• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:54

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik ben me op dit moment aan het zoeken naar een goede digitale camera die zo veel mogelijk handmatig moet kunnen (maar natuurlijk ook automatisch) Als je zo kijkt naar bijv. een aantal sony camera's zoals de DSC-S75 en de DSC-P5, dan kunnen die is 13 of 5 stappen handmatig scherp stellen. Hoe zit dat? heb je dan 2 knopjes om meer/minder scherp te stellen, en als je het gebruikt is het dat niet redelijk irritant om maar 5 stappen te hebben om iets scherp in beeld te krijgen?

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
eehmm.. jah.. daar heb je gewoon in het menu een venstertje waar je je focus kan plaatsen zeg maar.. maar kijk maar es op www.steves-digicams.com daar zie je de menu's van die camera's en zie je hoe het werkt.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het werkt inderdaad niet optimaal om t emoeten scherpstellen met onder en boven, op het LCD is het vaak niet goed zichtbaar of het nu scherp is of niet, ook gaat het in stappen van 1.0 - 1.5 - 2.0 meter, verreweg van ideaal. Het blijft een beetje nattevingerwerk

De was duurdere camera's met een groot zoombereik hebben soms wel een ring om de lens waarmee dit kan. Die van de Canon IS90PRO is nog steeds electronisch maar de Minolta Dimage 5/7/71 hebben wel echt handmatige focus (geloof ik, iig wel handmatige zoom)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Hee, best nuttige site eigenlijk. Alleen jammer dat niet alle camera's er op staan...

dan zal ik de camera's van sony maar laten vallen, die hebben allemaal stapsgewijs man. focus met 5 tot 13 stappen

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Mijn camera kan ik op elk punt inzomen (dus niet trapsgewijs maar vloeiend)
Net ff getest en je kunt ongeveer 10 tot 11 maal op inzomen drukken tot dat hij op maximale zoom is (dat is 3x)
Mijn cam: Minolta DiMAGE F100

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Als het goed is hebben we het over scherpstellen, en niet inzoomen dacht ik. :)

Verwijderd

Jah, ik ben hier ook wel benieuwd naar, wat is het goedkoopste toestel waar je dat volledig handmatig kan instellen?
Pagina: 1