Toon posts:

meerdere monitoren/resolutie/radeon 8500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn radeon 8500 2 monitoren aansluiten (clone mode, 2e monitor in andere ruimte). Mijn 2e monitor kan echter een maximale resolutie van 1024x768 aan, terwijl mijn 1e monitor (19inch) op 1280x1024 staat.

Is het mogelijk om verschillende resoluties in te stellen? Dit lijkt wel mogelijk (meerdere beeldschermen selecteren in de advanced opties), maar werkt nooit. Mijn eerste monitor krijgt dan automatisch dezelfde resolutie als de tweede, zet ik die weer hoger dan knal de 2e weer uit.

De help-file van ATI heeft het over de 2e adapter die in hardware conf moet staan, maar daar staat bij mij er maar 1 (radeon 8500), en een tweede kan ik niet toevoegen (er zit er nou eenmaal ook maar 1 in, met 2 uitgangen).

:'( help

RR

Verwijderd

Het kan wel, je moet dan je master op de juiste resolutie instellen en dan vervolgens op je slave monitor aangeven dat hij je laat scrollen over het buroblad.

Klinkt vaag maar het is een kwestie van een vindkje ergens zetten. Heb het zelf ook eens geprobeerd maar heb het toch maar extended gedaan :P dat is toch wel veel gaver :)

edit: kijk ook eens op de site van ATI daar staat een heleboel info hierover.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dat er in een lagere resolutie op mijn tweede monitor de hogere resolutie van de eerste wordt weergegeven (groter dan het beeldscherm dus). Klinkt als een oplossing, ware het niet dat ik nergens dat soort instellingen voor de tweede monitor kan veranderen. (dan zou ik ook afzonderlijk de resolutie lager kunnen zetten).
Op dinsdag 25 juni 2002 13:10 schreef RomeoRomeo het volgende:
Ben ik nu echt de enige die twee monitoren aan zijn radeon 8500 aansluit? :'(
Ik kan het me toch niet voorstellen met al die radeon eigenaren hier o dit forum...
[sint] aub niet zo snel topics omhoogschoppen, dat wordt niet op prijs gesteld[/sint]