus...

https://fgheysels.github.io/

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kan ook een groep als een forum zien, maar waar een flag staat: "isgroup" ofzo, dan kan je met 1 query alles binnenhalen.

• Tux
Op dinsdag 25 juni 2002 16:40 schreef Nielsz het volgende:
Je kan ook een groep als een forum zien, maar waar een flag staat: "isgroup" ofzo, dan kan je met 1 query alles binnenhalen.
Wat voor ontzettend ingewikkelde query moet ik daar dan ongeveer voor gebruiken :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 16:40 schreef Nielsz het volgende:
Gatverdamme Nielsz :o

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 16:45 schreef Zef het volgende:

[..]

whehehe :+

• Tux
Maar weet iemand wat er mis is met de query omdat er maar 1 result komt bij de 2de query

• Tux
Ik weet in welk deel van de 2de query dat ding niet werkt.

AND mod.forum=forum.id

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:35
Zef:
Nou vind ik niet, want als je 20 hoofdgroepen hebt zou dat betekenen dat je dan 20 queries daarvoor moet uitvoeren.

Je kunt nog simpeler trouwens een JOIN gebruiken naar de tabel HGS, en dan bij elke row kijken of dat nummer wijzigd, zo ja een speciale output doen (zodat het een categorie maakt).

• Tux
Op dinsdag 25 juni 2002 18:18 schreef ddc het volgende:

[..]

Nou vind ik niet, want als je 20 hoofdgroepen hebt zou dat betekenen dat je dan 20 queries daarvoor moet uitvoeren.

Je kunt nog simpeler trouwens een JOIN gebruiken naar de tabel HGS, en dan bij elke row kijken of dat nummer wijzigd, zo ja een speciale output doen (zodat het een categorie maakt).
Ik ben een ramp met JOINS :'(
Zou je iets meer uitleg kunnen geven hoe ik die query dan moet opbouwen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:35
code:
1
SELECT f.id, f.naam, h.id, h.hgnaam FROM forum AS f LEFT JOIN hgs AS h

PHP:
1
<?while($c = mysql_fetch_array()){  if(!$c[2] == $b)  {    // maak hoofdgroep    $b = $c[2];  }  // maak forum}?>

• Tux
Op dinsdag 25 juni 2002 18:26 schreef ddc het volgende:
code:
1
SELECT f.id, f.naam, h.id, h.hgnaam FROM forum AS f LEFT JOIN hgs AS h

PHP:
1
<?while($c = mysql_fetch_array()){  if(!$c[2] == $b)  {    // maak hoofdgroep    $b = $c[2];  }  // maak forum}?>
Hij zegt dat de query niet goed is

[edit]
You have an error in your SQL syntax near '' at line 1

[edit]
SELECT forum.id, forum.naam, hgs.id, hgs.hgnaam FROM forum LEFT JOIN hgs ON hgs.id=forum.hgmember

hiermee werkt ie

alleen moet ik nu nog op een of andere manier de Mod's ophalen.

• Tux
Ik heb het probleem nu opgelost door de mod in de forum table te gooien. Dus probleempje opgelost. Iedereen in ieder geval voor de hulp :)

Pagina: 1