Toon posts:

vanaf win98-bak naar win2K-bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met m"n netwerk:

Ik heb gewoon een work-group-netwerkje van 3 win98-bakken, een win2K-bak en een linux-bakje. Heb alleen overal IP adressen neergezet (10.0.0.13 tm 10.0.0.17, netmask 255.255.255.0 (ik weet dat er een meer gebruikelijke reeks is...)). Alles werkt prima, behalve het volgende:

Ik zit achter een van de win98-bakken, en ga via "network-neighbourhood" naar m"n win2K-bak. Tot zover gaat het goed, kan alle (geshared) directories zien. Als ik dan een bestandje echt ga lezen (openen met notepad / spelen met winamp / copieren) dan kan hij het bestand niet meer vinden.

Ik heb op m"n win2K-bak als met die users gekloot:
-users met dezelfde naam als die op de win98-bakken.
-guest-user geactiveerd.
-network-user aangemaakt.

Het werkt allemaal niet !!
Heeft iemand een oplossing ??

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Toevallig op de Win2k bak NTFS partities?

Verwijderd

Topicstarter
ehh, ja.. m"n c (boot partitie) is NTFS, maar die staat niet geshared. Wel 2 fat32 partities staan geshared op de win2K-bak...

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

je probleem zit waarschijnlijk toch echt in je ntfs gebeuren zit hem dus om naar fat16.

je kan dit doen met partition magic pro (zonder dat jeje bestanden verliest)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Meen je dat nou echt dat een niet gesharede NTFS partitie voor problemen kan zorgen in FAT32 partities die wel geshared staan :?

Btw ik weet niet hoe groot jet partities zijn maar FAT16 ondersteunt maar tot 2GB

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op woensdag 26 juni 2002 00:42 schreef dreamer het volgende:
je probleem zit waarschijnlijk toch echt in je ntfs gebeuren zit hem dus om naar fat16.

je kan dit doen met partition magic pro (zonder dat jeje bestanden verliest)
Dit is onzin, dan iig fat 32.
En ik heb hier ook w2k proff(bootschijf is ntfs, kan ik gewoon op sharen hoor, de fat32 schijven ook) en w98, gaat ook goed hoor.
En ntfs kan meer dan fat32, niet minder(quota, beveiliging)

Waar het wel aan kan liggen?
Misschien toch rechten op die share?
In deze computer, rechtermuisknop op de share, eigenschappen en dan delen, en dan machtigingen en daar moet alles op toestaan staan.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NTFS partities hebben absoluut geen invloed op je netwerk vanuit Win98

Dat zijn echt sprookjes

De redirector service zorgt ervoor dat je NTFS vanuit OS'en kan benaderen die geen NTFS ondersteunen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dat is inderdaad dikke onzin ik kan ook met mijn windows 2000/95 bak mijn ext2 partitie lezen. Ik denk dat er inderdaad iets gek staat. Je hebt denk ik leesrechten op je directory maar niet op bestanden. Daarom zie je je bestanden wel staan maar kan je ze niet lezen

Verwijderd

Gewoon zorgen dat die users met dezelfde naam als de win98 bakken, en het guest account lees rechten hebben op alle files en directories in de gesharede mappen.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Als de alleen de Fat32 partities geshared staan dan zijn de rechten inderdaad niet goed ingesteld.

Controleer of je zowel de bestanden als directories het volledige recht hebt gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik toch ff reageren op de gast die zei dat het aan NTFS ligt, en dat ik alles naar fat16 terug moest zetten:
Eehh... je weet dat fat16 uit het dos-tijdperk komt, en win95 en hogere versies met fat32 werken ?? |:(

Verder:
Bedankt voor alle posts !!
Ik heb het inmiddels opgelost:
Schijnt dat mijn win2K-bak het nodig vindt dat je èn het quest-account moet activeren, en in je shares een network-user moet aanmaken :+
Pagina: 1