Toon posts:

[leek] Ik heb een AMD1.3Ghz en wil een P4 2.2 Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,
vraagje van een leek |:(

Ik heb nu ander half jaar een:

Moederbord: Asus A7A266
Geheugen: 2x256 Kingston
Proc: AMD 1.3 Ghz

En ik wil:

P4 systeempje, 2.2 Ghz.

Waarom? Omdat m'n AMD gewoon steeks kut warm wordt omdat ik hier in een erg warme kamer zit enzo...als ik buiten zit gaat het perfect :-) Computer zit nogal ingebouwd in een kast enzo daardoor komt het.

Maar goed, kan ik gewoon zeg maar een nieuwe mobo+proc+geheugen kopen? Past dit in m'n huidige kast? Zoja wat raden jullie aan? En voor hoeveel zou ik m'n oude spullejtes voor kunnen verkopen?

bedankt alvast

Hawkey

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:48
P4 wordt tegenwoordig ook al aardig warm hoor :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Op dinsdag 25 juni 2002 13:44 schreef Tampie2000 het volgende:
Daar heeft hij IMO weinig aan.

Waar je naar moet kijken is, wil je een OC baar systeem? Wil je gaan gamen? Dat soort dingen.

Verwijderd

aan mij voor heel weinig bouw ik voor jouw dat 2.2 ghz systeempje

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 25 juni 2002 13:43 schreef hawkeye007 het volgende:
Dag mensen,

En ik wil:

P4 systeempje, 2.2 Ghz.

Waarom? Omdat m'n AMD gewoon steeks kut warm wordt omdat ik hier in een erg warme kamer zit enzo...als ik buiten zit gaat het perfect :-) Computer zit nogal ingebouwd in een kast enzo daardoor komt het.

Maar goed, kan ik gewoon zeg maar een nieuwe mobo+proc+geheugen kopen? Past dit in m'n huidige kast? Zoja wat raden jullie aan?
[topic=303365]

:) Kan in de zelfde kast als het goed is :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 13:46 schreef BaRF het volgende:

[..]

[topic=303365]

:) Kan in de zelfde kast als het goed is :P
licht aan de voeding moet extra aansluiting hebben. 4 polig blokje

Verwijderd

Tsja, als je kast aardig ingebouwd staat zou ik zowieso overwegen om eens wat spullen weg te halen en je kast de ruimte te geven, of een extra casefan te gaan plaatsen, want de p4 die jij graag wil geeft ook al aardig wat wattage aan warmte af. Een goedkope oplossing, geef je kast de ruimte en plaats een extra casefan/ of haal een zijkap van je kast af, werkt meestal ook wel verkoelend.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 25 juni 2002 13:43 schreef hawkeye007 het volgende:
Dag mensen,

En ik wil:

P4 systeempje, 2.2 Ghz.

Ook Intel kan behoorlijk warm worden! Dit lijkt me persoonlijk niet de aangewezen reden om een nieuw systeem aan te schaffen.
Maar goed, kan ik gewoon zeg maar een nieuwe mobo+proc+geheugen kopen?
Je kunt ook kiezen voor een Pentium4 in combinatie met DDR-geheugen. Dan hoef je geen nieuw geheugen te kopen en dit scheelt weer in de prijs natuurlijk.
Past dit in m'n huidige kast?
Als je gewoon een ATX kast hebt zal het passen ja. Het enige waar je naar zal moeten kijken is of je voeding een extra connector heeft. Deze ziet er uit als een vierkantje met 2x2 pinnetjes eraan. Heb je dit niet dan zal je een nieuwe voeding aan moeten schaffen.
Zoja wat raden jullie aan? En voor hoeveel zou ik m'n oude spullejtes voor kunnen verkopen?

bedankt alvast

Hawkey
In Overige Hardware loopt een topic waar je kunt vragen hoeveel het nog waard is.
Iets aanraden kan ik je niet.. ik heb me nooit echt verdiept in de verschillende Intel producten.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Op dinsdag 25 juni 2002 13:48 schreef chefke het volgende:

[..]

licht aan de voeding moet extra aansluiting hebben. 4 polig blokje
bij oude P4 mobo's, nieuwe hebben dat extra blokje niet nodig.

ik zou hem gewoon naar de computerboer om de hoek brengen. zo te zien ben je echt een leek, en dan moet je oppassen met zelfbouw.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:14

Wimo.

Shake and Bake!

Als je een snel+stil systeem wil moet je soweiso momenteel voor een intel gaan

Je koopt gewoon een 1.6a/1.8a en die clock je zonder problemen met standaard koeler naar de 2 Ghz .. stil en vlamsnel ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 14:02 schreef Wimo. het volgende:
Als je een snel+stil systeem wil moet je soweiso momenteel voor een intel gaan

Je koopt gewoon een 1.6a/1.8a en die clock je zonder problemen met standaard koeler naar de 2 Ghz .. stil en vlamsnel ;)
Kan je niet lezen ofzo? :D Hitte.....of ga je meneer adviseren nu een waterkoelsysteem te nemen? Of een Vapochilkast? :+

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 17:26 schreef camelnl het volgende:

[..]

