Toon posts:

GVD 3 voedingen verneukt in korte tijd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar, schee mijn voeding er ineens mee uit, gaf nog maar hele lage spanning af, ik kreeg daar nog garantie op. Maar in die tijd had ik al een andere voeding gekocht dus die voeding had ik mooi in een hoekje neergelegd :P Nu 5 weken geleden ging ik die voeding gebruiken, 3 weken daarna ging ik mijn systeem tweaken, en ineens schee die voeding ermee uit :? eeft ook nog hele lage spanning af. Ik toen maar voeding geleend van een vriend van mij. Ik vandaag cpuburn7 draaien ineens systeem uit, blijkt die voeding ook kapot te zijn, ook nog maar hele lage spanning.

Hoe kan dit :? En kan ik deze voedingen nog maken?? De zekering is gewoon nog heel.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wat voor merk en hoeveel watt voeding is het? No-name 300 W voedingen zijn namelijk niet hetzelfde als bijv. een Enermax 300 W voeding...
En heb je misschien een zelfgemaakte schakeling in je PC die kortsluiting zou kunnen maken?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 13:43 schreef Demoniac het volgende:
Wat voor merk en hoeveel watt voeding is het? No-name 300 W voedingen zijn namelijk niet hetzelfde als bijv. een Enermax 300 W voeding...
En heb je misschien een zelfgemaakte schakeling in je PC die kortsluiting zou kunnen maken?
Het waren alle 3 nood voedingen (300 watt noname) voordat ik een Antec 400 watt kon kopen.

Geen schakeling, alle 3 kapot toen de cpu hard aan het werken wwas :P

• Demo
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 25 juni 2002 13:47 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Het waren alle 3 nood voedingen (300 watt noname) voordat ik een Antec 400 watt kon kopen.

Geen schakeling, alle 3 kapot toen de cpu hard aan het werken wwas :P
Hmmm 300 W noname voor de setup die in je sig staat is denk ik wel te weinig ja... Ik heb voor een mindere setup een Aopen 300 W en die krijgt het er soms al moeilijk mee...
Noname voedingen zijn over het algemeen ook beter beveiligd tegen overbelasting, dus met een Antec 400 W zou je geen problemen meer moeten hebben :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 13:50 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Hmmm 300 W noname voor de setup die in je sig staat is denk ik wel te weinig ja... Ik heb voor een mindere setup een Aopen 300 W en die krijgt het er soms al moeilijk mee...
Noname voedingen zijn over het algemeen ook beter beveiligd tegen overbelasting, dus met een Antec 400 W zou je geen problemen meer moeten hebben :)
Ja weet ik, Antec rulezz. Maar kan ik deze voedingen nog maken??

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 13:51 schreef Soldier2000 het volgende:
Ja weet ik, Antec rulezz. Maar kan ik deze voedingen nog maken??
Nope, tenzij je weet wat je doet, en snapt hoe zo'n ding (elektronisch) in elkaar zit.

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
geef je weinig kans...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

ik denk dat het defect gaan van je voedingen komt door een te hoge spanning op het spanningsnet. Want door overbelasting van je comp kan het haast niet zijn. Als de voeding te zwak is merk je dat namelijk meteen door spontane reboots, en daar gaat de voeding NIET van kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 16:45 schreef epsilon het volgende:
ik denk dat het defect gaan van je voedingen komt door een te hoge spanning op het spanningsnet. Want door overbelasting van je comp kan het haast niet zijn. Als de voeding te zwak is merk je dat namelijk meteen door spontane reboots, en daar gaat de voeding NIET van kapot.
Er draaien hier 2 computers 24/7 een compaq en deze dan. Die compaq voeding is nog nooit kapot gegaan.

BTW. Net een kwartier geleden is de 4de voeding kapot gegaan :(

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 21:05
Hij heeft hier gewoon 2 voedingen van mij gemold he! www.watbenjedan.com :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 17:00 schreef benchMarc het volgende:
Hij heeft hier gewoon 2 voedingen van mij gemold he! www.watbenjedan.com :+
Houd je kaak :P

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Als die voedingen steeds kapot gaan zal het wel aan je case liggen. Heb je misschien een slechte aarding? Het zou ook aan je moederbord kunnen liggen en dan vooral de power-good en power-on switch. (de grijs en groene geloof ik)

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Effe ander stopkontakt proberen ? Is het stopkontakt geaard?

Op een ander moederbord proberen ?

Het is trouwens vreemd dat ze er zomaar mee stoppen, dus zonder rook, stank of geluid....

Ben je zeker dat de zekering vd voeding goed is ?

Kapotte voedingen nog eens testen met een ander moederbord, zien of ze wel echt kapot zijn...

Soms springen ze in een veiligheid, en kun je ze een kwartier of langer niet gebruiken, dan moet je de stekker er een tijdje afhalen, en nog eens proberen...

[tekstherleesmodus]Tja, telegrafische stijl, ik probeer maar te helpen >:) [/tekstherleesmodus]

Me, myself & I

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op dinsdag 25 juni 2002 20:40 schreef Bestiole het volgende:
Effe ander stopkontakt proberen ? Is het stopkontakt geaard?

Op een ander moederbord proberen ?

Het is trouwens vreemd dat ze er zomaar mee stoppen, dus zonder rook, stank of geluid....

Ben je zeker dat de zekering vd voeding goed is ?

Kapotte voedingen nog eens testen met een ander moederbord, zien of ze wel echt kapot zijn...

Soms springen ze in een veiligheid, en kun je ze een kwartier of langer niet gebruiken, dan moet je de stekker er een tijdje afhalen, en nog eens proberen...

