systemen op t werk?

Pagina: 1
Acties:

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
Tis bij ons weer zover........... na 3 jaar worden de systemen dan eindelijk vervangen.
Wij helemaal blij :9
brand op de afd. finance en sys.beheer de discusie los of die bijzondere dingen toch wel allemaal nodig hebben.(dvd-speler,brander,xtra geheugen en een goeie grafische kaart bijv.)

Ik vind dus van wel, maar ja.........

het gaat om 2 systemen voor vormgevers en 1 voor een multi-media engineer. paketten die gebruikt worden zijn ps 7, ill 9, flash mx, director 8, zo nu en dan een 3d-progje en verscheidene audio en video progjes

kortom waar ik benieuwd naar ben is wat profesioneel vormgevend Nederland op zn werk voor systemen heeft staan en hoe er gedacht word over afschrijving van zo'n systeem.

dus peoples lets hear it pls?
mischien kan ik er hier wat mensen mee overtuigen :'(

nostyle

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

kheb een mega p3-500 met 192 Mb ram :P

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 13:05
dvd-speler zou ik wel nemen tegenwoordig, kost niet zoveel meer als een gewone cd speler, en als je je computers 3 jar wilt blijven gebruiken....

brander, daar zou ik er maar 1 van nemen, en die delen met de anderen, zoveel word er waarschijnlijk niet gebrand (toch?)

xtra geheugen, yup, en veeeel ook :)

goeie grafische kaart: nee, tenzij je 3D artiest bent ofzo, anders een TNT2 ofzo

grote/snelle harde schijven, goeie backup en 10/100 switches, dat zou ik nemen ipv snelle grafische kaarten en branders

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle hier een Athlon1200 met 512Mb
Matrox G450 dualhead, met een 20'' Sony en 14'' CTX eraan.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 23:23
Huigig Systeem
AMD Athlon 900Mhz 512Mb, TNT2 32 mb, 40Gb hdd, 60 Gb network drive capacity,
Iiyama VMP 450

Na de vakantie
AMD XP 2000+, 1 Gb DDR, Matrox Parhelia, dual Iiyama VMP 450, DVD, SB Audigy

Ben in ieder geval wel overtuigd van het nut van een dual monitor combinatie. Veel geheugen is een must, hoe meer hoe beter, beetje rappe CPU is uiteraard ook gewenst, en zo'n Parhelia kaartje zal het perfect doen voor in de grafische industrie.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

P4 2000 Mhz met Dual Compaq P1220 21", 512mb Geheugen, 20gb HDD, onboard sound (Compaq), Matrox videokaart, Win2000, IE6.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TNT2 voor prof gebruik ?! Zou je niet eerder een degelijke matrox in dat systeem stoppen ? En het geheugen is momenteel niet echt overdreven duur dus zou toch voor de 1gb gaan (zware grafische toestanden zullen binnen dit en een jaartje wel een gigatje lusten).

Zeker een monitor > 17", ..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 25 juni 2002 17:18 schreef Blizard het volgende:
TNT2 voor prof gebruik ?! Zou je niet eerder een degelijke matrox in dat systeem stoppen ? En het geheugen is momenteel niet echt overdreven duur dus zou toch voor de 1gb gaan (zware grafische toestanden zullen binnen dit en een jaartje wel een gigatje lusten).

Zeker een monitor > 17", ..
Kheb een Geforce.. en daar wordt hier om geknokt :P Hoe kunnen we anders lekker unrealen na het werk :?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 25 juni 2002 17:20 schreef Bosmonster het volgende:
Kheb een Geforce.. en daar wordt hier om geknokt :P Hoe kunnen we anders lekker unrealen na het werk :?
Na het werk? Tijdens het werk zul je bedoelen ;)

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
ssssssssst ik dach dat dat een publiek geheim was

niet uit de school klappen man!

