Is het nog nog waard om PS2 te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Aangezien al mijn vriendjes een PS2 hebben, wil ik er ook
een :P
Maar is het nog wel waard dan om het te kopen? Aangezien hij al een tijd uit is.
En ik ben ook van plan om veel dvd's te bekijken.
Dit ga ik waarschijnlijk kopen:
PS2 met Final Fantasy X: €350
2e controller: € 35
Memorycard 8mb Sony: € 45
Totaal: € 430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
simpel: ja
ik heb zelf nog een PS1 gekocht in 1999 (toen hij al 4 jaar uit was) en nog veel plezier van gehad. PS2 zal ook nog wel even meegaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Op dinsdag 25 juni 2002 13:29 schreef O.D.Smolik het volgende:
Aangezien al mijn vriendjes een PS2 hebben, wil ik er ook
een :P
Maar is het nog wel waard dan om het te kopen? Aangezien hij al een tijd uit is.
En ik ben ook van plan om veel dvd's te bekijken.
Dit ga ik waarschijnlijk kopen:
PS2 met Final Fantasy X: €350
2e controller: € 35
Memorycard 8mb Sony: € 45
Totaal: € 430
absoluut. koop metal gear solid2 er ook maar direct bij

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

neee, koop een xbox..

Als je het ombouwt kan je nog wat heel leuks mee doen zoals, divxje kijken, en mame oms spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Een ps2 is geldverspilling.
hoewel ik ook tegen de Xbox ben,kun je die toch het beste kopen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Kijk eerst wat voor een spellen er te krijgen o elk console en bepaal dan of het zin heeft om PS2 te kopen. Misschien zijn er op andere consoles leukere spellen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 25 juni 2002 13:59 schreef B0MBACI het volgende:
neee, koop een xbox..

Als je het ombouwt kan je nog wat heel leuks mee doen zoals, divxje kijken, en mame oms spelen..
En waarom geen PS2???

De keuze van de console hang af van de games.. als je FF X en MGS2 wilt spelen, zul je nu een PS2 moeten kopen...

MGS2 - Substance komt ook voor de XBox en GameCube en PS2, maar die is nog niet uit dus.. FFX is PS2 exclusief en dat zal hij waarschijnlijk ook wel blijven..

Welke games vind je cool?? Welke games absoluut niet??? Ik heb een PS2 gekocht omdat ik MGS2 en FFX wilde spelen... een GC koop ik (nog) niet om dat er geen specifieke games op komen die ik moet hebben.. zelfde geld voor de XBox

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 25 juni 2002 14:01 schreef EXE-cuter het volgende:
Een ps2 is geldverspilling.
hoewel ik ook tegen de Xbox ben,kun je die toch het beste kopen imo.
En WAAROM is een PS2 geldverspilling??? Please.. leg uit!!! graag onderbouwen!!!! En waarom ben je tegen de XBox? Puur en alleen omdat hij van Microsoft is??

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 13:37 schreef Marruk het volgende:

[..]

Voorlopig maar 1 spel, geld groeit aan mijn rug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54447

Als al je vrienden er ook een hebben kunnen lekker ruilen met de games. In dat geval kun je toch het beste voor de PS2 gaan. Als je echt een goede console wil zou ik voor de GameCube gaan, omdat ik vind dat daar de beste spellen voor uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34449

Ik zou ook voor een ps2 gaan, er komen/zijn al goede spellen op uitgekomen en ook voor dvd's is het erg handig.
Vooral als je ook van racespellen houdt is een ps2 goed, maar er zij natuurlijk ook genoeg andere spellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:53
Ik zou zeker voor de PS2 gaan. Heb ik ook gedaan 2 maanden geleden. Ik had toen ook kunnen kiezen uit de grote 3, en ben na lang nadenken toch voor de PS2 gegaan :)

En wat ben ik er toch blij mee, GT3, GTA3, MGS2, FFX enz. enz. enz. :D En inderdaad je kunt er meteen DVD op kijken zonder iets anders te hoeven kopen (XboX) en je kunt je spellen uitwisselen met je vrienden :)

En ohja PS2 is gewoon de beste maar dat wisten jullie natuurlijk allemaal al :7 (just kidding ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
Op dinsdag 25 juni 2002 15:05 schreef ^MRT het volgende:
Ik zou zeker voor de PS2 gaan. Heb ik ook gedaan 2 maanden geleden. Ik had toen ook kunnen kiezen uit de grote 3, en ben na lang nadenken toch voor de PS2 gegaan :)