[tekstherleesmodus]Tja, telegrafische stijl, ik probeer maar te helpen >:) [/tekstherleesmodus]
Lijkt me sterk dat het aan het stopcontact licht, anders heb je iets uitgevonden waarvan je gratis extra spanning krijgt :p

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja zoals ik zei, ik probeer maar te helpen... >:)

Tja hij verneukt 4 voedingen.... Dan zou ik toch ook het stopkontakt checken... (zelfs als dat het waarschijnlijk niet is, want als daar het probleem ligt had zijn voeding wel met een beetje vuurwerk de geest gegeven :) )

Me, myself & I

Verwijderd

Het ligt gewoon aan jou! Je bent allergisch voor voedingen ze gaan spontaan kapot bij jou. Maar check de voedingen nog eens goed, misschien heb je ook wel gewoon pech gehad.

Verwijderd

vaag normale voedingen als je die overbelast doenze het tijdelijk ff niet

• violator_
  • Laatst online: 19-01 01:18
Mischien is er ergens in je pc sprake van een constante (kort)sluiting. Ik heb eens meegemaakt dat bijvoorbeeld de plug (op een socket7 was t een plug) naar de USB poort een sluiting had op t moederbord zelf. Of mischien een van de LED / switch kabeltjes...

Dat zorgde in dat geval in ieder geval voor dergelijke verschijnselen (inclusief rare geur in de voeding :P )

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Zekeringen zijn nog allemaal heel. En dat ze in een soort van veiligheid springen heb ik bij de 2de voeding een keer gehad, maar die was een half uur daarna overleden :(

Stopcontact ga ik wel eens checken hier, nu maar hopen dat mijn antec voeding het dadelijk niet begeeft :P

Morge ga ik trouwens ff naar mijn pczaak toe om ze mijn voedingen te laten checken :P ff laten kijken als ze nog te redden zijn en zo :)

Verwijderd

Topicstarter
LOL, ons mam was aan het stofzuigen ineens pang, stofzuiger naar de klote :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jaja, nou wordt dit topic steeds vager hoor..

Verwijderd

Vager? Duidelijker ja.
Bel een electricien en laat het stopcontact eens doormeten.

• cyclone
  • Laatst online: 23:30

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op woensdag 26 juni 2002 17:08 schreef Deun het volgende:
Vager? Duidelijker ja.
Bel een electricien en laat het stopcontact eens doormeten.
Een stopcontact doormeten :? :?
sucses ermee ..-- zucht --..
some people ..

Maar in ieder geval zou ik als ik jou was eens met een multimeter aan de haal gaan en eens kijken wat de spanning is die bij jou thuis binnenkomt.
hij moet +\- 230 volt zijn ( en plus minus wil niet meer zeggen dan max 235 min 220 )
Zowel te hoog als te laag is schadelijk voor je spulletjes .. en dan moet je eens bellen met je Energie provider ( is weer eens wat anders dan met je internet provider :) )

Verder raadt ik je aan een aantal metingen te doen om de 30 minuten o.i.d. eens kijken hoe dat uitpakt !

Sucses !!

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 17:53 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

some people ..

Maar in ieder geval zou ik als ik jou was eens met een multimeter aan de haal gaan en eens kijken wat de spanning is die bij jou thuis binnenkomt.
hij moet +\- 230 volt zijn ( en plus minus wil niet meer zeggen dan max 235 min 220 )
Zowel te hoog als te laag is schadelijk voor je spulletjes .. en dan moet je eens bellen met je Energie provider ( is weer eens wat anders dan met je internet provider :) )

Verder raadt ik je aan een aantal metingen te doen om de 30 minuten o.i.d. eens kijken hoe dat uitpakt !

Sucses !!
Ja, ga ik ook eens doen ja. Stofzuiger was toch al enkele jaren oud, dus maybe toeval.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 17:53 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

some people ..
FFS kerel, je weet toch wat ik bedoel. |:(

Verwijderd

Denk ook eens aan andere apperaten op het net in je huis.

Tl buizen willen bij het starten soms nog wel eens een piekje van 4 a 500 volt het net op laten schieten ook lekker :D ( ja zelf getest met mun multymeter en tl buis )

of loopt je moeder te stofzuigen oid? mischien dat je spanning wel zo onstabiel is dat je zetmaar normaal bij geen belasting of bij lage belasting zo`n 230~ volt heb en als die even lekkerbelast is zo`n 200 of minder ( lijkt me stug maar toch )

ik heb eens een 235 spontaan horen ploffen :D
lag net in me bed
*pof* hoor ik me pc uitgaan
ik denk WTF!

snel kijken, kast open, voeding er uit, brand ik me poten er al bijna aan, schroef die voeding open kan ik verdori eieren bakken ok die koelblokken :D

en nu een Powermax 350 watt en die loopt als de tierelier :) en die blaast ook geen warme lucht :P

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 16:52 schreef Soldier2000 het volgende:
LOL, ons mam was aan het stofzuigen ineens pang, stofzuiger naar de klote :P
hehe >:) volgens mij krijg jij geen 230 aangeleverd :D , ach valt allemaal in de verzekering, zo'n maatschappij is ervoor verzekerd, en waarschijnlijk haal jij zo'n af en toe een top-top waarde van 400v , tja dan gaat de boel wel kapot,

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Heb je je pc niet toevallig op zo'n 380 volt krachtstroom stopcontact zitten ? >:) >:)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Had ik ook een keer, ik zat op school met me laptop, batterij was bijna leeg dus ik denk snel ff een stopcontact zoeken, zit er op de muur een pvc buis met aan het einde nog een vrij stopcontact, ik steek me voeding erin maar hij doet nix. Blijkt de voeding (zo'n losse) kapot te zijn. Gelukkig had ik zo weer een nieuwe maar dan nog.
Pagina: 1