Toon posts:

[filemaker] importeren tekstbestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een simpele database in FileMaker Pro 5.0.
De velden zijn allemaal tekstvelden (het gaat om een test immers).

De volgende velden:
- straat
- postcode
- plaats
- omschrijving

Nu maak ik online een tekstbestand dat ik per e-mail ontvang (de bedoeling is dat in een later stadium klanten automatisch zo'n testfile naar ons bedrijf kunnen mailen).
In eerste instantie kon ik gewoon tab-delimited gescheiden tekstbestanden aanmaken en importeren, maar het probleem zit 'm in het veld "omschrijving". Dit is een vrij invoerveld in de onderhoudsmodule waarin men ENTERS kan geven.

Maar ... de records worden in FileMaker Pro gescheiden door ENTERS. Dus het importeren verloopt niet goed.

Nu kan je in andere programma's vaak wel aangeven wat het veldscheidingsteken en recordscheidingsteken moet zijn, maar in FileMaker dus niet.

Weet iemand een oplossing?
Een oplossing zou zijn als (ik heb GEEN ervaring met Filemaker) er een script zou zijn voor FileMaker dat tekstbestanden kan invoeren die er als volgt uitzien:

"straat1";"postcode1";"plaats1";"omschrijving1"
"straat2";"postcode2";"plaats2";"omschrijving2"
"straat3";"postcode3";"plaats3";"omschrijving3"

Of is er een andere manier om het ENTER-probleem op te lossen?

Nu heb ik even een trial gedownload van de laatste versie van FM Pro 5.5.
In de handleiding staat dat het mogelijk is om HTML-tables te importeren. Dus ik heb de gegevens in een html bestand geplaatst in een tabel, maar ook dit kon ik niet importeren. Weet iemand hoe dat dan zou moeten?

Of is het ook mogelijk om XML files in FM Pro 5.0 / 5.5 te importeren? Want dat zou natuurlijk de mooiste oplossing zijn (met het oog op de toekomst).

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee?

HELPPP :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou :'( Boehoe ... weet niemand hier iets van FileMaker?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
[topic=392390/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Dit topic is gesloten.