En wat ben ik er toch blij mee, GT3, GTA3, MGS2, FFX enz. enz. enz. :D En inderdaad je kunt er meteen DVD op kijken zonder iets anders te hoeven kopen (XboX) en je kunt je spellen uitwisselen met je vrienden :)

En ohja PS2 is gewoon de beste maar dat wisten jullie natuurlijk allemaal al :7 (just kidding ;) )
voor DVD's moet je toch die remote bijkopen of is dat gewoon een leuk extra om vanuit je zetel te zappen?

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20872

Op dinsdag 25 juni 2002 15:29 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

voor DVD's moet je toch die remote bijkopen of is dat gewoon een leuk extra om vanuit je zetel te zappen?
Juist.. in den beginne had je nog software nodig op je Mem-card maar daar zijn ze vanaf gestapt.. Ik moet er wel eerlijkerwijs bijvertellen dat ik wel zie dat de sync tussen beeld en geluid af en toe weg is! Maar dat kan per model verschillen? (iemand zelfde probleem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24869

Op dinsdag 25 juni 2002 15:29 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Is gewoon een leuk extratje met extra functies. Maar je kan ook gewoon met je controler gewoon de DVD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13071

Op dinsdag 25 juni 2002 15:05 schreef ^MRT het volgende:
...En ohja PS2 is gewoon de beste maar dat wisten jullie natuurlijk allemaal al :7 (just kidding ;) )
Hmm, opzich heb je dan nog gelijk ook. (damn, ik ben de url kwijt waarin ze de ps2 en de xbox met elkaar vergelijken... geloof het of niet.. qua hardware is de ps2 echt beter! :-)

hehehe... oja.. GT3 is gewoon SUPER!!!! WAT een spel. Alleen daarvoor zou ik al een PS2 kopen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 05:41

Appie

F1RST Racing

Op dinsdag 25 juni 2002 15:32 schreef _Swieep het volgende:
Ik moet er wel eerlijkerwijs bijvertellen dat ik wel zie dat de sync tussen beeld en geluid af en toe weg is! Maar dat kan per model verschillen? (iemand zelfde probleem?)
Nee heb ik echt totaal geen problemen mee.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus niet een Xbox dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik vind de GameCube toch wel iets vetter. Bovendien vond ik GT3 echt zuigen. GT2 heb ik toen nog wel intensief gespeeld, maar deel 3 vond ik echt geen drol aan. Ik zou trouwens MGS2 niet kopen, w8 lekker op Substance. Is natuurlijk ook MGS2, maar nu dus nog niet kopen. Als ik kijk naar toekomstige spellen, sta ik in ieder geval aan de kant van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55508

Ik heb zelf een ps2 en ben daar erg tevreden mee. Maar de ps2 is zeker niet meer goedkoper dan de andere consoles. Bovendien zijn de GC games €10 goedkoper dan die van de PS2 en de X-box. Toch zou ik nu nog voor een ps2 kiezen omdat daar tot nu toe nog de beste games voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:21
Als het je echt om de DVD te doen is zou ik zeggen koop een losse DVD speler. Ik erger mij dood aan die fan die in de PS2 zit als ik een film kijk, duidelijk hoorbaar :(
Maar kwa gaming is het natuurlijk ook een mooi apparaat, Gran Turismo 3 is helemaal perfect! FFX en MGS2 vind ik zelf geen reet aan, maar als je er van houdt ook nog 2 toppertjes. Verder nog een leuke line-up goeie games (en nog veel zooi ;)). Denk dat er ook zeker nog wel een jaar of 2-3 fatsoenlijk wat spellen voor uitkomen (zie PSX)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
het ligt er puur aan van wat voor spellen je houd.. echt, ze gaan alle 3 nog wel even mee
xbox: jet set radio future, halo, project gotham racing, ssx tricky, rallisport challenge
ps2: mgs2, final fantasy x, ssx tricky, nba street, ISS reeks, PES reeks, FIFA reeks,
gamecube: super smash brothers melee, star wars rogue squadron II: rogue leader, super monkey ball, pikmin, mario games in toekomst

ik denk dat als je een beetje van alternatieve games houdt dat de gamecube dan je beste keus zal zijn, typische games die heel anders zijn dan wat over het algemeen de PS2/XBX aanbied

persoonlijk vind ik een console geldverspilling als je er singleplayer games op wilt spelen, daar kosten de spellen gewoon teveel voor en hebben ze te weinig replay waarde, daarom zou ik met mijn keuze dan ook alleen maar denken aan wat me vrienden leuk vinden om te spelen, en dat is maar 1 ding: voetbal (console gaming is toch alleen maar ECHT leuk met z'n tweeen of meer toch.. :+)

wat dat betreft gewoon de console die de voetbalreeks heeft die jouw aanstaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 22:20
Absoluut !

