Toon posts:

raid schakelt zich zelf uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn raid op het bord ga 7vrxp werkt niet meer installen van xp gaat niet meer raid stopt er mee (98se werkt wel van hd en cd)
kan tot de format komen, maar da na moet de files gaan copieen en dan is uit stopt weet niet wat het is, of ik van hd install of van cd rom zecht iets van cd niet goed vervang voor een anderen, ook van install van hd zecht i dat, ik weet het niet meer? nu bios f4. En de cd's zijn goed.
heb al de raid forms door gespit maar kan niks vinden van dit probleem.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Als we het over RAID, CD-roms en HD's hebben kun je beter terecht in OM & I/O Controllers. Move PMG -> Hiero.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat bij mij op een ander moederbord werkte:
-Bios update (waardoor je onboard raid controller ook meteen een nieuwe bios krijgt)
-Raid array deleten
-Raid array aanmaken
-Van floppy starten
-Met fdisk harde schijf indelen
-formatteren
-Win98se installeren

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al een keer gedaan wat je daar zecht is ook na een bios update gekomen. windows 98se kan ik gewoon instaleeren maar geen xp gaat bij het zoeken naar de files mis stopt i er gewoon mee.

Verwijderd

Topicstarter
heb daar een hele dag mee gezeten, ik kom er niet mee uit.Maar ik heb nu opgelost met een lose kaart van promis fasttrak 100 nu heb ik ook een vole raid waar ik alles kan in stellen, is niet meteen de oplosing maar ja je moet wat.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor dat ik dit bericht begin, dit is wel een kick, maar is enkelt bedoelt om andere gebruikers een beetje te helpen:

OPLOSSING
De reden waarom de Raid bios zijn Raid config "vergeet" is als volgt: Highpoint houdt niet van IRQ adressen delen. Dwz, stop geen pci kaart in slot 3. Mensen op de technische afdeling van Abit wisten hier zelfs geen oplossing voor. Daarom post ik de oplossing dus maar even.

Ik vond het al vreemd dat Abit de USB2 connector niet bij het moederbord levert, de reden is nu simpel -> USB2 shared ook een IRQ nummer met de Highpoint bios en gaat dus ook voor problemen zorgen.

Btw, mocht je gebruik willen maken van een externe (soundblaster) geluidskaart, stop deze dan in PCI slot 2, in alle andere sloten doet ie het niet.
Pagina: 1