Handmatig navullen inktcartridge

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 12:48
Hoi,

In een ander topic heb ik het over een nieuwe printer keuze. Een onderdeel waar rekening mee wordt gehouden zijn de dure cartridges.
Ik kwam net op http://www.goedkoperprinten.nl/ daar kun je een setje kopen waarmee je handmatig je cartridges kunt bijvullen. Ze garanderen dat ze dezelfde inkt gebruiken als de orginele cartridge (zie informatie).
Is dit een goed alternatief voor de dure cartridges van de fabrikant? Ik kon er in de search niets over vinden.

Apple en Joppiesaus all the way

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het is wel een behoorlijk geknoei met die navul dingen, daar moet je dus wel op letten.

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb er ooit eens een demo van gezien op een pc-discount beurs. Het idee is dat je met een injectienaald inkt toevoegd aan je cartridge. Het is te doen, maar inderdaad kan het wel een behoorlijke knoeiboel worden. Bovendien (dat is persoonlijk) bevalt het me niet echt om mijn cartridges open te maken (uitdroging). Ik kan me ook niet voorstellen dat de kwaliteit net zo hoog is. Het verschilt natuurlijk per printer, maar bijvoorbeeld de hp-cartridges bevatten een "spons" waarin de inkt zit, volgens mij wordt de inkt nooit zo goed verdeeld als in de originele cartridge..

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Een paar maanden geleden heb ik zelf ook zon setje besteld.
Ik moet je zeggen dat dat navullen kinderspellen is. Helemaal niet moeilijk en gewoon rustig blijven. :)
Bij dat setje zit gelijk een uitgebreide handleiding bij.

• Hollie
Op dinsdag 25 juni 2002 13:08 schreef woutervs het volgende:
Ik heb er ooit eens een demo van gezien op een pc-discount beurs. Het idee is dat je met een injectienaald inkt toevoegd aan je cartridge. Het is te doen, maar inderdaad kan het wel een behoorlijke knoeiboel worden. Bovendien (dat is persoonlijk) bevalt het me niet echt om mijn cartridges open te maken (uitdroging). Ik kan me ook niet voorstellen dat de kwaliteit net zo hoog is. Het verschilt natuurlijk per printer, maar bijvoorbeeld de hp-cartridges bevatten een "spons" waarin de inkt zit, volgens mij wordt de inkt nooit zo goed verdeeld als in de originele cartridge..
Je kunt het een keer proberen met wat zwarte inkt. Dan loop je een risico van 25 €, dat is nog wel te doen.

Verwijderd

Bij een vriend van me spoot het hele zootje over z'n handen en tegen het plafond en de muur, geen goed plan dus, voor de keer dat ik er eens een moet koop ik wel een originele, ik houd nie van knoeien.

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op dinsdag 25 juni 2002 15:46 schreef Bendertino het volgende:
Bij een vriend van me spoot het hele zootje over z'n handen en tegen het plafond en de muur, geen goed plan dus, voor de keer dat ik er eens een moet koop ik wel een originele, ik houd nie van knoeien.
Houd ie last van shaky hands :P
Neej, maar serieus je moet gewoon rustig blijven. Doe net of het een operatie is van je moeder ofzo :D

• Hollie
Op dinsdag 25 juni 2002 15:49 schreef O.D.Smolik het volgende:

[..]
Neej, maar serieus je moet gewoon rustig blijven.
Zelf goede ervaringen mee? Zonder te knoeien?
(edit) sorry niet goed gelezen!

Verwijderd

Mijn ervaringen met het navullen van epson cardridges zijn zeer positief.

Maar ik ga binnenkort toch over op het CPS systeem. Die vult zichzelf automatisch bij. Maar niet echt aan te raden als je een nieuwe printer wil gaan kopen volgens mij (zagen in je kap is niet echt goed voor de garantie)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

In de Duitse C't staat een artikeltje over het navullen van HP inkcartidges. Beetje rommelen en even handig in worden, maar een keer of vijf navullen lukt zeker.

Verwijderd

Kijk eens in deze thread
[topic=372111/1/100]
dat goedkoperprinten spul lijkt me prima, ga het zelf ook testen.

Verwijderd

ik doe dit ook al 2 navullingen, en het is echt heel simpel.
alleen heb ik nogal eens last dat het inkt-kanaaltje van de cartridge wel eens dicht is gaan zitten, dan moet je met een keukenpapiertje onder de warme kraan, en dan over de printkop gaan, dan doet hij het wel weer.