Alleen al om MGS2 en FFX zoals zovelen al zeggen ;) Ik zelf heb dat ook gedaan om die 2 spelen alleen.
Natuurlijk heb je dan nog GTA3, TEKKEN 4 of GT3 dus keus genoeg !

succes

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Virtua Fighter 4 is veel beter dan Tekken 4. Vertrouw me maar ik heb em. Er is natuurlijk een heel simpele oplossing voor het probleem waar dit topic om geopend is. Koop gewoonweg alledrie de systemen. Nooit meer het probleem dat HET spel op een andere console uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

als je nu hoort dat Sony al van plan is binnenkort een PS3 op de markt te gaan brengen weet ik het zo niet. maar er zijn zat spellen voor de PS2 dus plezier zul je er zeker van hebben.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Laatst online: 29-05 22:20
MeisterHim: Heb je Tekken 4 dan al geprobeerd ??!?

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 25 juni 2002 16:32 schreef schnumi het volgende:
als je nu hoort dat Sony al van plan is binnenkort een PS3 op de markt te gaan brengen weet ik het zo niet. maar er zijn zat spellen voor de PS2 dus plezier zul je er zeker van hebben.
Ergens mee bezig zijn of op de markt brengen daar zit nog al wat verschil, tuurlijk zijn ze gelijk na het uitbrengen van de PS2 en een welverdiende vakantie begonnen met de PS3 maar die komt echt pas uit in Japan in 2005 en dan is het nog maar de vraag wanneer in Europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Op dinsdag 25 juni 2002 15:41 schreef drax het volgende:

[..]

damn, ik ben de url kwijt waarin ze de ps2 en de xbox met elkaar vergelijken... geloof het of niet.. qua hardware is de ps2 echt beter! :-)
Dat artikel was grote onzin

Maar ook ik vind het aanbod voor de PS2 beter dan voor de rest, ik heb zo al een paar RPG's in mijn goofd die PS2 only zijn en die ik graag zou willen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38894

Op dinsdag 25 juni 2002 16:38 schreef _Swieep het volgende:

[..]

Ergens mee bezig zijn of op de markt brengen daar zit nog al wat verschil, tuurlijk zijn ze gelijk na het uitbrengen van de PS2 en een welverdiende vakantie begonnen met de PS3 maar die komt echt pas uit in Japan in 2005 en dan is het nog maar de vraag wanneer in Europa...
eeuuhh...ik hoorde dat ie eind volgend jaar al in Japan uitkomt, zeker weten doe ik et niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44702

Koop Xbox!!!!!!!!!
Ps2 is duurder en minderwaardig tegenover de Xbox.
En ga niet over dvd's zeiken.
Gebruik geen consoles voor het werk van een ECHTE dvd speler!
Ik ga geen van beiden kopen omdat ik mijn bakbeestje van een pc veeeeeeeeeeel beter vind/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 25 juni 2002 16:48 schreef zaander_zaaier het volgende:

[..]

eeuuhh...ik hoorde dat ie eind volgend jaar al in Japan uitkomt, zeker weten doe ik et niet :+
Eeuuhh als ik dit lees dan vind ik dat geloofwaardiger dan 2003?!

