Weet iemand of er voedingssplitters bestaan die van een 4 pins connector naar 2 x 3 pins gaan? Het is om een aantal 3 pin fans aan te sluiten op de normale 4 pins. Ik heb namelijk niet veel zin om met al die draaden te gaan klooien.
Als je nou eens een 4 pins splitter haalt, en 2 stuks 3 naar 4 pins convertor kabeltje.
Ik heb laatst een Coolmaster 80x80 fan gekocht, en daar zat zo'n kabelje bij. Het is makkelijk zelf te maken. De rode draad van de fan (12 volt) sluit je aan op de rode draad uit de voeding, en de zwarte op een zwarte draad uit de voeding.
Op dinsdag 25 juni 2002 12:59 schreef KillerAce_NL het volgende:
Als je nou eens een 4 pins splitter haalt, en 2 stuks 3 naar 4 pins convertor kabeltje.
Nee, de rode draad van de fan moet je aansluiten op de gele draad uit de voeding, die is 12v. De rode draad uit de voeding is nl 5v...Op dinsdag 25 juni 2002 13:04 schreef psmeets het volgende:
Ik heb laatst een Coolmaster 80x80 fan gekocht, en daar zat zo'n kabelje bij. Het is makkelijk zelf te maken. De rode draad van de fan (12 volt) sluit je aan op de rode draad uit de voeding, en de zwarte op een zwarte draad uit de voeding.
en toen d8 jijOp dinsdag 25 juni 2002 13:04 schreef psmeets het volgende:
shit ik heb me laten afzetten
dat ding is wel stil maar het draait niet hard ?
Okay, ik wil nu 4 fans op de volgende manier aansluiten en begin zo:
- ik neem: 12v aansluiting van de powersupply
- daarop: 80mm fan 4pins (er zit zo'n tussenaansluiting op om hem tussen bv je cd-rom en powerconnector te zetten)
- daarachter: 80mm fan 4 pin (dezelfde als hierboven)
- splitter: 1x 4pins naar 2x 4pins
- op beide uiteinden van de splitter een converter van 4 pins naar 3 pins
- op beide uiteinden van de converter een 3 pins 80mm fan.
Nou is mijn vraag nog:
- Draaien ze nu allemaal op 12v?
- Als ik bij de eerste 4 pins fan de draadjes verander naar 7v, dan draaien ze toch allemaal op 7v?
- ik neem: 12v aansluiting van de powersupply
- daarop: 80mm fan 4pins (er zit zo'n tussenaansluiting op om hem tussen bv je cd-rom en powerconnector te zetten)
- daarachter: 80mm fan 4 pin (dezelfde als hierboven)
- splitter: 1x 4pins naar 2x 4pins
- op beide uiteinden van de splitter een converter van 4 pins naar 3 pins
- op beide uiteinden van de converter een 3 pins 80mm fan.
Nou is mijn vraag nog:
- Draaien ze nu allemaal op 12v?
- Als ik bij de eerste 4 pins fan de draadjes verander naar 7v, dan draaien ze toch allemaal op 7v?
Verwijderd
Check deze effe, die zou het kunnen doen!!
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm-muliconnector1.htm
Hohohoho, geweldig die moet ik hebben. Perfect. Ik raak alleen de rpm-draad van de fans kwijt, maar dat kan met weinig boeien.Op donderdag 27 juni 2002 08:50 schreef Pureoptical het volgende:
Check deze effe, die zou het kunnen doen!!
Pagina: 1