Verwijderd

Hmm. klinkt wel goed die reacties, moet dit denkt ik dan ook maar aanschaffen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb het een paar jaar geleden wel es geprobeerd met de cartridge van m oude hp 520.. was een behoorlijk geknoei omdat je hem ook weer vaccuum moest maken oid.. de gevulde cartridge printte vervolgens ook behoorlijk streperig.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 20:45
Even een tip voor HP navullers:

Als je je cartridge op de "officiele" manier navult moet je dat groene stopje naar binnen duwen, navullen en vervolgens een nieuw stopje erin doen. Als je echter een naald pakt en deze verwarmt kun je zo door het stopje heen prikken. Je vult je cartridge na, en opnieuw dichtmaken is nog simpeler: druppel vloeibaar kaarsvet erop laten vallen, even wachten, de restjes wegschrapen en voila; hij is weer dicht. Kost wat oefening maar werkt zeer makkelijk!

edit:
geld voor de wat nieuwere versies van de printers natuurlijk, heb zelf een dj940c, t zal wel niet opgaan voor elk type denk ik

• Jan Jaap
  • Laatst online: 13-05 18:25
Ik heb zo'n Lexmark setje, voor zwart is het zeker goed te gebruiken, die cartridge is al minstens 3 keer bijgevuld...

De kleurencartridge was na een keer bijvullen wel kapot, dus dat werkt wat minder.

• Dark Blue
  • Laatst online: 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb hier een pakketje van InkTec. Laatst mn zwart mee bijgevuld.

Alles ging goed, alleen je moet dan met die dikke naald nog even een beetje uit de bovenkant sucken. Dus dat komt weer in dat spuitje terug. En wat denkt Heidi nou: Joh, dat kan ik prima weer in dat flesje terugspuiten.

...niet dus... :P toen lagen er dus zo'n 20 spetters op mn bureau en was het een hoop boenwerk!

Verder is het heel simpel hoor. Inktec pakketje gekocht bij 'Beline Computers' :? en het kostte € 19,95 :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Glabbeek
  • Laatst online: 07-05 20:57

Glabbeek

Dat dus.

Mijn Lexmark heb ik al meerdere keren bijgevuld, dat gaat heel makkelijk: Naald door het gaatje bovenop de cartridge en spuiten maar. Voor de kleur moet je eerst het deksel eraf breken, maar dat gaat ook goed. Mijn zwarte cartridge heb ik nu een keer of 5-6 bijgevuld en daarvan is de printkop kapot aan het gaan. Het enige dilemma nu is: Moet ik nu nieuwe cartridges gaan kopen (totaal €85) of een nieuwe printer inclusief identieke cartridges (€90)...

En zo is het maar net.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je koopt een laserprinter.... EUR 249 bij Dixons...600x600dpi dus scherp zat. Alleen geen kleur maar ja...dat kan ik op mer werk wel :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik heb een ideale leverancier gevonden voor inkt.
4x 100ml voor 24 Euro incl porto.
Zelf getest en SUPER !!
Bovendien heb ik het besteld op dinsdag en een dag laten om 10.00 uur lag het op mijn deurmat !
Tevens verkopen zij zeer goedkope inkt.
Ik mag geen reclame maken, maar kijk eens op marktplaats.nl
Indien je mij mailt, kan ik je ook het adres geven !

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Wat ik vroeger deed was bij de apotheek een spuit en injectienaald halen voor 50 cent en bij de boekhandel een potje zwart vulpen inkt van 5 Euro (Schaeffer of zoiets). Werkt prima :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
TheBorg schreef op 05 augustus 2004 @ 20:50:
Wat ik vroeger deed was bij de apotheek een spuit en injectienaald halen voor 50 cent en bij de boekhandel een potje zwart vulpen inkt van 5 Euro (Schaeffer of zoiets). Werkt prima :)
Dit komt bekend voor...

Ik deed dit ook een paar jaar geleden met HP-nogwat (zwart).

Helaas ben ik ermee gestopt omdat ik best wel nieuwe kleren naar de maan heb geholpen tijdens het navullen.

:( Ik had dat potje omgestoten en kon net niet wegduiken. (zucht)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje te reclame-achtige manier om zo'n oud topic te kicken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.