bedankt voor alle reactie's tot dusver

ps ik weet wel wat de specs zijn voor een goed systeem, maar een aantal mensen in ons bedrijf vinden onze wensen ietwat overdreven. Daarom ben ik benieuwd wat er zoal bij andere vormgevers draait.

nostyle

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Geen dual monitor, maar dual systeempje :)

Systeem 1
Proc: Northwood 1,8@2,4
Mem: rdram 512mb
Video: Geforce 2 GTS :P (alleen geen unreal hier, maar q3)
Monitor: 17" noname
xtra's: brandertje, lianli kastje :9~

Systeem 2
Proc: PII 500
Mem: 256mb
Video: TNT2
Monitor: 19" trinitron
xtra's: wacom tabletje, scanner, hp printertje

Oh ja dan dit nog...nog af en toe nodig in de gfx industrie :P

Systeem 3
22" iMac
zie ook [topic=431228/1/50]

Begint hier ieg al lekker op een cockpitje te lijken..

• Wirf
Op dinsdag 25 juni 2002 17:18 schreef Blizard het volgende:
TNT2 voor prof gebruik ?! Zou je niet eerder een degelijke matrox in dat systeem stoppen ?
[..]
mja, ok, voor grafisch ontwerpers is misschien een kaartje met een wat betere 2D aan te raden, maar dan nog zeker geen pharelia, maar meer een G400/G450/G200 oid. Zeker geen nieuwe kaart want:

-nieuwe kaarten zijn duur
-nieuwe kaarten verouderen snel
-nieuwe kaarten hebben zich nog niet bewezen en kunnen dus door onstabiele drivers ed. problemen veroorzaken.
-3D performance is voor een grafisch ontwerp zaakje totaal niet belangrijk
-2D performance is de laatste jaren al geen issue meer

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
P 450
128 Intern
Soundblaster Live... (Prog Rock moet je goed luisteren ;))
Een of ander 16 Meg videokaartje...
Op een Windows 98 werkstation...

Is voor mij voldoende om wat te HTML / PHP / JS / CSS en.. en af en toe een beetje fotosoepen...

Trying is the first step towards faillure...

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 00:21 schreef Wirf het volgende:

[..]

mja, ok, voor grafisch ontwerpers is misschien een kaartje met een wat betere 2D aan te raden, maar dan nog zeker geen pharelia, maar meer een G400/G450/G200 oid. Zeker geen nieuwe kaart want:

-nieuwe kaarten zijn duur
-nieuwe kaarten verouderen snel
-nieuwe kaarten hebben zich nog niet bewezen en kunnen dus door onstabiele drivers ed. problemen veroorzaken.
-3D performance is voor een grafisch ontwerp zaakje totaal niet belangrijk
-2D performance is de laatste jaren al geen issue meer
Wrom maakt iedereen toch altijd nieuwe producten aan, heb al wel 20+ namen gezien maar het is en blijft de Parhelia.

-nieuwe kaarten zijn duur Bedrijfsleven gaat voor kwaliteit en kwaliteit kost pegels
-nieuwe kaarten verouderen snel Maar doen nog steeds wat ze horen te doen
-nieuwe kaarten hebben zich nog niet bewezen en kunnen dus door onstabiele drivers ed. problemen veroorzaken. Problemen zorgen niet voor werkloos toekijken
-3D performance is voor een grafisch ontwerp zaakje totaal niet belangrijk Handig die 3D performance onder Max en LightWave
-2D performance is de laatste jaren al geen issue meer uche, dat dacht jij :P

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

ach.. ik heb gewoon een single p3-800 /512 met een Geforce 2 kaartje erin.. en een 21"je

en dat werkt allemaal best (voor het maken van computerspelletjes.aangezien het toch allemaal lowpoly is., al moet ik zeggen dat het wisselen tussen maya en photoshop toch niet altijd optimaal is..).. dan mis ik toch wel me eigen dual 800/1024mb/geforce3 die ik thuis heb staan :D

He who drop shit in toilet, have shitty time

Verwijderd

- P3 933
- Geforce2MX
- 17" Dell monitor :'(
- 20gig HD
- 128 MB geheugen :'(

Dit is aangevuld uit eigen portomonnee met:
- 256 MB geheugen
- 4MB videokaartje
- 15" Daewoo monitor

Dit systeem staat overigens wel bij mij thuis, vandaar die eigen aanvullingen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 27 juni 2002 09:05 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Wrom maakt iedereen toch altijd nieuwe producten aan, heb al wel 20+ namen gezien maar het is en blijft de Parhelia.

