Verwijderd
ik heb geen id, maar waarom probeer je het niet gewoon ? that is, ik neem aan dat je al ghosting software hebt voor je OS 9 machines...
gewoon proberen. (en t ons dan laten weten
)
gewoon proberen. (en t ons dan laten weten
Neen geen ghosting software voor m'n Os 9 machines, hier kon ik gewoon via een universele install en alle programma's te installeren, gewoon alle mappen kopieren naar een andere mac.
Naar ik denk is dit niet meer mogelijk met Mac Os X
Naar ik denk is dit niet meer mogelijk met Mac Os X
zekers wel
alleen de commandline tools moet je make install doen (maar dat kan je wel in een bashje doen)
andere apps kan je nog steeds gewoon kopieeren.
alleen de commandline tools moet je make install doen (maar dat kan je wel in een bashje doen)
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
hmmm, dus er is nog geen complete ghosting tool voor MacOS X ? maybe een gat in de markt om dat te ontwikkelen ??
Dus ik kan m'n os volledig kopieren op een andere schijfOp dinsdag 25 juni 2002 13:38 schreef chem het volgende:
zekers wel
Wat bedoel je met de commandline tools ...
Ja, volgens mij kun je ook nog steeds gewoon een compleet systeem kopieren en deze als clean install gebruiken.
Dan moet dit wel dezelfde hardware zijn als het systeem dat al installed is ?Op dinsdag 25 juni 2002 14:10 schreef themaxter het volgende:
Ja, volgens mij kun je ook nog steeds gewoon een compleet systeem kopieren en deze als clean install gebruiken.
Bij OS9 kon je universele install kiezen, en je was zeker dat deze op elk systeem werkte ...
nee, dat nietOp dinsdag 25 juni 2002 14:10 schreef themaxter het volgende:
maar je kan wel je hele /applications folder kopieeren.
daarnaast zou je kunnen kijken naar een netinfo zut ding zodat je roaming profiles hebt.
Verwijderd
Ik heb ten tijde van de public beta, os X op een grijze G3 desktop geinstalleerd. Deze disk heb ik naderhand over gezet in een Blauw-witte G3. Via startup-disk nieuwe start-up disk gekozen en os X starte gewoon op.
Moet er misschien wel bij vertellen dat dit een scsi-disk was en dat ik de scsi-id niet verzet had.
Wat misschien wel kan werken is het volgende: Doe een clean install van Macos X. Hang een exact dezelfde harddisk als slave aan de master disk waarop je os X hebt geinstalleerd.Copieer nu vanuit os X de hele harddisk naar de slave. Haal de master eruit. Maak van de slave een master disk en start je machine. Als je mac het systeem heeft "geblessed" zou die moeten opstarten.
LET OP: volgens mij kan classic os (Macos 9.x) os X niet copieren.
Anders kijk naar Norton Systemworks voor de Macintosh. Daar zit Dantz retospect bij. Deze kan macos 9 en macos X backuppen. Je zou nu een backup moeten kunnen maken van je harddisk naar een andere harddisk en deze ook moeten kunnen restoren. Weet alleen niet hoe dit gaat met partities enzo, maar deze zijn met een bootcd zo te maken.
Misschien kan je hier wat mee.
Moet er misschien wel bij vertellen dat dit een scsi-disk was en dat ik de scsi-id niet verzet had.
Wat misschien wel kan werken is het volgende: Doe een clean install van Macos X. Hang een exact dezelfde harddisk als slave aan de master disk waarop je os X hebt geinstalleerd.Copieer nu vanuit os X de hele harddisk naar de slave. Haal de master eruit. Maak van de slave een master disk en start je machine. Als je mac het systeem heeft "geblessed" zou die moeten opstarten.
LET OP: volgens mij kan classic os (Macos 9.x) os X niet copieren.
Anders kijk naar Norton Systemworks voor de Macintosh. Daar zit Dantz retospect bij. Deze kan macos 9 en macos X backuppen. Je zou nu een backup moeten kunnen maken van je harddisk naar een andere harddisk en deze ook moeten kunnen restoren. Weet alleen niet hoe dit gaat met partities enzo, maar deze zijn met een bootcd zo te maken.
Misschien kan je hier wat mee.
Verwijderd
sheez, osx is gebaseerd op unix, dus zal dd vast wel werken. Dan kun je raw images maken van je hd.
maar het filesystem is anders waardoor je je resource forks kwijtraakt.Op woensdag 26 juni 2002 12:57 schreef r3b00t het volgende:
sheez, osx is gebaseerd op unix, dus zal dd vast wel werken. Dan kun je raw images maken van je hd.
Verwijderd
hmz, volgens mij zou dat niets uitmaken, aangezien dd op disk niveau werkt.Op woensdag 26 juni 2002 13:11 schreef chem het volgende:
[..]
maar het filesystem is anders waardoor je je resource forks kwijtraakt.
Verwijderd
hmm, nee, ik denk wel dat hij de resource forks mee-kopieert, waarom ? omdat unix geen resource fork ondersteund. Apple heeft dit opgelost, door de resource forks, in een zogeheten flattened file op te slaan, deze staan dus ergens stiekem op de HD opgeborgen, en Applicaties denken dat ze door tussenkomst van MacOS X, met echte resource forks te maken heeft.Op zaterdag 29 juni 2002 22:43 schreef r3b00t het volgende:
[..]
hmz, volgens mij zou dat niets uitmaken, aangezien dd op disk niveau werkt.
zoiets als netatalk ook doet, maar dan anders. Hier zijn hele technotes over te vinden op apple.com
dus: backuppen kan wel, maar denk niet, dat als je bijv. de map photoshop backupped, hij de resource forks mee-backupped, omdat deze ergens anders opgeslagen staan.
Pagina: 1