Toon posts:

ASP & .mdb op Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik draai al een tijdje een webserver op windows.. Met gastenboek die entries weg schrijft naar een .mdb bestand..
Toch gaan ik nu over naar linux. Maar ik krijg het volgende probleem: Database Results Error
The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

ik denk zelf dat dit komt door de driver.. Maar hoe ? ik dat allemaal moet gaan aanpassen naar die van Linux :? snap ik niet.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op dinsdag 25 juni 2002 14:59 schreef Flyer17 het volgende:
ik draai al een tijdje een webserver op windows.. Met gastenboek die entries weg schrijft naar een .mdb bestand..
Toch gaan ik nu over naar linux. Maar ik krijg het volgende probleem: Database Results Error
The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

ik denk zelf dat dit komt door de driver.. Maar hoe ? ik dat allemaal moet gaan aanpassen naar die van Linux :? snap ik niet.
Draaien je je ASP scripts ook gewoon onder Linux (dus geen PHP :? ).

* capedro denkt dat het slim is om php te leren icm MySQL (of andere SQLserver varianten). :+

My weblog

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
kijk eens op http://mdbtools.sourceforge.net, misschien dat dat is wat je zoekt.
ook kan je asp via chillisoft een pakketje voor chillisoft asp halen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 15:44 schreef kroeske het volgende:
kijk eens op http://mdbtools.sourceforge.net, misschien dat dat is wat je zoekt.
ook kan je asp via chillisoft een pakketje voor chillisoft asp halen.
Te beginnen.. Ik draai Chillisoft. En dat werkt wel leuk maar dus niet met de juiste database drivers die ik gebuik. en al verstand te hebben van andere drivers ervan en toe te voegen :?
Op dinsdag 25 juni 2002 15:41 schreef capedro het volgende:

Draaien je je ASP scripts ook gewoon onder Linux (dus geen PHP :? ).

* capedro denkt dat het slim is om php te leren icm MySQL (of andere SQLserver varianten). :+
te beginne.. Ik ken geen php scripten. ben er al weer mee bezig. maar ASP ken ik deels al wel. SQL heb ik geprobeert maar krijg je asp pagina's niet connected met mijn SQL database.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens chilliasp moet alles gewoon werken. Kwa drivers moet het wel kunnen want die worden standaart ondersteunt (zo staat het dan in het packet dat ik van ze gedownload heb)

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Op dinsdag 25 juni 2002 18:27 schreef Flyer17 het volgende:
te beginne.. Ik ken geen php scripten. ben er al weer mee bezig. maar ASP ken ik deels al wel.
Ik zou toch zeker overwegen om je asp pagina's over te zetten naar PHP. PHP heeft vele voordelen en het klinkt alsof je niet nog al te veel gebouwd hebt (en dus niet al te veel hoeft om te bouwen).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 13:41 schreef Vigory het volgende:

[..]

Ik zou toch zeker overwegen om je asp pagina's over te zetten naar PHP. PHP heeft vele voordelen en het klinkt alsof je niet nog al te veel gebouwd hebt (en dus niet al te veel hoeft om te bouwen).
Hmz niet super veel nog nee.
maar euh vraagje. Noem dan eens de voordelen als ik alles over zet op php? is het sneller? Zijn er meer applications die je er op kan doen? Of gewoon van het draait sneller op een webserver?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29
Op zondag 30 juni 2002 00:42 schreef Flyer17 het volgende:

[..]

maar euh vraagje. Noem dan eens de voordelen als ik alles over zet op php? is het sneller? Zijn er meer applications die je er op kan doen? Of gewoon van het draait sneller op een webserver?
• Platformonafhankelijk
Dat is eigenlijk DE reden om PHP te gebruiken.
Sneller/meer mogelijkheden zou ik zo niet weten.

• Vigory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 10:26
Op zondag 30 juni 2002 00:42 schreef Flyer17 het volgende:
- sneller
- veeeeel meer functies
- mooiere, eenduidige syntax (accolades i.p.v. if .. end if)

Als je het eenmaal kent kun je ook veel sneller in PHP programmeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 11:17 schreef Vigory het volgende:

[..]

- sneller
- veeeeel meer functies
- mooiere, eenduidige syntax (accolades i.p.v. if .. end if)

Als je het eenmaal kent kun je ook veel sneller in PHP programmeren.
Das uiteindelijk met alles zo.. Ik ben er al wel mee bezig. Scripten zeg maar van internet hallen en dan aanpassen in mijn manier. soms kleine soms grote.. En gewoon uitproberen met wat wel of niet kan. Ik gaan overigens deze week nog een PHP boek kopen. Das wel zo makelijk. En gaan me dus vanaf dan ook maar in 1 keer in PHP verdiepen. En dat ASP meteen achter me laten. Ik hoop dat ik hiermee de goeie en juiste keuze maak.

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
Op dinsdag 02 juli 2002 23:09 schreef Flyer17 het volgende:

[..]

Das uiteindelijk met alles zo.. Ik ben er al wel mee bezig. Scripten zeg maar van internet hallen en dan aanpassen in mijn manier. soms kleine soms grote.. En gewoon uitproberen met wat wel of niet kan. Ik gaan overigens deze week nog een PHP boek kopen. Das wel zo makelijk. En gaan me dus vanaf dan ook maar in 1 keer in PHP verdiepen. En dat ASP meteen achter me laten. Ik hoop dat ik hiermee de goeie en juiste keuze maak.
meer kennis kan alleen maar in je voordeel werken lijkt me ;)
Pagina: 1