http://sites.dgnet.nl/ps2dome/ShowContent.asp?ContentID=8611

"Sony is druk bezig aan de ontwikkeling van de Playstation 3 en dan met name de MPU (micro processing unit), het hart van de machine. De MPU is in ontwikkeling onder codenaam "Cell" en zal zo'n 200 keer sneller worden dan de MPU's van de huidige consoles. Ontwikkeling van zo'n stukje technologie is niet goedkoop en het kost Sony dan ook rond de 400 miljoen dollar. De PS3 wordt ontwikkeld voor gebruik met hoge bandbreedte fiber optische kabels en zal geen gebruik maken van een opslagmedium zoals DVD of CD. Dit zou dus betekenen dat alle data via de kabels wordt verstuurd, wat ik nog maar moet zien gebeuren. De tijd zal het leren, want de PS3 staat gepland voor release in 2005."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik hoorde dit.. ik hoorde dat... pass eens een link door naar de officiele site van sony waar ze dit aankondigen.. dan lijkt het er meer op :)

edit:
Geen link dus naar 1 of andere console nieuws site dus zoals hierboven. Ik heb persoonlijk geen hoge pet op van ...dome.nl. Toen ik deze nog eens las kwamen 9 van de 10 nieuwtjes rechtstreeks van IGN af.. way to go..

Het zal nog wel ff duren voordatde PS3 komt..ze zouden gek zijn om dat al zo snel te doen, dan weet je zeker dat de PS2 niet meer verkocht gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38
een PS2 lijkt me zeker nog de moeite waard
daarnaast zou ik wel overwegen of de Gamecube geen betere keus is, nintendo heeft soort van beloofd dat ze gamecube nog 6 jaar zullen steunen, dus die gaat het langst mee
aangezien de xbox 2 en ps2 al in 2005 uitkomen

xbox zou ik links laten liggen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 26-04 20:51

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 25 juni 2002 16:52 schreef _Swieep het volgende:

[..]

Eeuuhh als ik dit lees dan vind ik dat geloofwaardiger dan 2003?!

http://sites.dgnet.nl/ps2dome/ShowContent.asp?ContentID=8611

"Sony is druk bezig aan de ontwikkeling van de Playstation 3 en dan met name de MPU (micro processing unit), het hart van de machine. De MPU is in ontwikkeling onder codenaam "Cell" en zal zo'n 200 keer sneller worden dan de MPU's van de huidige consoles. Ontwikkeling van zo'n stukje technologie is niet goedkoop en het kost Sony dan ook rond de 400 miljoen dollar. De PS3 wordt ontwikkeld voor gebruik met hoge bandbreedte fiber optische kabels en zal geen gebruik maken van een opslagmedium zoals DVD of CD. Dit zou dus betekenen dat alle data via de kabels wordt verstuurd, wat ik nog maar moet zien gebeuren. De tijd zal het leren, want de PS3 staat gepland voor release in 2005."
Euhhh... Hoe kom je dan in godsnaam aan je games :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Downloaden zou best kunnen ja.
Om nog ff terug te gaan naar de hamvraag van deze topic:

nee.
Sony is al bezig met de PS3 en die moet over 2 jaar uitkomen. Als je ziet hoe het met de PSX is gegaan kun je op de vingers van één hand natellen dat het binnen 3 jaar gedaan is met de PS2.
Op de frontpage stond een tijdje geleden dat Nintendo niet meer zoveel wil investeren in consoles, wat betekent dat de GC nog wel veel jaartjes meegaat, minimaal 4 voordat er een vervanger komt.
Ik denk dat je daar het meeste plezier van zult hebben. Je kan natuurlijk ook voor de XBox gaan maar volgens mij ben je daar (no offense) nog te jong voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Je kan natuurlijk ook voor de XBox gaan maar volgens mij ben je daar (no offense) nog te jong voor...
hoezo te jong??? wat zijn er voor enge spellen op de Xbox dan? :?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Op dinsdag 25 juni 2002 18:33 schreef schnumi het volgende:

[..]

Ja tuurlijk kun je alle spellen op de xbox spelen.. dat je te jong zou zijn is echt mega onzin |:(

Alleen zou ik de xbox dan wel niet nemen, maar een ps2 8-) (de rede daarvoor staat hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38
Op dinsdag 25 juni 2002 18:33 schreef schnumi het volgende:

[..]

hij bedoelt natuurlijk dat ie te jong is om te sterven
da's namelijk een gevolg van xbox kopen, je sterft sneller (zie xbox reclame)
meestal echter niet op natuurlijke wijze maar als volgt:

mensen kopen een xbox voor veel te veel euro's
daarna daalt de prijs en mensen voelen zich genaaid
verder maakt hun xbox krassen op hun dvd's wat niet leuk is
en dan krijg je ook nog eens Green Screens of Death...
tja dan moet je wel voor een trein springen

hehe sorry jongens kon het niet laten; het is maar een geintje he :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
* Anoniem: 21968 heeft er vandaag 1 gekocht met Final Fantasy X en vindt het de moeite waard *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop gewoon een Cube en je zorgen zijn voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ja.