-nieuwe kaarten zijn duur Bedrijfsleven gaat voor kwaliteit en kwaliteit kost pegels
-nieuwe kaarten verouderen snel Maar doen nog steeds wat ze horen te doen
-nieuwe kaarten hebben zich nog niet bewezen en kunnen dus door onstabiele drivers ed. problemen veroorzaken. Problemen zorgen niet voor werkloos toekijken
-3D performance is voor een grafisch ontwerp zaakje totaal niet belangrijk Handig die 3D performance onder Max en LightWave
-2D performance is de laatste jaren al geen issue meer uche, dat dacht jij :P
Ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar:

Lees de reviews eens van de perhelia voor hem de hemel in te prijzen. blijkt dat vooral bij 3D performance (MAX/Lightwave) en Memory-throughput (grote ingewikkelde afbeeldingen) de Parhelia ver achterblijft bij de Geforce4. Bovendien heeft NVidia veel verbeterd aan de 2D kwaliteit ind eze laatste Geforce.

Juist waar de Parhelia in uitblinkt is mogelijkheden, al heeft ie zelf de kracht niet om die mogelijkheden te benutten (probleem met alle MAtrox 3D ontwerpen tot nu toe). Vol van de features, maar als je ze aanzet loopt het niet meer :P

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 09:40 schreef Bosmonster het volgende:
Ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar:

Lees de reviews eens van de perhelia voor hem de hemel in te prijzen. blijkt dat vooral bij 3D performance (MAX/Lightwave) en Memory-throughput (grote ingewikkelde afbeeldingen) de Parhelia ver achterblijft bij de Geforce4. Bovendien heeft NVidia veel verbeterd aan de 2D kwaliteit ind eze laatste Geforce.

Juist waar de Parhelia in uitblinkt is mogelijkheden, al heeft ie zelf de kracht niet om die mogelijkheden te benutten (probleem met alle MAtrox 3D ontwerpen tot nu toe). Vol van de features, maar als je ze aanzet loopt het niet meer :P
Ik heb het nergens over gehad dat ik in mijn argumenten refereer naar de Parhelia hoor? :) Dat ik de Parhelia aanstipte was vanwege de vele namen die het beestje ondertussen krijgt :P

In mijn argumenten doel ik op goede 2d/3d kaarten welke wat meer kosten, maar welke wel meer kwaliteit kunnen bieden dan goedkopere oplossingen, van welk merk dan ook.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier een P3 700 ofzo? met 256mb geheugen.. videokaart weet ik niet.. beeld een 19"inch Philips Brilliance, dat alles onder Windows 2000. Mja, werkt prima wel en voorlopig snel genoeg :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ik zou bij het kopje 'beeldkwaliteit' wel altijd voor een Matrox gaan, en indien ik ook nog hoge game-performance nodig heb een ATi Radeon 8500 (beschik ik zelf ook over)

Verder heb ik in mijn workstation nog 512 DDR PC2100 van Dane-elec, wat heel aardig is voor zowel 2D als 3D beeldverwerking en ik denk dat je zelfs bij videobewerking er een aardig eind mee komt.
CPU is een XP 2000+

