[versterker] zekering uitgang brand steeds door

Pagina: 1
Acties:
  • 919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:23

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ik heb dus een zeer irritant probleem, ik heb ff om precies te zijn een: pioneer stereo amplifier SA-408. Op internet is geen foto ofzo te vinden, maar het is er 1 met een zilveren voorkant en de rest is zwart. Je kan er 4 boxen inpluggen achter (niet met stekker maar met draadje dus :)) Ik heb er dus ook 4 boxen inzitten. Naja je hebt dus een linker kant waar er 2 boxen inkunnen en een rechterkant. Allebei de kanten hebben een eigen zekering en de laatste tijd brand er steeds 1tje door. Dus telkens moet ik er een zekering opnieuw inzetten.. Dit is nooit geweest behalve de afgelopen weken.. Ik heb eigenlijk geen idee hoe oud hij is, behalve dat hij een super kwaliteit heeft qua bas etc. Maar kan dit gewoon ouderdom zijn, of kan het iets anders zijn?

superB

Verwijderd

mischien de kabel een beetje gaar tussen de speaker en versterker.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
zou dat daaraan kunnen liggen? mmzz dat zou een rot werkje worden om ze te vervangen die kabels.. Het is namelijk heel wat meters.. En ik zou ook geen idee hebben om er achter te komen welke box (kabel) het zou moeten zijn..

Misschien ff ter aanvulling, ik heb er me TV, PC en cd-speler op staan.. Verder niets, gebruik ik toch niet.. Zou het misschien kunnen dat me pc af en toe gewoon te veel vraagt van me versterker/boxen, want op me pc zelf zit ook een subwoofer.. Dus misschien dat ie een te sterk signaal doorgeeft en dat daardoor die dingen doorbranden :? Of lul ik nou uit me nek?

superB

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 10:48 schreef bl!kje het volgende:
zou dat daaraan kunnen liggen? mmzz dat zou een rot werkje worden om ze te vervangen die kabels.. Het is namelijk heel wat meters.. En ik zou ook geen idee hebben om er achter te komen welke box (kabel) het zou moeten zijn..

Misschien ff ter aanvulling, ik heb er me TV, PC en cd-speler op staan.. Verder niets, gebruik ik toch niet.. Zou het misschien kunnen dat me pc af en toe gewoon te veel vraagt van me versterker/boxen, want op me pc zelf zit ook een subwoofer.. Dus misschien dat ie een te sterk signaal doorgeeft en dat daardoor die dingen doorbranden :? Of lul ik nou uit me nek?
ik denk dat het op het laatste neerkomt
zou je pc dat doen blaas je je voorversterkerop

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
dus ik lul uit me nek bedoel je? Of het signaal is te sterk? Mja ik heb er nog niet zoveel verstand van namelijk.

superB

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Gewoon een iets zwaardere zekering erin doen :)
Zekeringen zijn bdw ook errug nutteloos in een versterker uitgang, bij kortsluiting fikken nl de eindtorren meestal eerder door dan de zekering.

Powered bij meergranenbrood.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ja ze zijn misschien wel nutteloos, maar zonder zekering heb ik geen geluid ;(

superB

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tot nu toe hebben die zekeringen z'n eindtorren beschermd. Een zwaardere zekering is dan ook niet handig om te proberen (of aan te raden...).
Sluit je speakers eens anderom aan (dus links op rechts en andersom). Als dan de andere zekering knalt, dan weet je dat het aan je speakers of de kabel ligt. Mocht weer dezelfde zekering knallen dan is er iets met je versterker fout.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
mja eigenlijk branden ze om de zoveel tijd door, dus links, dan rechts, dan links enzovoorts.. nooit op hetzelfde moment :?

superB

Verwijderd

hebben je boxen wel de juiste impedantie? zorg dat je niet een heel uitgangsnetwerk aan boxen aan 1 uitgang hangt, dan fikke die zekeringen ook door.. heb ik eens meegemaakt toen 'k 8 jaar was... naar winkel gegaan, (één :) ) zekering halen, insteken en dan terug doorgefikt, omdat m'n amp nog op max. stond... *grijns*

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 14:50 schreef skyler het volgende:
hebben je boxen wel de juiste impedantie? zorg dat je niet een heel uitgangsnetwerk aan boxen aan 1 uitgang hangt, dan fikke die zekeringen ook door.. heb ik eens meegemaakt toen 'k 8 jaar was... naar winkel gegaan, (één :) ) zekering halen, insteken en dan terug doorgefikt, omdat m'n amp nog op max. stond... *grijns*
Idd, zijn beide speakers soms 4 Ohm want dan heb je wel een lage impedantie op je versterker en dat kunnen niet alle versterkers aan. Er gaat dan een hogere stroom lopen wat verklaard dat je zekering d'r uit knalt.
Pagina: 1