(kort maar krachtig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 25 juni 2002 18:38 schreef MeisterHim het volgende:
Koop gewoon een Cube en je zorgen zijn voorbij.
Wat wil je met al die vrolijke kleurtjes ;)

(dit was dus een grapje, voordat ik in allemaal consolewars terechtkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26621

Je kan beter een Xbox halen + DVD set en later nog een modchip zodat je ook DiVX kan kijken op je Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Jaaaaaaa!!!!
koop een CUBE

must....play....Starfox...adventures

AHHHHHHHHHHH!!!
ik kan niet wachten tot de megafestatie
lekker op de xbox unreal championchip spelen, starfox op de cube, resident evil op de cube. :9~ :9~ :9~

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 05:36
Ik zou een Gamecube of een Xbox kopen. De ps2 legt het qua graphics heel zeker af tegen allebei deze concoles en ik vind qua spellenaanbod de ps2 zef behoorlijk tegenvallen omdat deze al 2 jaar uit is en je nog waarschijnlijk minder toppers zult krijgen dan de cube of Xbox. Verder zullen allebei deze consoles langer meegaan dan de ps2, omdat de ps3 eerder komt dan de xbox2 of de gamecube2.
Op dinsdag 25 juni 2002 21:10 schreef TekkenMaster het volgende:
Jaaaaaaa!!!!
koop een CUBE

AHHHHHHHHHHH!!!
lekker op de xbox unreal championchip spelen, starfox op de cube, resident evil op de cube. :9~ :9~ :9~
oh ja, en megafestatie zuigt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

Op dinsdag 25 juni 2002 21:10 schreef TekkenMaster het volgende:
Jaaaaaaa!!!!
koop een CUBE

AHHHHHHHHHHH!!!
I second that emotion Stafox adventures wordt naar mijn mening een van de beste games ever.

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24869

Op dinsdag 25 juni 2002 16:25 schreef MeisterHim het volgende:
Virtua Fighter 4 is veel beter dan Tekken 4. Vertrouw me maar ik heb em. Er is natuurlijk een heel simpele oplossing voor het probleem waar dit topic om geopend is. Koop gewoonweg alledrie de systemen. Nooit meer het probleem dat HET spel op een andere console uitkomt.
Ik heb ze ook beide en ik vindt Tekken 4 leuker, Ziet er mooier uit, speelt wat lekkerder en figuren zijn leuker... Maar dat is mij mening, VF4 is wel mee strategischer en heeft beter block en counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 16:25 schreef MeisterHim het volgende:
Dat heeft een vriend van mij, PS2 Gamecube Xbox GBA :D
Niet normaal meer :)
Heeft niet een 2ehands PS2 voor mij ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op dinsdag 25 juni 2002 14:02 schreef DSanka het volgende:
Kijk eerst wat voor een spellen er te krijgen o elk console en bepaal dan of het zin heeft om PS2 te kopen. Misschien zijn er op andere consoles leukere spellen te spelen.
Helemaal correct.

Microsoft adverteert met 'nu al maar liefst 75 spellen verkrijgbaar voor de X-Box' :{

Voor de PS2 zijn er al vele honderden (geloof ik).

Als ik zou moeten kiezen tussen X-Box, PS2 en Gamecube zou ik voor de PS2 gaan (met daarna GC en op de laatste plaats de X-Box ---> dat is gewoon een PC en die heb ik al, en een goeie ook).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik ben voor pc en dat zal zo blijven.
je kan ze via bepaalde methoden ook op je peecee krijgen e m o's bijvoorbeeld.
alleen de games zijn wat moeilijk te vinden, maar het kost je niets.

als je dan toch moet kiezen dan zou ik voor ps2 gaan.
je zag het met de N64 en de dreamcast, ps is blijven bestaan, sega is faliet, en nintendo had ook pijn.

marceting van de ps was zo veel beter als die van nintendo en zekers als die van sega.
voor de ps2 waren er in het begin dattie uit kwam al gelijk een groot aantal (goede) spellen.
xbox heeft er ook wel een paar, maar niet zoveel als ps2.

