Toon posts:

1 PC in netwerk wil niet....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Klein netwerk, ip-range 192.168.1.XXX, os Win9x, WinXP, UTP;
alles werkt in principe, alle pc's zien elkaar in netwerk-omgeving, op één na, en dat is dus het probleem.
Wat er aan de hand is:
1 pc in het netwerk (Win95) wordt door alle andere pc's gezien in netwerkomgeving, is ook bereikbaar. Deze pc zelf ziet in netwerkomgeving echter niets. Pingen naar andere pc's lukt echter wel, internet gateway is ook bereikbaar. Geinstalleerd in netwerkomgeving zijn:
Client voor MS-netwerken (snelle aanmelding)
10/100 NIC (goed geconfigureerd)
TCP/IP (eigen ip adres, etc)
Bestands-en printerdeling aan

Al veel geprobeerd (complete netwerk instellingen opnieuw geinstalleerd, etc), lukt echter niet.
Wat nu? Zijn er nog suggesties?

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 16:01

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik heb ook zo probleem als ik op een lan zit dan kan iedereen alles zien maar ik zie niks wat ik ook probeer.
Maar de rest doet het wel :? Maar ik weer het antwoord ook niet :(

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Heb je misschien een firewall aan op die andere clients of misschien wel op die w95-computer?

Check dat eens misschien helpt het. Ik had namelijk precies hetzelfde, bleek zondealarm dwars te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Zonealarm:nee (Wel geinstalleerd, draait op dit moment niet.) Dus da's niet het probleem.....

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kan je op ip adres zoeken naar die machine en dan benaderen. Vaak werkt dit wel namelijk. En ik heb ook geen flauw idee wat dit veroorzaakt

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Wat zijn de specs van die windows 95 pc? Ik heb ook eens netwerkproblemen gehad met windows 95 i.c.m. windows XP, toen bleek de windows 95 pc het gewoon niet aan te kunnen.

Verwijderd

Heb je al geprobeert om op 1 van die andere pc's een netwerkverbinding te maken.

Dan moet je die win95 automatisch een ip oplaten vragen.

Meestal wil het dan wel

Verwijderd

Topicstarter
Trailblazer: Dat lukt dus wel, vanaf andere pc de troubleshooter bereiken. Maar da's dus niet het probleem. Een gedeelde printer, aangesloten op een andere pc in het netwerk, is vanaf de 'troubleshooter' niet bereikbaar, want dan moet je de sharenaam in netwerkbeheer kunnen vinden, en dat gebeurt dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Woutervs_Wat zijn de specs van die windows 95 pc? Ik heb ook eens netwerkproblemen gehad met windows 95 i.c.m. windows XP, toen bleek de windows 95 pc het gewoon niet aan te kunnen

Specs: cirix 200Mhz/16Mb/Win95OSRb. Zou geen probleem moeten zijn, ik heb hier pc's met lagere specs die't wel goed doen.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vanaf de troubleshooter (is dit de pc die niet werkt) beetje vage omschrijving dan namelijk immers een troubleshooter is iets wat problemen oplost :) troublemaker is dan beter. kanje dan ook geen andere machines vinden op ip adres

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Op dinsdag 25 juni 2002 10:28 schreef Charon het volgende:

Specs: cirix 200Mhz/16Mb/Win95OSRb. Zou geen probleem moeten zijn, ik heb hier pc's met lagere specs die't wel goed doen.
Heb je al geprobeerd om op 10 Mbit te draaien? Mijn ervaringen met windows 95 in een netwerk zijn niet echt goed. Ik heb thuis ook wat pc's die windows 95 draaien, en sommigen willen alleen werken als ik op 10 MBit draai. Misschien IPX-protocol toevoegen? Dat schijnt soms beter te werken, vooral onder windows 95.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Je moet even kijken of je 95 machine wel rechten heeft op het netwerk, Xp is volgens mij het probleem, daar moet je in de security policy ff instellen dat iedereen rechten heeft, dus ook die 95 bak. Je moet alles goed nakijken, ik weet nl. niet welke je precies moet hebben. Iig alle users moet je toegang/rechten geven op je netwerk
Is het alleen die ene pc die een 9x versie draait???
Dan zou dit of iets dergelijks de oplossing moeten zijn, ik weet alleen niet waar ze precies zitten. iig die useraccounts moet je goed enablen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat e.e.a. iets met policies te maken heeft. I.i.g. zou XP er niets mee te maken moeten hebben, dan zou alleen de XP pc niets meer gezien mogen worden (in een peer-to-peer nw). Maar ik zie helemaal nix in netwerkomgeving.

• memphis
  • Laatst online: 00:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Aangezien WinXP geen Netbeui kent zal Win95 met Netbeui niet de XP zien... Mogelijk moet je iets met de Netbios settingen rotzooien...

Of gewoon onder XP netbeui installeren, op http://support.microsoft.com is te vinden hoe.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1