Ik ben aan het plannen om de voeding van mijn Aopen case stiller te maken ( een Enermax fan op het laagste toerental erinzetten ) en om te testen dat dat wel wat uithaalde had ik de fan van mijn koelblok ( Pal8045 ) uitgeschakeld. ( Er zitten momenteel dus 2 fans in, die van de voeding en van de CPU ) Ok, ik trek de Enermax dus uit en de pc maakt exact dezelfde hoeveelheid geruis, dus die fan moet eruit en een enermax in de plaats. Omdat ik toch geen verschil in geluid hoorde, was ik gewoon vergeten de fan terug in te schakelen, waardoor mijn XP 20 minuten passief gekoeld heeft gedraait ( gewoon surfen enzo ) De temp was toen 78° dus dat gaat nog, het is niet gevaarlijk voor de proc, maar toch wel hoog. Ik heb direct de fan terug ingeschakeld, en na 10 seconden was hij al 60°. Daarna heb ik toch maar eens gereboot en in het bios gekeken, en ja, ik had CPU critical temp op 70° gezet. Hoe kan dat dan? Mijn CPU was 70+ en het mobo deed niks 
Dan nog een vraagje: Welke fan is echt het stilste? De 80mm Enermax (op het laagste rpm) of de 12 dB Papst?
Edit: Ik heb een MSI k7266 Pro2 RU mobo met nieuwste bios
Dan nog een vraagje: Welke fan is echt het stilste? De 80mm Enermax (op het laagste rpm) of de 12 dB Papst?
Edit: Ik heb een MSI k7266 Pro2 RU mobo met nieuwste bios