Toon posts:

24speed cd's => kan ze niet schrijven op 24x!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb dus cdtjes met daarop: 2x-24x (80min)
maar ik kan die enkel op 12x schrijven met mijn aopen 24x schrijver

tis het merk vivastar... (das ook de laatste keer dak die koop)

terug naar platinum cdkes dus...
probleem is wel dak nu 30 cdkes op 12x kan schrijve ipv 24x

wel vervelend, enige oplossing?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

maak de lens van je brander eens schoon misschien dat dat helpt

[specs]

Verwijderd

Gezien je een AOpen brander hebt, hebben AOpen branders af en toe problemen met herkennen van brandsnelheden van CD's, dat ik namelijk ook afhankelijk van de kwaliteit van de CD. Een workaround is dan bijvoorbeeld de optie Justspeed onder Nero (die meegeleverd is) uit te schakelen. Dit zal dan de CD's wel op 24x gaan branden, Let wel op dat Justlink wel aan staat, dat is je buffer underrun protectie! Post ook ff hoe je je brander hebt aangesloten en op je je brander ook op UDMA 33 hebt gezet ipv PIO4.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, hij draait op pio mode 4 (hoe kan ik dit veranderen trouwes??)

en hij staat op secundaire master
(dvd staat op primare slave)

en ik werk liever met bufferunderun :-)

Verwijderd

Topicstarter
anyone?

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 21:38 schreef Virus3000 het volgende:
hmm, hij draait op pio mode 4 (hoe kan ik dit veranderen trouwes??)

en hij staat op secundaire master
(dvd staat op primare slave)

en ik werk liever met bufferunderun :-)
Die PIO4 mode kan je verzetten naar UDMA33 door de jumper achter op je brander te verwijderen (deze jumper is meestal geel van kleur). Dit staat ook in de dikke manual van de brander die je hebt meegeleverd gekregen als je een retail versie hebt, zo niet kun je als het goed is de manual van de AOpen site downloaden. Trouwens kun je gewoon het best alleen Justlink uitzetten om gewoon BURNPROOF te ondersteunen!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

Stewie!

Keen must die!

Als je Nero hebt, helpt het om die even up te daten. Ik heb dit probleem ook gehad met oudere Nero versies (onder 5.5.8 ofzo), na de update werkte alles perfect en ook nog eens sneller in afronden van de cd!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Je kunt als het goed is op de AOpen site een AOpen patch vinden dat Nero update en aanpast voor je brander. Link maar naar http://www.aopen.nl/tech/download/Optical/crw/crw2440.htm en het updaten van je Firmware kan ook nog eens een oplossing bieden. Ik bedoelde trouwens JustSpeed uitschakelen en Justlink aanlaten onder Nero...Justlink is namelijk je BurnProof.
Pagina: 1