Toon posts:

[Apache 2] FreeBSD, PTH??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb apache 2.0.39 geinstalleerd en PHP 4.2.1 als shared module... Nu probeer ik apache op te starten, zegt ie dit:
code:
1
2
Syntax error on line 234 of /usr/local/apache/conf/httpd.conf:
Cannot load /usr/local/apache/modules/libphp4.so into server: Shared object "libpth.so.14" not found

Dat heeft iets met --with-tsrm-pth te maken lijkt me, bij het configureren van PHP...
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?? :?

Verwijderd

kijk eerst of je die libpth wel hebt (updatedb;locate libpth) en als je em hebt, dan moet je ff ./configure --help doen en dan die parameter zoeken waarmee je de locatie van libpth op kan geven. heb je libpth niet op je hdd, zoek op freshmeat.net of sourceforge.net of zelfs op google naar libpth en dan moet je ff sources downloaden, en maken en dan moet die ./configure van je apache ook weer werken :)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
just wondering, als je nou gewoon zon .so file opzoekt op inet als hij erom vraagt, en je zet em in de lib dir waar die hoort, ben je er dan ook niet vanaf?

ipv om opnieuw te compilen??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
libpth is niet veel werk om te compileren, ben je zomaar mee klaar.
Probleem met een precompiled binary: vaak is ie gemaakt voor andere systemen. Als je een libpth.so tegenkomt, zorg dan wel dat ie voor dezelfde distro en dezelfde architectuur is.