VMware - Linux - ISA Server

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Ik draai vmware onder WinXP pro, hierbinnen draait Suse 7.2.

Vanuit mijn XP box maakt ik gebruik van MS ISA Server om het internet op te komen met user/pass/domein. Dat werkt perfect.

Echter nu wil ik ook vanuit mijn verse vmware linux box verbinding maken maar dat wil niet lukken. Weet iemand hoe dat zit met het configgen van internet en domein authorisatie e.d.?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Kan je met suse normaal gesproken wel gebruik maken van een verbinding via een isa server?..

Zo niet, dan nu ook niet.

Je kan eens kijken wat er gebeurd als je de vmware netwerk properties op 'bridged' zet.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Het idd niet mogelijk om vanuit Linux een verbinding te makenj met de ISA Proxy/Firewall server. Kan je alleen maar de MS ISA client voor gebruiken. Ik ben er zelf ook al heel lang naar op zoek geweest, ik heb het maar opgelost door een 2e win2k machine neer te zetten die als gateway fungeerd.

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 07:13

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Je kan misschien ook je win xp bak als gateway instellen.../ proxy...

Of heel misschien dat het zelfs gaat lukken als je je netwerk als nat instelt

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 10:07 schreef Tomaat het volgende:
Het idd niet mogelijk om vanuit Linux een verbinding te makenj met de ISA Proxy/Firewall server. Kan je alleen maar de MS ISA client voor gebruiken. Ik ben er zelf ook al heel lang naar op zoek geweest, ik heb het maar opgelost door een 2e win2k machine neer te zetten die als gateway fungeerd.
Ik zou natuurlijk op de XP machine ICS kunnen aanzetten en dan de VMware linux bak verwijzen naar de XP machine. Zou dat een oplossing zijn???

Verwijderd

ook ik heb al veel zitten vloeken op een ISA Server. de als http proxy ingestelde isa server deed niet zo aardig. RH7.1 wilde niet up2date'en, 7.3 gelukkig wel. Bij Debian werken veel mirrors niet. FreeBSD RELEASE-4.5 wil ook al niet updaten e.d. via die stomme proxy. Lynx en Mozilla werken verder wel zonder problemen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Waarom doe je dan niet gewoon NATten?

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 19:06 schreef deadinspace het volgende:
Waarom doe je dan niet gewoon NATten?
bij mij omdat die ISA server niet van mij is...anders wat 't ook geen ISA server geweest >:)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 25 juni 2002 10:07 schreef Tomaat het volgende:
das dus echt onzin, 1 van DE voordelen van ISA server is dat je ook zonder de client van deze functies gebruik kan maken,

lees nog maar eens goed de boekje door vriend ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:04
heb net 1 dag slackware onder vmware erop zitten.
Dus dacht ik, ik ga het nos forum lezen om wat te leren.
hmmm, moet ik meteen antwoorden :?

De webclient gewoon een proxy laten gebruiken (ip-adres).
Onder isa kan je aangeven wie er allemaal in mogen, dit kan je ook doen op basis van ip.
Dan heb je ook geen username/pw nodig.
Lees anders even verder op:
http://www.isaserver.org

en inderdaad, je hebt de firewall/isa client niet nodig.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1