Internet traag

Pagina: 1
Acties:

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Volgens onderstaande link valt de snelheid van het internet straks erg terug
als gevolg van KPNQuest die er mee ophoud

http://forum.seti-nl.org/showthread.php?s=&threadid=3533

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Het is KPNQwest KoW ;)
Ik ben compleet internet- en netwerkn00b. Heb je hier met ADSL ook last van???

En wat gaan ze er aan doen voordat we met z'n allen ff langs komen om de boel daar te verbouwen?

Gelukkig hebben de meeste projecten niet zo heel veel data transfer nodig :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

:? --> [topic=511142/1/50]

[search=KPNQuest]

Verwijderd

volgens mij is het al plat, en ik merk niks !!!

http://www.tweakers.net/nieuws/22254

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 15:02
Alle mensen op de universiteiten (en volgens mij ook hoge scholen) hoeven zich geen zorgen te maken aangezien hun verkeer via surfnet en niet via kpn gaat.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op dinsdag 25 juni 2002 16:34 schreef InNuedo het volgende:
Alle mensen op de universiteiten (en volgens mij ook hoge scholen) hoeven zich geen zorgen te maken aangezien hun verkeer via surfnet en niet via kpn gaat.
Ik denk dat het meer gaat om de transatlantische verbindingen die KPNQwest heeft liggen. Veel providers huurder hier een stukje van omdat het heel duur is om zelf zo'n lijn te leggen. Dit gaat nu dus allemaal plat. Zelfs de universieteiten zullen hier last van gaan krijgen.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 16:37 schreef Heineken het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer gaat om de transatlantische verbindingen die KPNQwest heeft liggen. Veel providers huurder hier een stukje van omdat het heel duur is om zelf zo'n lijn te leggen. Dit gaat nu dus allemaal plat. Zelfs de universieteiten zullen hier last van gaan krijgen.
Idd, iedereen zal er last van hebben, want het houdt gewoon in dat een aantal (transaltantische) verbindingen wegvallen, wat extra belasting op de overige betekent. Filevorming dus.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 16:17 schreef Mobster het volgende:
Het is KPNQwest KoW ;)
nee KPNCrashed :P

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Als niemand er last van heeft, wat deed dat bedrijf daar dan überhaubt? >:)

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Hmm, volgens mij gaat het allemaal wel redelijk meevallen. KPNQwest had 40% van al het internetverkeer door zijn kabels lopen, de rest verliep over de glasvezelkabels van andere bedrijven. Ook moet je meenemen dat er een behoorlijke overkill was aan bandbreedte.
De andere kabels hebben op dit moment dus de 40% van KPNQwest erbij, wat absoluut gezien neerkomt op een stijging van zo'n 67%. Dit moet op zich best wel opgevangen kunnen worden, maar het is idd niet geheel uitgesloten dat het op drukke momenten wat trager wordt. Op de rustige momenten zul je er weinig tot niets van merken doordat er nog voldoende glas onder de grond ligt dat wel goed geëxploiteerd wordt. :)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op dinsdag 25 juni 2002 17:26 schreef My het volgende:
Dat vraag ik me ook af.

Sterker nog, ik zit zelf op chello en die is alleen maar sneller geworden sinds ze van kpnquest afgestapt zijn?

Of een sysadmin is eens (bij upc) gaan nadenken over hoe zo efficient mogelijk zijn netwerk in te richten of KPNQuest zorgde op een of andere manier idd voor een vertragin.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:00
Op dinsdag 25 juni 2002 18:35 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.

Sterker nog, ik zit zelf op chello en die is alleen maar sneller geworden sinds ze van kpnquest afgestapt zijn?

Of een sysadmin is eens (bij upc) gaan nadenken over hoe zo efficient mogelijk zijn netwerk in te richten of KPNQuest zorgde op een of andere manier idd voor een vertragin.
Het netwerk van KPNQwest draait momenteel nog gewoon. Ze stoppen er geen geld in. maar aangezien er daar nog een stel mensen zitten die hopen op een doorstart, en die het netwerk nog in de lucht houden is het momenteel nog niet echt plat. De vraag is natuurlijk wel hoe lang die lui dat nog doen. Ze hebben nog steeds de streefdatum van 1 juli.

[removed]

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Misschien een beetje extreem, maar is wat extra blokjes binnenhalen een optie? Of vallen die blokjes wel mee qua bandbreedte (lijkt mij iig niet zo groot)?

last.fm

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Hmm, wel toeval dat mijn eigen lijntje vandaag is weggevallen waar ik alleen op internet'te...
Toeval?

Zit nu op verbinding van me ouders waar de telefoon ook op zit...moet wat he

Verwijderd

Mijn ADSL is ook trager, maar wat heeft dat met de DPC te maken :? ??

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
wij hebben toch al een brakke verbinding dus veel zal ik niet van merken :+

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op dinsdag 25 juni 2002 18:35 schreef RobzQ het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.

Chello zit niet meer op KPNQwest, een vriend van mij is kabelmonteur en die vertelde dat upc, casema ed donderdag alle glas aan het omlassen(verplaatsen en ergens anders aansluiten) was, ik weet niet waar het nu op zit maar niet meer op KPNQwest.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Crack
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Normaal gesproken viel de downstream van mij (MxStream-basic, XS4all) 's nachts altijd enorm terug, maar 't lijkt wel of 't nog nooit zo snel geweest is.
WinMX staat continu te downloaden met een maximaal bezette bandbreedte. :D

De G@H-cliënt komt volgens mij zelfs af en toe in de verdrukking, want recent mis ik af en toe wat werk. Vandaar dat die cliënt nu off-line draait. (een andere optie is natuurlijk, dat WinMX zit te snoepen aan m'n idle tijd ;) )

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 12:01
Op dinsdag 25 juni 2002 16:34 schreef InNuedo het volgende:
Nou dat klopt niet helemaal hoor... Surfnet route(de(wat is de past tence van routen?? :+ :P)) ook verkeer over KPN lijnen. Toen het faillisement aanstaande was heb ik een aantal traceroutes gedaan (ik zit op surfnet) en daarvan waren 3 van de 10 hops via knpqwest. Inmiddels kun je niet meer tracrouten via knpqwest omdat surfnet maatregelen heeft genomen. Voorlopig merk ik weining van een snelheidsdaling. Ik download binnen europa nog met gemak met >1 MB/seconde van het www. met P2P proggies nog sneller.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op dinsdag 25 juni 2002 17:26 schreef My het volgende:
ROFL :D

Ben benieuwd of ik er iets van merk.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Pagina: 1