zoemtoon kabel vanaf pc -> boven

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
Hey,
Ik heb me tvout kabeltje gesoldeerd...en een audio kabel
gewoon een telefoon kabel gepakt wil normaal prima..maar nu wanneer ik me audio boven luister hoor ik er een dikke zoemtoon doorheen...als ik hem op me discman doe dan is het gewoon goed...weet iemand hoe dit op te lossen...het ligt niet aan me soundcard heb een sb64 getried en een sb128...

PVoutput

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Lijkt op een aardlus waar je last van hebt.. is best moeilijk te verhelpen volgens mij...

Heb het zelf ook gehad omdat ik mijn compu via de verwarming had geaard en mijn versterker via de aarde van de voedingskabel.. heb mun pc toen van de aarde afgehaald en toen was het brommen over...

Pvouput live

• knights16
dus als ik misschien me voeding kabel in een ander stopcontact doe stopt ie met brommen ?

PVoutput

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Je pc van de aarde af halen lijkt me niet echt een jovel idee, probeer liever iets anders. Ground loops zij vervelende en ingewikkelde problemen, heb er zelf ook één, en de enige oplossing voor mij is om de coax kabel uit mijn VCR te trekken als ik naar mijn comp wil luisteren, en de line out van mijn sb eruit als ik tv wil kijken: erg irritant!

Jag

• knights16
nee kijk
kep hier 2 geaarde stopcontacten aan de muur, op 1 stopcontact heb ik me versterker gedaan..deze is NIET geaard..op de ander heb ik nu 1 verlengkabel..en hierop kun je 4 geaarde apparaten aansluiten...en ik heb daarop ook weer een kabel...een daarop kunnen 3 geaarde en 8 niet geaarde ofzo...maar ik had het net andersom...dus zo ff testen...
maar ik heb me voeding nu van die verlengkabel van 4...en daarop die van 3 met 8 niet geaarde...
heheh lekker ingewikkeld ;)

PVoutput

• knights16
dus het ligt aan het probleem BOVEN ?
hmz....

PVoutput

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

k weer een aardlus probleem, hier is al tig keer aandacht aan besteed op dit forum , ik zou zeggen ga ff zoeken naar aardlus shit en zooi.

Maar ik ben weer zo aardig...

Je hebt denk ik een tv kaart of een kabelmodem heb ik zo het id. in dat geval, eigenlijk in alle gevallen moet je dus ergens de lus onderbreken, dit kan het beste gewoon ergens op de antenne plug gebeuren van de tv of radio waar je de zooi op hebt gezet, gewoon ff de afscherming loshalen van de plug en klaar is kees.
Als dit niet helpt of je hebt een andere situatie dan kan het lastig worden, maar probeer es de stekker van de pc omtedraaien, wil heel soms helpen, en anders ff bij de handig harry zaak een ground-loop isolator halen en die tussen je sb en je tv hangen, ook een oplossing maar niet een ruisvrije oplossing.
en als dat allemaa niet werkt, moet je ff een installatie bedrijf belle :):), maar dat gaat wel heel ver :):)

• knights16
kep het probleem..als ik boven de coax die naar onze video loopt (en daarna naar de tv0 eruit trek
en de coax voor de radio
dan is de zoem weg...nu heb ik nog ene kleun vraagje...is er ene manier waardoor ik ze er in kan laten en de zoem wegblijft ?

PVoutput

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 18:00 schreef knights16 het volgende:
gewoon een telefoon kabel gepakt wil normaal prima[/quote]:) :)

• knights16
ja werkt echt perfect..

PVoutput

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:56
Wat je misschien kunt doen is het volgende..
Hebbik bij mun ouders ook gedaan..

Waar de coax binnen komt (bij mun ouders in de meterkast) is een pin de grond in gemept van een zooi meter lang en is aangesloten op de waterleiding... Nu zit er in de meterkast ook een verdeler voor de coax; daar heb ik een draad van de mantel van de coax naar de aardpen lopen.. brommen van apparaten die op elkaar aangesloten zijn is een stuk minder geworden..

PS. Brom kan ook veroorzaakt worden door een faseverschuiving..

Pvouput live

• TriLithium
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

gewoon ff op een plug van de tv of radio de kern laten zitten en de afscherming van de plug afhalen, dus alleen de kern aansluiten in de plug, misschien ook bij de plug van de radio, je moet gewoon ff proberen
de aarde krijgt ie toch wel via dat audio kabeltje anders had je geen aardlus en geen zoemtoon dus

• HighLander
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Hmm wij hebben (ouderlijk hiuis) precies hetzelfde gehad met PC op geluidsinstallatie en op VCR&TV....

-1 keer de VCR opgeblazen/kapotgemaakt.
-1 keer iedereen in huis doof gemaakt met ongeaarde installatie.

En willen we geen brom op de van pc opgenomen geedited vakantievideo gaat bij ons idd ook de coax los van de recorder.

Oplossen geen idee, ik heb er hier zelf geen last van, terwijl alles echt op 1 groep zit...

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Pagina: 1