Na veel positieve verhalen over linux gehoord te hebben werd ik wel erg nieuwsgierig. Ik las in een computerblad dat SuSE 8.0 net uit is en de installatie vrij eenvoudig gaat. Ik dacht dus: laat ik me er dan toch maar eens aan wagen.
Dus ik dowload de iso en brand dit op cd. Ik boot en de installatie start vanzelf. Alles ging vrij simpel en binnen nog geen half uur kreeg ik voor het eerst mijn linux desktopje te zien. Al m'n hardware netjes herkend en binnen 2 minuten online. Helaas blijkt er iets niet goed gegaan te zijn tijdens de installatie. Ik wilde een bestand downloaden. Toen ik dit deed kreeg ik de meldig dat ik geen vrije schijfruimte meer had. Wat bleek: tijdens de installatie zijn er geen partities aangemaakt. Dit wil dus ook zeggen dat ik na een herstart opnieuw moet "installeren" vanaf de cd. Ik heb het meerdere malen geprobeerd met verschillende schijven, maar vertikt het. Volgens de beschrijving op suse.com moet hij automatisch partitische aanmaken.
In de readme kwam ik dit tegen:
If the installation program does'nt find enough free disk space your
configuration will not be saved. This means, you'll have to go through the
setup procedure every time you boot this CD.
Hoe voorkom ik dit? Ik gebruik een lege schijf.
Dus ik dowload de iso en brand dit op cd. Ik boot en de installatie start vanzelf. Alles ging vrij simpel en binnen nog geen half uur kreeg ik voor het eerst mijn linux desktopje te zien. Al m'n hardware netjes herkend en binnen 2 minuten online. Helaas blijkt er iets niet goed gegaan te zijn tijdens de installatie. Ik wilde een bestand downloaden. Toen ik dit deed kreeg ik de meldig dat ik geen vrije schijfruimte meer had. Wat bleek: tijdens de installatie zijn er geen partities aangemaakt. Dit wil dus ook zeggen dat ik na een herstart opnieuw moet "installeren" vanaf de cd. Ik heb het meerdere malen geprobeerd met verschillende schijven, maar vertikt het. Volgens de beschrijving op suse.com moet hij automatisch partitische aanmaken.
In de readme kwam ik dit tegen:
If the installation program does'nt find enough free disk space your
configuration will not be saved. This means, you'll have to go through the
setup procedure every time you boot this CD.
Hoe voorkom ik dit? Ik gebruik een lege schijf.