Toon posts:

[CM] Mobo op plank monteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Heb de search al gebruikt, maar kwam alleen houten kasten en alu-kasten tegen)

Ik wil mijn mobo op een houten plank monteren en daardan een plexi-"kap" erop zetten. (soort desktop case)

Nu een paar vragen:
- Moeten de kaarten (VGA, Sound, Lan) vastgezet worden of mogen ze "los" in een sleuf gestoken worden ?

- Wat met de airflow ? Zijn er enige zaken ivm de positie van de fans waar ik rekening mee moet houden ?

Verwijderd

zorg ten eerste dat je je mobo niet te vast zet. want hout zet uit en en krimpt continu. dus zorg dat het mobo ietsje los zit. en airflow kun je zelf bepalen.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
't is niet goed voor de airflow om het hout in de fik te steken ;)

't wordt natuurlijk wel een beetje wankel. Ik neem aan, dat de mobo gewoon 'ligt' op zijn rug, met recht omhoog de kaarten. Eén verkeerd tikkie en knak ... ik zou ze gewoon vastschroeven aan de achterkant (voorkant?) waar je de stekkertjes erinplugt. Zo zit't ook bij de pc.

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand waar ik pics kan vinden die juist hetzelfde gedaan hebben ?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op dinsdag 25 juni 2002 14:24 schreef timdeh het volgende:
Weet er iemand waar ik pics kan vinden die juist hetzelfde gedaan hebben ?
Je kan ook ff naar de lokale compshop gaan en vragen of ze niet toevallig nog een backplate voor je hebben. Ben je van dat gezeik in 1 keer af.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 14:37 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Je kan ook ff naar de lokale compshop gaan en vragen of ze niet toevallig nog een backplate voor je hebben. Ben je van dat gezeik in 1 keer af.
/me is bezig met een houten case...
kheb gewoon een oude case helemaal geript, en de bruikbare onderdelen (backplate, hd-rekjes enzo) hergebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die hun pc op een Alu-plaat hebben gemonteerd en pics hebben ?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hmm.. ik heb wel ergens pics liggen dat ik een mobo in een metalen legen kast schroefde...

http://www.hongens.nl/casemod/

maar ik zie dat ik toen nog aan de houten plank wilde.. :(

heb geen foto's van toen ie vast ging..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets zou ik ook doen, maar met enige aanpassingen:

- De PCI kaarten en videokaart vastzetten op een vastgezette lat
- De CDROM en CDschrijver boven elkaar in een houder monteren; dit naast het moederbord op de plaat monteren
- De harddisk in een "Thermaltake Hardcano II" monteren en boven de CDROM monteren
- De voeding achter de CDR(om)/HD plaatsen

Maar ik zoek nu nog pics van mensen die dit ook ongeveer hebben toegepast

Verwijderd

Ik heb hier een *vaag* plaatje voor je
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/lan7/Bz7_18.JPG
Dit was ook maar een tijdelijke mod, deze jongen had zijn kast nog uit elkaar liggen en moest zijn mobo ergens op meenemen
Pagina: 1