Nog een draadloze koptelefoon in PC gebouwd

Pagina: 1
Acties:

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik zag dit topic:

[topic=529627/1/25]

en toen dacht ik, dat kan ik ook wel eens gaan doen.
Omdat jullie allemaal om foto's vroegen heb ik die ook maar gemaakt. Wel heeele slechte kwaliteit foto's, want mijn gewoon dig. fototoestel heb ik uitgeleend, dus maar weer met mijn webcam gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/Image015.jpg

Dat is de zender

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/Image016.jpg

Daar zie hoe mijn kabeltje naar buiten gaat om de koptelefoon op te laden.

Ik heb ook gewoon draadjes op mijn soundkaart gesoldeerd en de 12 volt van mijn voeding van de computer gehaald.

Ohh, en dit zijn mijn koptelefoons:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/Image011.jpg

een philips SBC HC485

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/Image012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/Image013.jpg

en een philips SBC HC455

Deze had ik allebij nog liggen, dus nu doe ik er eindelijk weer iets nuttigs mee. :)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Mooi gemaakt man :)

Hoe is de ontvangst :?

• Ralpy
Op dinsdag 25 juni 2002 16:35 schreef zmn het volgende:
Mooi gemaakt man :)

Hoe is de ontvangst :?
Ja ik weet niet hoe ver ik eerst ontvangst had, maar volgens mij maakt het bijna niets uit. Ik kan heel het huis door, tot achter in de garage en dat is voor mij genoeg.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 20:48
Hoe duur is zo'n koptelefoon? Volgens mij aardig duur... :{

The devil is in the details.

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik heb een Sennheiser.
Niks aan gemod en daar kan ik het hele huis mee rond.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

dat noem ik niet echt inbouwen, er in zetten bedoel je. dat ding is toch IR? dat werkt dan toch niet?

Gregor van Egdom Krekr

• Ralpy
Op dinsdag 25 juni 2002 16:54 schreef krekrrr het volgende:
dat noem ik niet echt inbouwen, er in zetten bedoel je. dat ding is toch IR? dat werkt dan toch niet?
neej, was ook niet veel werk, maar jullie vroegen bij dat ander topic om foto's.. nou hier dus..

Enne is geen infrarood maar op radiogolven, kweet zo niet precies welke

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 14:42
Hij ziet er netjes uit! *D

Verwijderd

ben ik nu gek, of is dit gewoon dat ding in je kast zetten en klaar is kees :? (en ff het kabeltje weg werken).

• Ralpy
Op dinsdag 25 juni 2002 17:16 schreef TheMAzTER het volgende:
ben ik nu gek, of is dit gewoon dat ding in je kast zetten en klaar is kees :? (en ff het kabeltje weg werken).
hmm zoiets.. maar wel het geluid rechtstreeks van mijn soundkaart afgehaald en de voeding van de 12 volt uit mijn computer voeding, was ook maar half uurtje werk hoor.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 16:43 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Hoe duur is zo'n koptelefoon? Volgens mij aardig duur... :{
Die van philips stonden bij de een of andere electronicaketen in de aanbieding voor Eu 35,= dat is eh nog geen fl 100,-. Maar welke? Zal straks wel ff kijke.

[Edit]
Modern Electronics was het
[Edit]

==
hoi

Verwijderd

ik zou zeggen: volgende stap is, demon teer de 'sender' en bouw die in je case. Dat zou pas cool zijn :) (een mooie oplossing natuurlijk).

Nu is heel je airflow naar de klote.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Achter een 5-en-un-kwart bay, hep je ook geen last van gefuckte airflow, en dan kan je de IR ledjes ook nog eens door de bay heen laten komen... >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Ralpy
Op dinsdag 25 juni 2002 21:03 schreef Scyth het volgende:
Achter een 5-en-un-kwart bay, hep je ook geen last van gefuckte airflow, en dan kan je de IR ledjes ook nog eens door de bay heen laten komen... >:)
het werkt niet op infrarood, dusse dat maakt dan helemaal niet uit.

Verwijderd

Wat is het nut van zo'n mod? Je kan em toch gewoon op je lineout doen van je sb en de zender eventueel in je comp zetten? Ik zou het een beetje zonde vinden om die draadjes aan mn comp te solderen. Kan je em ook nergens anders meer op aan sluiten.

• Ralpy
Op dinsdag 25 juni 2002 21:05 schreef xerix het volgende:
Wat is het nut van zo'n mod? Je kan em toch gewoon op je lineout doen van je sb en de zender eventueel in je comp zetten? Ik zou het een beetje zonde vinden om die draadjes aan mn comp te solderen. Kan je em ook nergens anders meer op aan sluiten.
Ja, maar mijn mammie is nogal anti draadjes overal, en zo ziet het er tenminste netjes uit en scheelt weer een stekker in het stopcontact :)

Verwijderd

Het is wel handig, alleen vroeg ik me af of hij niet stoort in je PC, of je PC op de hoofdtelefoon. Waarom ik dit vraag, nou het is niet zomaar dat men een kast om een PC maakt (EMC afscherming). Ik neem aan dat het wel meevalt maar just in case :)

Verwijderd

zou hem dus toch maar in je kast bouwen, solderen kan je wel, dus wat is het probleem :)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Hierrrrrrr is de kenner! De originele poster van het topic (zie eerste post van dit topic)
1: je had dit best mogen behandelen in mijn gemaakte topic
2: nee nee, dit telt niet, dit is gewoon inzetten: het minste wat je had kunnen doen is in ieder geval de zender uit elkaar halen en de ruimte kunnen besparen door gewoon de printplaatjes onder in je kast te leggen, en ik heb alleen maar een jack aan een kant afgeknipt, is nog prima te gebruiken als normale zender, moet ik 'm weer ff in elkaar klussen. Ennieweej, * E-Mile hoopt morgen foto's te kunnen posten. Dan zie je hoe het wel moet :D

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Pagina: 1