ik heb ook een speial grudge tegen M$, maar wie niet, daar alleen al door zou ik geen xbox kopen. verder hoorde ik ook al dattie erg instabiel zou spelen, meerdere vastlopers in 1 game enzo (no bullshit, dat vertelde een vriend van me die erop gespeeld had in de free rec shop)

gamecube, naja, daar zou ik echt over twijvelen...
ik ben gek op zelda...
mario is ook leuk, en speel al 12 jaar op nintendo...
alleen maar hopen dat ze het nu wat beter doen dan met de n64, want die was ook snel weer weggedrukt door ps1 (ja 1 ja, n64 kwam later, en kon niet boven ps uitkomen)

ff is wel heel vet, vergeet gta3 niet, en mgs natuurlijk :)

overweeg gewoon wat je het beste lijkt, en wat ze te bieden hebben.
prijzen van de verschillende onderdelen is ook belangerijk, console zelf goedkoop, de rest duur?
40 of 90 euro voor een joystickky... memory cards etc, u get the point denk ik.

my 2 cents

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
Op dinsdag 25 juni 2002 15:41 schreef drax het volgende:

[..]

Hmm, opzich heb je dan nog gelijk ook. (damn, ik ben de url kwijt waarin ze de ps2 en de xbox met elkaar vergelijken... geloof het of niet.. qua hardware is de ps2 echt beter! :-)

hehehe... oja.. GT3 is gewoon SUPER!!!! WAT een spel. Alleen daarvoor zou ik al een PS2 kopen... :-)
http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

Op dinsdag 25 juni 2002 13:37 schreef Marruk het volgende:

[..]

Leuk icoon...... Nog net niet gejat though :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Op woensdag 26 juni 2002 11:29 schreef Tidus het volgende:

[..]

en wat bedoel je daarmee? het lijkt mij wel dat de icoontjes verschillen van elkaar, dus zeur niet

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 26 juni 2002 11:29 schreef Tidus het volgende:

[..]

offtopic:
Als het niet animeert is het niet stoer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Damn thnx voor deze link man, je moet dit artiekel ECHT eens goed lezen joh, dan denk je echt zo van tering :o

http://users.skynet.be/xsuw/ps2vsxbox1.html

Ik heb wel een goeie keuze gemaakt met mijn PS2... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

specs mean nothing, games do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 26 juni 2002 19:39 schreef MeisterHim het volgende:
specs mean nothing, games do
Daar is alles mee gezegd. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Laatst online: 20-02 16:29
Op woensdag 26 juni 2002 19:17 schreef ^MRT het volgende:
Damn thnx voor deze link man, je moet dit artiekel ECHT eens goed lezen joh, dan denk je echt zo van tering :o

Dat artikel is een groote blaat, er zit een kleine kern van waarheid in maar grotendeels is het gewoon M$ bashing en $ony verheiliging.

Nu moet ik zeggen ik heb beide consoles en de Xbox heeft gewoon betere graphix, de hd is flex want dan heb je niet perse een memcard nodig, je kan in sommige spellen je eigen muziek afspelen door van te voren de cd te copieeren naar disk. de standaard controler is groter (is voor mij lekker heb grote handen) heeft 4 controller aansluitingen.

Daarintegen speelt een PS2 weer zonder upgrade gewoon DVD's en heeft de PS2 meer titels + de PSX titels hij is backward compatible.
Tot op heden bied de Xbox mooiere beelden als een PS2 het is gewoon wat je zelf het liefst hebt.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17735

Tuurlijk! Ik zal hem alleen al nooit meer verkopen door GT3, en dan binnenkort ook nog die add-on. MGS2 roelt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 26 juni 2002 20:01 schreef DareDevil het volgende:
de standaard controler is groter (is voor mij lekker heb grote handen) heeft 4 controller aansluitingen.
Ik heb ook eens met zo'n Xbox gespeeld en vond die controller dus echt veel te groot, en nee ik heb geen kleine handjes. Kan een basketbal met 1 hand vasthouden dussssss. Die handvaatjes zijn gewoon te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