Kan je niet lezen ofzo? :D Hitte.....of ga je meneer adviseren nu een waterkoelsysteem te nemen? Of een Vapochilkast? :+
Als jij nou goed zou lezen zegt hij zelf al zegt: met standaard koeling komen bijna alle 1,6GHz P4's naar 2,4GHz, dus zonder waterkoeling of vapochill.

:P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Of je koopt gewoon een fatsoenlijke koeler en een paar Papst fans en dan ben je een stuk goedkoper uit :z

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 13:44 schreef Tampie2000 het volgende:
williamette jah maar northwood valt best wel mee!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Op dinsdag 25 juni 2002 17:57 schreef T-Mug het volgende:

[..]

williamette jah maar northwood valt best wel mee!
niet op de hogere snelheden (lees 2GHZ and up).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat is het probleem? als hij stabiel draait is er toch niks aan de hand? of is hij niet stabiel?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:08
een nieuw systeem omdat de oude te warm wordt |:( Ga dan naar een nieuwe koeler kijken ofzo. Lijkt me zinvoller als er voor de rest niks te klagen is over je huidige systeem

• Mentalist
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 25 juni 2002 19:11 schreef smvs het volgende:
wat is het probleem? als hij stabiel draait is er toch niks aan de hand? of is hij niet stabiel?
Als de kast helemaal dicht zit met weinig airflow zou ie op warme dagen wel eens instabiel kunnen worden :X

In hoeverre heb je je proc kracht nodig? P3 procs zijn wel lekker koel, heb hier een P3 733 met supercheape koeler (lees : 9 euro en standaard pasta, dus niet eens AS) die alleen op ECHT hete dagen (op zolder, met alle ramen dicht) boven de 40 graden uit kan komen. Best wel erge omstandigheden dus voordat die boven de 40 komt... Alhoewel de kast wel altijd openstaat, dat maakt natuurlijk ook erg veel uit.

Voor zover ik weet zullen de tualatins ook nog wel koel zijn. En van de P4 weet ik niet zoveel, maar die zal wel warmer zijn (alhoewel dat bij een Northwood 1.6 wel mee zal vallen).

Als er weinig airflow (mogelijk) is zoals met een kleine kast, helemaal dicht en dat dan in een vak van je bureau zodat er bijna geen lucht bijkan, dan zou ik sowieso proberen wat goede casefans te plaatsen en een goede koeler op de proc te plaatsen (niet dat dat laatste extreem veel zin heeft bij een airflow van 0...)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zie sig voor mijn specs. Mijn PC (bigtower) staat onder mijn bureau. Idle schommelt de CPU tussen de 39 en 40 graden. Stressed zo rond de 53. Dit allemaal met een standaard koeler, kast dicht en geen casefans.

Als je puur je PC wilt upgraden omdat je CPU te warm wordt, dan zou ik voorstellen om (zoals al eerder vermeld ;) overigens) een casefan of een grotere koeler op de CPU te plaatsen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als de kast helemaal dicht zit met weinig airflow zou ie op warme dagen wel eens instabiel kunnen worden
'airflow', 'zou instabiel kunnen worden', hoe nerd ben jij?

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
een nieuwe koeler lijkt me véél zinvoller voor jou. Heb je problemen met je huidige PC? staat de snelheid je niet aan? is het instabiel op 'koele' dagen?

zonee, waarom zou je dan een paar honderd euro uitgeven als je voor 20 euro klaar kan zijn?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

'n Pc zet je niet in een gesloten ruimte met slechte ventilatie dus kast modificeren aangezien elke Pc meer of minder er last van krijgt ook passief gekoelde aangezien de warmte weg moet kunnen via ventilatie.

dus plaats die Pc ergens anders of ventileer die kast door achter wand te verwijderen bijvoorbeeld als het kan.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 19:07 schreef Breepee het volgende:

[..]

niet op de hogere snelheden (lees 2GHZ and up).
mmm valt best mee

altijd minder dan een athlon :Z maar 2.2 moet toch stressed rond de 40 zitten hoor

• you
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 17:41

you

Is er veel verschil in temperatuur tussen PIV northwood 1.6,1.8,2.0 of moet men daar geen rekening mee houden?

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op woensdag 26 juni 2002 21:49 schreef you het volgende:
Is er veel verschil in temperatuur tussen PIV northwood 1.6,1.8,2.0 of moet men daar geen rekening mee houden?
Klein beetje maar.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik kan wel zeggen dat mijn 1,8A op 1.5V even warm word als mijn overclocked speed 2,4A op 1,7V

alleen als je hem stressed is hij 48C anders (zonder case fans) idle 34C

• Mentalist
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 25 juni 2002 21:26 schreef smvs het volgende:

[..]

'airflow', 'zou instabiel kunnen worden', hoe nerd ben jij?
Hoe bedoel je? /me beetje traag van begrip
Is er iets mis met m'n tekstje :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1