Beeldscherm, een Dell D1025HE 17", kan tot 1600x1200 op 70 Hz. Zeer goed bakkie voor weinig geld, verkrijgbaar in de meeste 2de hands zaken denk ik. (maar ik verwacht dat je liever 1ste hands hebt, dan zou ik even niet weten wat je moet kiezen helaas)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

p3 550 256 mb 19" wacom A5 photoshop 7.0 illustrator 9.0 flash mx homesite 5.0 visio 2002 en natuurlijk winamp/kazaalite :)

|{ brrr }] |

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

p600 256mb dualhead 2x ctx

aangevraagd:

iets snellers 512mb dualhead

Het nadeel zodra je bij een wat groter bedrijf werkt zijn die service contracten. De support afdeling zit vast aan 1 leverancier en kan (wil) niet aan de wensen van de individuele gebruiker tegemoet treden en dat is soms best frusty ;(

Flickr

Verwijderd

ik werk niet als designer, maar tis wel n beetje mn hobby zegmaar..

Systeempje:

Powermac G4 @ 350 MHz
320 MB RAM
Standaard videokaart
19" Sony HMD-A420 CRT monitor

verlanglijssie (voor als ik veel voor mn studie Bouwkunde moet renderen etc):
Nieuwe dual Powermac met verbeterd moederbord en DDR ram met een 23" HDdisplay van Apple (LCD) die met gemak een flink Dual PC systeempje eruit 3Dbenchmarkt

of gewoon n nieuwe dual Powermac
en n xtra renderbak..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 27 juni 2002 16:24 schreef DeFeCt het volgende:
p600 256mb dualhead 2x ctx

aangevraagd:

iets snellers 512mb dualhead

Het nadeel zodra je bij een wat groter bedrijf werkt zijn die service contracten. De support afdeling zit vast aan 1 leverancier en kan (wil) niet aan de wensen van de individuele gebruiker tegemoet treden en dat is soms best frusty ;(
Het nadeel van een wat kleiner bedrijf is dat er vaak geen gelden beschikbaar zijn voor nieuwe supersystemen...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
Ik werk hier nu al ruim 2 jaar en heb sinds het begin dezelfde bak :). Compaq Deskpro, P3-500, 128 meg, 10 GB HD en in mijn ogen ruk 17" ook van Compaq. Met beetje geluk binnenkort eens upgrade, zou graag betere videokaart, meer geheugen en 2 monitoren willen hebben. Thuis heb ik wel dualhead en dat kan ik iedereen aanraden :).

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Apple PowerPC G4 (DVD brander erin)Makkelijk voor grote bestanden. En 2 x G4 800~1000 Mhz Proc. En de 22" Flatpanel is uitstekend vor Graph. Vormgevers.. Alleen de prijs.

• Wirf
Op donderdag 27 juni 2002 09:05 schreef Gordijnstok het volgende:

-nieuwe kaarten zijn duur Bedrijfsleven gaat voor kwaliteit en kwaliteit kost pegels Bedrijven zijn (over het algemeen) niet dom, en zullen geen geld over de balk gooien
-nieuwe kaarten verouderen snel Maar doen nog steeds wat ze horen te doen dus eigenlijk zeg je dat oude kaarten het ook nog wel goed doen? dus een oudere kaart kan volgens jou ook nog wel?
-nieuwe kaarten hebben zich nog niet bewezen en kunnen dus door onstabiele drivers ed. problemen veroorzaken. Problemen zorgen niet voor werkloos toekijken wow, we hebben hier een mastermind die zn eigen drivers schrijft, en dat ook nog op een manier dat het kost-effectief is voor zn bedrijf!
-3D performance is voor een grafisch ontwerp zaakje totaal niet belangrijk Handig die 3D performance onder Max en LightWavetopicstarter zegt "zo nu en dan een 3D progje" wat meestal duid op +- een kwartiertje per dag met simpele modellen...
-2D performance is de laatste jaren al geen issue meer uche, dat dacht jij :Pgeef me 1 link waar een significant verschil is tussen oude en nieuwe hardware (dus dat de nieuwe minstens twee keer zo snel is als de oude, anders merk je het niet eens) een verschil van 30% tussen opeenvolgende kaarten vind ik ook goed (nieuwe kaart gaat 130% van de snelheid van de oude kaart)

Pagina: 1