De ps2 vind ik zelf nog wel de moeite waard om te kopen en zijn zoveel gave games ervoor te krijgen met name mgs2!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Op donderdag 27 juni 2002 09:48 schreef Frodo19 het volgende:
De ps2 vind ik zelf nog wel de moeite waard om te kopen en zijn zoveel gave games ervoor te krijgen met name mgs2!!! :P
ik zal niet reageren daar ik enigszins bevooroordeeld ben :P

haha, nee, kijk eerst welke games je wilt spelen en koop dan een console. dat is de enige richtlijn die je moet hebben bij het uitkiezen van een console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat hij ons ook nog weten welke hij nu gaat kopen? Volgens mij komt hij hier niet meer langs. Heeft in ieder geval al een tijdje geen post meer geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heeft ie het te druk met spelen op zijn PS2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2554

Sony is al bezig met de PS3 en die moet over 2 jaar uitkomen. Als je ziet hoe het met de PSX is gegaan kun je op de vingers van één hand natellen dat het binnen 3 jaar gedaan is met de PS2.
Oh, nog maar drie jaar support? Dat is kort zeg! Een snelle PC gaat maar anderhalf jaar mee, dus je kunt precies 2 keer zoveel lol meekrijgen! Je praat echt best wel onzin hier... PS2 houdt altijd wel support, en als de PS3 komt, koop je die. In die drie jaar kan veel gebeuren; third party support voor de Xbox kan inzakken bijvoorbeeld. Ik zou zeker de PS2 nemen gewoon alleen al om de titels die er nu zijn... Daar kun je gewoon ook een tijdje mee vooruit. Ikzelf heb natuurlijk GT3, GTA3, MGS2, FFX, DMC en THPS3... Allemaal titels waar je je extreem lang van kan genieten; en veel hebben een goede replay waarde (FFX kan je opok nog een keer met walktrhough doen, MGS2 heeft ranks, etc.).

Andere consoles zijn ook leuk, maar de PS2 heeft op dit moent gewoon de beste linup. De Runnerup is voor mij de GC; Xbox is gewoon niet leuk vind ik. Halo was vermakelijk, maar Gotham was gewoon echt een klote spel, en DOA3 was een beetje simplistisch eigenlijk...

Maar als je eraan dacht een PS2 te kopen, gewoon doen. En pak inderdaad FFX, daar kun je heel erg lang mee doen totdat je weer geld hebt voor MGS2 ofzo...

Dat Xbox vs. PS2 verhaal is trouwens onzin... De Xbox is gewoon echt sneller, het enige wat dit artikel bewijst is dat de PS2 gewoon helemaal niet slecht is; sowieso is de GC al helemaal niet zoveel sneller (echt niet meer dan 50 %). Maar de PS2 gebruikt haar energie gewoon wat beter; de developers van de Xbox hebben de neiging om zo erg de graphics van het ding ten toon te stellen dat het er niet alleen a) onrealistisch uitziet (rare reflecties bijvoorbeeld) b)ook voor onnodige slowdowns zorgt (die kwam ik in ieder geval in Halo, het leukste spel, wel veel tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

Op donderdag 27 juni 2002 11:06 schreef Vipertje het volgende:

[..]

Oh, nog maar drie jaar support? Dat is kort zeg! Een snelle PC gaat maar anderhalf jaar mee, dus je kunt precies 2 keer zoveel lol meekrijgen! Je praat echt best wel onzin hier... PS2 houdt altijd wel support, en als de PS3 komt, koop je die. In die drie jaar kan veel gebeuren; third party support voor de Xbox kan inzakken bijvoorbeeld. Ik zou zeker de PS2 nemen gewoon alleen al om de titels die er nu zijn... Daar kun je gewoon ook een tijdje mee vooruit. Ikzelf heb natuurlijk GT3, GTA3, MGS2, FFX, DMC en THPS3... Allemaal titels waar je je extreem lang van kan genieten; en veel hebben een goede replay waarde (FFX kan je opok nog een keer met walktrhough doen, MGS2 heeft ranks, etc.).

Andere consoles zijn ook leuk, maar de PS2 heeft op dit moent gewoon de beste linup. De Runnerup is voor mij de GC; Xbox is gewoon niet leuk vind ik. Halo was vermakelijk, maar Gotham was gewoon echt een klote spel, en DOA3 was een beetje simplistisch eigenlijk...

Maar als je eraan dacht een PS2 te kopen, gewoon doen. En pak inderdaad FFX, daar kun je heel erg lang mee doen totdat je weer geld hebt voor MGS2 ofzo...

