Toon posts:

plaatje "goed" maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik een plaatje van internet opsla als plaatje op HDD dan kan ik het editten dat het bijvoorbeeld als avatar kan dienen.
het probleem is dat het plaatje dan soms lelijk word zoals pixelig of bijna niet te zien omdat he eik gewoon in elkaar gedrukt is. hoe kan ik dit voorkomen?
al ik het gewoon resize in PSP werkt het met somige plaatjes wel maar met anderen weer niet. mijn avatar is bijvoorbeeld ook een beetje misvormd.

voor de mensen die de uitdrukking avatar niet kennen of niet voor hetzelfde gebruiken als ik.
(hoop dat ik het goed doe want ik heb de uitdrukking op mangadvd gevonden)
ik bedoel er me usericon mee. die SIG dus.

zoals jullie zien is de plek waar de greepplaten eindigen en het handvat overgaat naar staal is he erg pixelig.

dat is dus dat gedeelte dat rechts van het plaatje omhoog gaat naar de trekkerbeugel.

Verwijderd

het probleem is dus dat het vervormd en pixelig wordt?

Pixelig kan je altijd krijgen, het heeft nml minder pixels om een vloeiende beweging te maken (van bijv. 100*100 naar 60*60, dan heeft het ineens 40 pxs minder om die vloeiende lijn te krijgen) en dan wordt dat een beetje pixelig idd
Dit kan je eventueel oplossen door het voorwerp uit de achtergrond te knippen, en een klein beetje te blurren.

vervormd kan naar mijn weten alleen omdat de verhoudingen veranderen (bijv 120*100 naar 60*60, dan veranderen de verhoudingen, en krijg je dus dat het plaatje ingedrukt wordt...)
Letten op de verhoudingen dus?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb denk ik wel een voorbeeld als het linken van een usericon van fok naar got lkt.

Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/usericons/29629/trueno112.jpg

de auto moet er zo utizien.
Afbeeldingslocatie: http://www.onthenet.com.au/~paulp/corolla/nathan.jpg

hoop dat het lukt.
een beter modl is deze maar die word denk ik nog erger vervrormd.

Afbeeldingslocatie: http://www.gordian.com/users/oren/trueno.jpg
dit is dus het exacte model van de hachi roku waar Takumi Fujiwara mee reed in Initial D.
als de text op de deur klopt is het idd dezelfde auto.

hier ziet het plaatje van de eerste trueno er wel goe uit amar o Fok! niet. akls je wil kan je effe naar fok gaan en dan op zoeken klikken. dan naar gebruikersnaam en dan intikken: trueno.
dan effe scrollen in de posts en dan vind je hem wel.
ik kanhem helaas niet hier plaatsen zoals hij er daar uitziet.
ik probeer een linkje te maken.
http://forum.fok.nl/search.php

effe trueno intikken en bij "zoeken op" effe naar gebruikersnaam scrollen en aanklikken en dan op enter.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dat plaatje is 60x25 pixels, terwijl een avatar altijd gerenderd wordt in de pagina's als 60x60.

zorg dat je het dus ook op die grootte maakt (hoe je dat doet is jouw zaak, maar je zal er ofwel een vierkante uitsnede uit moeten maken danwel extra egale ruimte toevoegen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
dat van dat aanpassen aan groote n vromgeving heb ik al geprobeerd maar bij fok zijn alle plaatjes hetzelfde en in paint shop pro word de lengte ook aangepast als ik de hoogte aanpas.
ik weet niet hoe ik dat apart moet instellen.
op me verkenner ziet het er ook niet echt mooi uit hoor als een voorbeeld plaatje word gegeven in verkenner.
maar als ik hem dan open zie ik het plaatje of gewoon groot of klein met een heleboel witte randen er omheen.
als jullie willen natuurlijk en ik dwing er niemand toe kan k he plaatje vanavond wel opsturen en dan kunnen jullie het aanpassen. nmaar alleen als jullie willen he want k wil mensen geen werk opzadelen waar ze geen zin in hebben.
dat vind ik zelf ook niet leuk.
ik hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe et moet.
alvast bedankt :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Resizen in Paint Shop Pro (6 of hoger)

- als je plaatje bij het opslaan als GIF is opgeslagen, worden er maar 256 kleuren gereserveerd. Als jij dat plaatje dus weer opent in PSP en je wilt het bewerken, laat maar zeggen iets bijtekenen, dan kan dat alleen met die 256 kleuren. Wil je er meer, dan kun je bij [Colors] [Increase Color Depth] het kleurenaantal omhoog zetten naar 16 miljoen kleuren (standaard).
Als je hierna het plaatje vergroot of verkleint, heeft PSP een ruime keus aan kleuren om de verkleinde delen goed mee in te kleuren en worden de overgangen en randjes dus niet zo rafelig.

- Als je gaat resizen doe je dat normalitair met [Image] [Resize...]. Als je vervolgens de bovenste optie, 'pixel resize' kiest, kijk je eerst ff naar het plaatje wat je had.
Je neemt de breedste zijde en maakt díe 60px. De andere zijde kan dan alleen maar kleiner worden, dus dan past het icon altijd.
Let er vooral goed op, dat onderaan het vakje aangekruist staat met 'Maintain aspect ratio of [x,xxxx] to 1' zodat PSP zelf berekent aan de hand van die 60 pixels, wat de ándere zijde moet worden.

Als je nou een plaatje hebt wat gewoon langwerpig is of zo vreemd gevormd dat het niet in een icon past, ga dan ook niet zeuren dat het uitrekt of verfrommelt als je het tóch probeert!
De vakjes voor de iconen die door de meeste fora gecreeërd worden hebben al een vaststaande maat; als jij een plaatje hebt dat groter of kleiner is, boeien, maar het wordt gewoon op dat vlakje van 60x60 gezet.

Wat je moet doen met zo'n langwerpig plaatje is er een fragment uitnemen. Kies de selection tool, kies in het tool menuutje voor 'square' en ga eens een vakje op de foto slepen. Juist een detail van een foto waar iemand iets langer naar moet kijken wekt vaak meer indruk. Auto-avatars zijn er al zat, probeer het eens met alleen een foto van de velg met een logo of een kenmerkend stukje aan de auto.

Enfin, dat was het zo ongeveer wel.

En ohja, als je naar iemand op fok linkt, post dan zijn user details pagina en niet gewoon 'de zoek' want wij gaan echt niet voor je zoeken... :z bovendien kun je ook gewoon zijn icon zelf opzoeken en hier posten, daar zie ik geen moeilijkheid in.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
ik kon idd wel het oprogiel posten maar ik dacht daar effe niet aan sorry. en ik weet natuurlijk ook niet of dat wel magf van de forummod.
maar bij deze doe ik het nog wel effe.
als fok het doet tenminste.
GVD internet ligt er uit zodra ik op fok kom. op got niet.
best wel vreemd.

http://forum.fok.nl/profile.php?id=29629
zal wel een mailtje van een modje krijgen dat dit niet mag maar ja.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58

Pelle

🚴‍♂️

Nu is het wel mooi geweest. FoOl gaat je zo een plaatje mailen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.