Zolang de westerse wereld niet bereidt is de hulpverlening aanzienlijk uit te breiden en wereldhandelsbeperkingen op te heffen, is het geven van hulp aan 3e wereld landen zinloos. Het enige wat we doen is pappen en nathouden, oftwel we houden ze net in leven maar vraag niet wat voor leven. Door geografische omstandigheden is in veel landen geen leven, of voor een beperkt aantal mensen maar leven mogelijk. Mijn stelling is dat we, aangezien het er toch niet van komt om echt structureel te gaan helpen, hulpverlening maar moeten staken. Alhoewel er complete generaties zullen sterven zal het beter zijn voor de uitgedunde (niet zo letterlijke nemen) nakomelingen. Volgens mij is het mensonterender dat we ze zo minimaal in leven houden dan dat we een groot deel laten sterven zodat een kleine nieuwe generatie wel een goede kans maakt.
ps1: mijn familie (4 stuks) werkt voor artsen zonder grenzen maar willen niet meer uitgezonden worden. In veel gevallen houdt hun aanwezigheid een conflict alleen maar in stand. Ze moeten immers ook de 'slechten' helpen.
ps2: onze steun dmv schoenen en kleding inzamelen, hoe goed bedoeld heeft vaak als gevolg dat we de lokale economie doen instorten. Door het goedkoop dumpen van onze spullen gooien we lokale ondernemers uit de markt.
ps3: in landen als bangladesh waar continue overstromingen zijn is leven gewoon beperkt. Als je de rivieren indamt, droogt de grond uit en vergiftigd de grond aangezien de gif neutraal is zolang de grond vochtig blijft. Het beperkte leven in droge gebieden spreekt voor zich...
ps1: mijn familie (4 stuks) werkt voor artsen zonder grenzen maar willen niet meer uitgezonden worden. In veel gevallen houdt hun aanwezigheid een conflict alleen maar in stand. Ze moeten immers ook de 'slechten' helpen.
ps2: onze steun dmv schoenen en kleding inzamelen, hoe goed bedoeld heeft vaak als gevolg dat we de lokale economie doen instorten. Door het goedkoop dumpen van onze spullen gooien we lokale ondernemers uit de markt.
ps3: in landen als bangladesh waar continue overstromingen zijn is leven gewoon beperkt. Als je de rivieren indamt, droogt de grond uit en vergiftigd de grond aangezien de gif neutraal is zolang de grond vochtig blijft. Het beperkte leven in droge gebieden spreekt voor zich...