Dat Xbox vs. PS2 verhaal is trouwens onzin... De Xbox is gewoon echt sneller, het enige wat dit artikel bewijst is dat de PS2 gewoon helemaal niet slecht is; sowieso is de GC al helemaal niet zoveel sneller (echt niet meer dan 50 %). Maar de PS2 gebruikt haar energie gewoon wat beter; de developers van de Xbox hebben de neiging om zo erg de graphics van het ding ten toon te stellen dat het er niet alleen a) onrealistisch uitziet (rare reflecties bijvoorbeeld) b)ook voor onnodige slowdowns zorgt (die kwam ik in ieder geval in Halo, het leukste spel, wel veel tegen).
Dat de GC maar 50% sneller is is ook wel total bullshit . Zelfs een Dreamcast kan de power van de PS2 momenteel evenaren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2554

Dat de GC maar 50% sneller is is ook wel total bullshit . Zelfs een Dreamcast kan de power van de PS2 momenteel evenaren ..
Het is grappig dat je dat zegt, ik ziet nu net bij een vriend van me die gisteren een DC heeft gkocht in het kader van consoles sparen... De conclusie tot nu toe is dat het enige mooie spel wat we hebben gezien DOA2 is, samen met Virtua Tennis. En we hebben nu al zo'n 15 spellen gespeeld. DC heeft ook geen enkele reden om even snel als een PS2 genoemd te worden, er is immers geen enkel spel wat even mooi is als MGS2 of GT3. Bovendien zijn de laadtijden echt heel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9891

Op woensdag 26 juni 2002 19:17 schreef ^MRT het volgende:

Ik heb wel een goeie keuze gemaakt met mijn PS2... 8-)
Hahaha , lol :o
Jij denkt dus dat dat artikel echt waar is ? Helaas is het geschreven door een Ps2 fanboy die perse wil dat zijn ps2 het beste is, of die een hekel aan microsoft heeft. Als het echt waar was wat er stond en de PS2 sneller en krachtiger zou zijn dan had je dat toch ook al op de proffesionele hardware sites als Tomshardware gelezen?. Ik heb een Xbox gekocht waar ik veel plezier aan heb. Ook heb ik een paar weken terug een Ps2 gekocht, omdat ik zo ook van de toptitels van de Ps2 mee kan genieten (denk aan Final Fantasy 10 , Metal Gear Solid 2 etc). Persoonlijk vind in de Xbox fijner omdat ie grafisch en ook qua laadtijden beter is. Als ik de topicstarter een console moet aanraden dan zou ik voor de Xbox gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
Op donderdag 27 juni 2002 12:22 schreef Netrab het volgende:

[..]

Hahaha , lol :o

blaat blaat blaat...
Nou niet dat ik het echt geloof ofzo.. Ik vond het gewoon wel indrukwekkend hoe ze het uitlegden. En heb jij weer echt bewijs dat dit verhaal niet waar is? Maarja wat maakt het ook uit. Zoals ze hierboven zeggen, de games maken de console. En daar sluit ik me eigenlijk helemaal bij aan.

Maar ook al is het verhaal van mijn link waar, feit blijft dat de XboX NU mooiere beelden heeft... dat kan niemand ontkennen. Maar iedereen kan lullen wat ie wil, maar ik kies voor PS2, want dat is voor mij persoonlijk het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Ik zou voor de PS2 gaan, omdat de PS2 het grootste spellen aanbod heeft. Dit zal in de toekomst zo blijven, want je kunt ook PSX titels op de PS2 spelen. De GameCube & de X-Box hebben op dit moment een achterstand van honderden titels, en dat is gewoon nooit meer in te halen.

Wat ook erg leuk is, is dat je met de PS2 meteen een DVD speler in huis haalt. Veel mensen zeggen dat de beeldkwaliteit t.o.v. een echte DVD speler minder is, maar dat is een fabeltje. Als je een echte DVD speler koopt kun je hooguit meer instellen, maar de beeldkwaliteit is bij de PS2 gewoon hetzelfde.

Verder heeft de PS2 nog wat meer voordelen:

-Is goed om te bouwen (Messiah chip)
-Console ziet er mooi uit (X-Box :r )
-Naast DVD speler ook een CD speler
-Zowel verticaal als horizontaal neer te zetten
-Erg fijne controller
-Er zijn veel extra accessoires beschikbaar
Pagina: 1