Dit is het probleem: ik heb vandaag mijn nieuwe koeler binnengekregen de volcano 7+ van thermaltake. Ik had een coolermaster maar met dat ding werd mn proc soms wel 70 graden stressed. Nieuwe koeler was dus noodzakelijk. Na hem geinstalleerd te hebben (ik ben 1 keertje uitgeschoten met mn schroevedraaier op het moederbord maar er is absoluut geen beschadiging te zien. Ook heb ik enkele keren opnieuw de koelpasta erop gedaan omdat het niet naar tevredenheid was. Daarbij is er ook wel een beetje naast de core gekomen maar dat heb ik eraf gehaald met wattenstaafjes. Ik neem aan dat dat geen kwaad kan, een wattenstaafje op je processor...
Afijn ik wilde mn comp opstarten maar ik krijg een melding van mn bios dat er iets verkeerd is gegaan. Als ik hem dan op een lagere snelheid zet (1300 MHz ipv 1733 MHz) dan alleen wil hij opstarten. Geen foutmelding niets (zou misschien nog ff 3dmark en pcmark kunnen draaien om te kijken of alles stabiel is). Als windows netjes opstart dan kan er toch niets kapot zijn?? Zou ik misschien mn proc beter moeten schoonmaken? Ik heb dacht ik gelezen dat dat met wasbenzine kan
Graag hulp!!!
De koelpasta was de standaard koelpasta die bij de volcano 7+ werd geleverd. Volgens mij is de pasta niet op de bruggen gekomen alleen een beetje om de core heen.
Als het Arctic Silver was (oftewel geleidend) heb je een groter probleem denk ik.
Verwijderd
als het om de core komt is het niet ergOp dinsdag 25 juni 2002 14:09 schreef Hybz het volgende:
De koelpasta was de standaard koelpasta die bij de volcano 7+ werd geleverd. Volgens mij is de pasta niet op de bruggen gekomen alleen een beetje om de core heen.
Verwijderd
Je FSB staat op 100 Mhz ipv 133 Mhz. Kan zijn dat de BIOS safe settings heeft ingeladen...
Da's een quick kick zeg met een half uurtje...
Anyway: Core niet beschadigd met het wisselen van de cooler? CPU niet stiekum toch heeeeeeeel even gedraaid terwijl de cooler er niet/scheef op zat (Houdt AMD ook niet echt van!).
En probeer anders je BIOS te resetten (en dan bedoel ik een hard reset), en kijk of hij dan wel (weer) wil.
Bij mijn broer weleens die BIOS opnieuw moeten flashen voordat hij het weer deed...
Suc-6
Anyway: Core niet beschadigd met het wisselen van de cooler? CPU niet stiekum toch heeeeeeeel even gedraaid terwijl de cooler er niet/scheef op zat (Houdt AMD ook niet echt van!).
En probeer anders je BIOS te resetten (en dan bedoel ik een hard reset), en kijk of hij dan wel (weer) wil.
Bij mijn broer weleens die BIOS opnieuw moeten flashen voordat hij het weer deed...
Suc-6
Verwijderd
Klinkt stom, en je bent vast geen newbie, maar zit de koeler wel goed om?
Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Wilde niet booten op 133FSB maar wel op 100FSB. Bleek dat de koeler er op twee manieren op kon en hij had hem verkeerd om. Je hoefde niet te wringen of niks. Paste prima. De heatsink raakte dan wel heel de core maar koelde toch beroerd. 70 graden op 33% onderklokt is best warm.
Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Wilde niet booten op 133FSB maar wel op 100FSB. Bleek dat de koeler er op twee manieren op kon en hij had hem verkeerd om. Je hoefde niet te wringen of niks. Paste prima. De heatsink raakte dan wel heel de core maar koelde toch beroerd. 70 graden op 33% onderklokt is best warm.
nee ik ben niet echt een newb nee maar ik ben ook weer niet ervaren
Ik weet wel heel zeker dat de core niet beschadigd is want hoe zou hij anders wel op 1300 MHz draaien??? Dat is dan toch niet mogelijk lijkt mij.
Wat sjappo zegt zou wel kunnen want inderdaad hij is ondergeklokt nu en is behoorlijk heet (asus probe 65 graden). Het koelblok is namelijk ook helemaal niet heet... Toch snap ik niet hoe dat een reden kan zijn dat hij niet op 1733 boot, is dat de COP (CPU Overheating Protection) van mijn mobo? Maar ik ga in ieder geval eens kijken of hij goed om zit inderdaad.
thx in ieder geval tot zover maar blijf replyen aub!!!
Wat sjappo zegt zou wel kunnen want inderdaad hij is ondergeklokt nu en is behoorlijk heet (asus probe 65 graden). Het koelblok is namelijk ook helemaal niet heet... Toch snap ik niet hoe dat een reden kan zijn dat hij niet op 1733 boot, is dat de COP (CPU Overheating Protection) van mijn mobo? Maar ik ga in ieder geval eens kijken of hij goed om zit inderdaad.
thx in ieder geval tot zover maar blijf replyen aub!!!
Pagina: 1