Toon posts:

[slackware 8.1] installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje wazig install probleempje. Ik heb de ISO van slackware 8.1 op cd gebakken en ben aan de installatie begonnen. Ging allemaal zonder problemen, tot slackware aan mij vroeg of ik een root password in wilde stellen...
Ja dat wilde ik wel. :P

Maar hij kon het passwd programma van de root image niet vinden. Dus een root-pwd instellen ging niet.
Is dit een bug in slackware of doe ik iets fout (wat ik me niet kan voorstellen).

Na dat dus overgeslagen te hebben ging ik verder en vroeg ie om de kernel installatie. Nadat ik de base.i van de CD gekozen had kon ik rebooten. Nou mooi dat er niets gebeurde... Booten deed ie niet. Is het de bedoeling dat ik zelf een bootloader in elkaar knutsel?? want zo kom ik niet verder.

Verwijderd

Ervaring met de installatie van cd met Slackware 8.1 heb ik niet, ik heb een NFS install vanaf floppen gedaan en herken de problemen niet. Ben je geen pakketten vergeten te installeren of is je ISO wel in orde ?
Om de bootloader (lilo) te installeren en te activeren is er een script genaamd liloconfig. Die wordt normaal gesproken vanuit de setup aangeroepen maar is ook stand-alone te gebruiken.
Dus booten vanaf cd (resue), chrooten naar je hd-install van Slackware en dan liloconfig aanroepen.
En vervolgens met pkgtool de missende pakketjes installeren.

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:16

klown

geek

Ik denk dat je je iso het beste even kan MDSummen (staat wel ergens op http://www.linuxiso.org hoe dat werkt..als je dat nog niet weet)
Want ik heb het idee dat je ISO niet helemaal klopt...

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Topicstarter
indien ik chroot /mnt uitvoer komt ie met deze melding:
chroot: cannot execute /bin/sh: no such file or directory
Nu weet ik niet welke hij bedoeld, de oude echte /bin/sh of de nieuwe /mnt/bin/sh. Het vreemde is dat beide echter bestaan.

Verwijderd

De bedoeling is dat je geinstalleerde slackware schijf moet mounten. Als dat niet lukt zou je met de rescue disk een optie root=/dev/hda1 ro mee kunnen geven als je je Slackware op /dev/hda1 hebt geinstalleerd. Een andere methode is chroot, maar dat lijkt niet te lukken.

kijk eens kritisch naar de md5sum van je .iso file en vergelijk de met die op de downloadsites van Slackware.
Als die niet overeenkomen (even goed kijken welke ISO je hebt, er zijn er 2, Slackware-8.1 en Slackware-8.1.01 ivm een update van apache (1.3.26 op de nieuwe)

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik 'm idd maar opnieuw ga downen, de ISO had ik al weer verwijderd omdat ik 'm toch gebrand had. Maar als ik je zo hoor zou het heel goed kunnen dat de ISO brak was. Ik ben nog niet zo heel lang met linux bezig, maar lang genoeg om te weten dat de fouten die ik krijg niet tot de standaard installatie problemen horen...

Verwijderd

Topicstarter
kom ik weer met mijn stupide slackware probs....
Maar ik heb de ISO opnieuw gedownload en met een MD5summer even de checksum van ISO bekeken, komt absoluut niet overeen met wat er aangegeven word. Betekend dit dat de ISO dus gaar is, ik kan 'm wel gewoon branden en dat lijkt allemaal goed.

Zo ja.. is dit waarschijnlijk tot 2 keer toe...

Verwijderd

0a39f9ea50d63a668e58703479f02da3 ./slackware-8.1-install.iso

Dat zou mm moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik ook gezien... ik denk eerlijk gezecht dat er dan iets mis is met: mijn hd, mijn internet verbinding of ftp://dl.xs4all.nl

Verwijderd

Dat verklaart het wel, die site heeft nieuwe README files en een oude iso.
5b435a931918ed9e9995bc30813913e1 slackware-8.1-install.iso
Als deze klopt met jouw md5sum kun je wel installeren, echter dien je de volgende pakketten te upgraden:
sysvinit
cvs
apache
mod_ssl
Ze staan wel op ftp://ftp.bit.nl/mirror/slackware/slackware-8.1/slackware/ in de juiste versie. :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met slackware 8.0 maar dit kwam bij mij door een kapotte cd-rom speler die bestanden oversloeg.
dus ik zou als ik jou was es ff de cd-rom speler checken
Pagina: 1