Lite on 32 of 40x brander

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
had per ongeluk de posting in het verkeerde forum gedaan, had over dit forum heengelezen.

Greetings,
Ik ga morgen een nieuwe brander kopen, een lite-on, aangezien ik heel tevreden over dit merk ben (heb een jaar lang met plezier een 12x gebruikt).
Als ik in de pricewatch kijk, dan verschillen de 32 en 40x een kleine 10 euro. Op zich zou ik dan de 40x nemen, maar is de 32x misschien kwalitatief beter waardoor ik die beter zou kunnen nemen? Op tweakers heb ik geen vergelijking tussen de 32 en 40x kunnen vinden.

Ik hoop dat iemand me met dit vraagje kan helpen.
Alvast bedankt.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Ik heb er op zich weinig verstand van maar ik ben van de week in de computerzaak in het dorp hier geweest en daar raadden ze me de 32 speed aan omdat de kans op fouten daarbij minder groot is.

Verwijderd

Dat is inderdaad ook zo....k denk dat je met een 40x nog meer buffer underruns hebt dan met de 32x...nu maakt dit nog geen bal uit...

maar voor die 10 euro meer zou ik de 40x pakken....kun je toch weer een hele tijd mee...

Verwijderd

daar komt bij dat je met de 40 speed ook gewoon op 32 speed kunt branden :)

Verwijderd

ik zou gewoon de 40x nemen, er zit betreft de kwaliteit echt geen verschil in. Denk dat de 40x speed eerder minder fouten bevat dan meer.

/me heb nog de 24x speed van lite on, prima dingetje. Zie geen reden om snellere te kopen aangezien je toch bijna geen 40x speed cd-R's kan kopen

Verwijderd

Heb zelf ook de 12x gebruikt en net een 40x gekocht. Die buffer underrun is niet zo belangrijk omdat tie toch burnproof is. Als je er teveel van krijgt dan loopt de snelheid wel aanzienlijk terug vanwege het herpositioneren. Mischien is 40x nu wel niet echt mogelijk maar als straks de mediums beter worden wel.
Dus, ik zou ook voor de 40x gaan als ik jou was.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
hij werkt perfect de 40x >:)

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
dank aan allen voor de prompte reactie

wordt dus de 40x voor 77 euro

nu nog effe Hekelingen zien te vinden :)

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:41

Jodi

No Matches Found

Volgens mij kan je die Lite-On 32x met andere firmware gewoon op 40x laten draaien... Moet je maar ff zoeken hiero :)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• Goodielover
  • Laatst online: 04-02 22:19

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Op dinsdag 25 juni 2002 10:36 schreef Nitroglycerine het volgende:
had per ongeluk de posting in het verkeerde forum gedaan, had over dit forum heengelezen.

Greetings,
Ik ga morgen een nieuwe brander kopen, een lite-on, aangezien ik heel tevreden over dit merk ben (heb een jaar lang met plezier een 12x gebruikt).
Als ik in de pricewatch kijk, dan verschillen de 32 en 40x een kleine 10 euro. Op zich zou ik dan de 40x nemen, maar is de 32x misschien kwalitatief beter waardoor ik die beter zou kunnen nemen? Op tweakers heb ik geen vergelijking tussen de 32 en 40x kunnen vinden.

Ik hoop dat iemand me met dit vraagje kan helpen.
Alvast bedankt.
Blijkbaar had je niet alleen over dit forum heen gelezen maar ook over de sticky topic's (geen groetjes in je topic)
Dan nu maar on topic: Ik ken winkels waar ze al niet eens meer de 32x verkopen omdat het prijsverschil te klein is en mensen dan toch voor de 40x gaan.
Advies lijkt me dus duidelijk.

Verwijderd

Volgens mij kan je net zo goed de lite-on 32x nemen, je schijnt namelijk zeer weinig van die hogere snelheid te merken. (Buffer underruns ed.) Ook schakelt hij dacht vaak over naar verschillende lagere snelheden. ('k d8 ooit gelezen te hebben dat een brandsnelheid van 40x in de binnenring van een cd onmogelijk was :P )
Weet dit niet helemaal zeker. Wat ik wel zeker weet is dat je over het algemeen weinig snelheidswinst zult hebben.

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Op dinsdag 25 juni 2002 10:39 schreef Apocalypse666 het volgende:
Dat is inderdaad ook zo....k denk dat je met een 40x nog meer buffer underruns hebt dan met de 32x...nu maakt dit nog geen bal uit...

maar voor die 10 euro meer zou ik de 40x pakken....kun je toch weer een hele tijd mee...
Buffer underruns? Met Burn-Proof? Da's knap :z

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 10:45 schreef Jodi het volgende:
Volgens mij kan je die Lite-On 32x met andere firmware gewoon op 40x laten draaien... Moet je maar ff zoeken hiero :)
pcies :)
de 32 kan zelfs op 48 blazen B-) :o

Verwijderd

Ja ok maar als die 40 speed dan toch een doel is kun je toch net zo goed een 40 speed kopen?

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 10:48 schreef Jodi het volgende:

[..]

Buffer underruns? Met Burn-Proof? Da's knap :z
Zelfs met Burn-Proof kan het nog steeds voorkomen dat je buffer leegraakt. Je verpest nu alleen niet je cd. Wel wordt het brandproces voor enige seconden onderbroken om de buffer weer bij te vullen.
Daar gaat je snelheid :+

• Jodi

Jodi

No Matches Found

Op dinsdag 25 juni 2002 10:49 schreef veldmuis het volgende:

[..]

pcies :)
de 32 kan zelfs op 48 blazen B-) :o
Ja joh? Wow nog harder :D
Ga ik ook eens achter die firmware aan *D

* Jodi vindt Lite-On fikkers leuk :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Smarron

The bend

Op dinsdag 25 juni 2002 10:52 schreef Jodi het volgende:

Ja joh? Wow nog harder :D
Ga ik ook eens achter die firmware aan *D

* Jodi vindt Lite-On fikkers leuk :)
Moet je wel de goeie versie 32x hebben, anders kan je NIET meer branden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

ik denk dat ik ook maar is een keer een lite-on fikkertje ga kopen is best wel een leuk dingetje voor een zacht prijsje B-)

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Hekelingen heb ik gevonden, ligt vlak onder Rotterdam :-)

Ik ga morgenochtend de winkel daar plunderen, dus als iemand daar nog wat wil kopen....... wees snel >:)

Verwijderd

Ik heb hier ook een 40 speed genomen lite-on nadat mijn 32 MSI fikker was overleden. De mediums zijn er al wel hoor want de philips 24/32 speed cdr's doen het prima. En de Platinums zijn ook al 40 x gecertificeerd.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zou voor de 40x gaan als hij P-CAV is en de 32x Zone-CLV.
anders maakt het niet zoveel uit.
(ik weet dat er voor de 40x een beta bios was welke P-CAV is)

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
P-CAV?
was da?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 25 juni 2002 11:20 schreef Nitroglycerine het volgende:
P-CAV?
was da?
http://knowhow.cdfreaks.com/article.php?ID=123

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
merci

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04
Ik zou voor de 32x gaan...
-> overclockbaar (of beter gezegd te veranderen naar) een 48x lite-on...

zie ook topic: [topic=534099/1/25]

Een standaard GoTter ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:10

Wildfire

Joy to the world!

Op dinsdag 25 juni 2002 10:39 schreef Apocalypse666 het volgende:
Ik heb zelf een Lite-On 32/12/40, maar heb nog geen enkele buffer-underrun gezien. En de Burnproof-protectie is ook nog nooit nodig geweest.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1