Slechte 2d kwaliteit op Geforce 3?

Pagina: 1
Acties:

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
ik heb vorige week een gef3 ti200 van creative gekocht :D , maar het beeld is vaag :? , vooral letters e.d. ik draai windows xp op 1024x768 op 85 hz. (ps bij mijn tnt2 was het niet zo ;) )

de kaart is erin gegaan op een schone instalatie.

iemand een iedee waarom dit zo is? het is niet echt enorm erg ofzo maar het valt wel op ;)

ps. ik heb de search gebruikt ;)

Verwijderd

zet de verversingsfrequentie eens op 75hz, maakt redelijk wat uit. Kan ook aan de monitor instellingen liggen, te lage contrast instellingen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 25 juni 2002 09:34 schreef eyesonly het volgende:
zet de verversingsfrequentie eens op 75hz, maakt redelijk wat uit.
Als dat inderdaad uit zou maken dan moet je eens naar een beter VGA kabel gaan kijken.

de betaler vervuilt

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
mijn gf3 ti500 doet het goed op 1024x768 +

lijkt me dus onzin dat een gf3 geen goed 2d beeld geeft

• desmoquattro

desmoquattro

Duwgatie

De GF3 staat bekend om zijn belabberde 2d kwaliteit dus jammer dan, Je had beter een ATI kunnen kopen kan goed 2 en 3d

LOL

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 25 juni 2002 09:41 schreef desmoquattro het volgende:
De GF3 staat bekend om zijn belabberde 2d kwaliteit dus jammer dan, Je had beter een ATI kunnen kopen kan goed 2 en 3d
Zeg dan niets...

de betaler vervuilt

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op dinsdag 25 juni 2002 09:45 schreef GA!S het volgende:

[..]

Zeg dan niets...
Nou nou :{. Dit slaat echt helemaal nergens op. Die kaart moet gewoon goede 2D kwaliteit geven, geen vaag beeld in ieder geval. Dus ga jij nou maar ergens anders flamen.

Verwijderd

ati heeft goeie 2d maar dat van de ge-force is niet zo best

• MadMod
85/75 hz maakt allemaal geen verschil, tis allemaal bagger

• Go0s
Op dinsdag 25 juni 2002 09:52 schreef norud het volgende:
Ja maar je moet gewoon normaal goed beeld krijgen. Dus dit is echt klets, anders verkopen ze de GeForce 3 toch niet :?

Verwijderd

Met de meeste GeForces is het allang niet meer zo dat ze slechte 2d hebben hoor, GF2MX had vaak el cheapo 2d filters erop. Maar GF3 zitten wel goede op, Ati heeft misschien wel betere, maar dat merk je pas op 1600x1200 of zelfs nog hoger.

• MadMod
Op dinsdag 25 juni 2002 09:56 schreef Sinterklaas het volgende:
Met de meeste GeForces is het allang niet meer zo dat ze slechte 2d hebben hoor, GF2MX had vaak el cheapo 2d filters erop. Maar GF3 zitten wel goede op, Ati heeft misschien wel betere, maar dat merk je pas op 1600x1200 of zelfs nog hoger.
kan het dan aan de instellingen liggen?

• Go0s
Op dinsdag 25 juni 2002 10:02 schreef Crazy_Casemod het volgende:

[..]

kan het dan aan de instellingen liggen?
Valt denk ik niet veel in te stellen :{

• richard_kraal
wees jij nou maar blij dat je een radeon heb, sjee man, wat een geflame, je kan beter je mond houden, ze pas iets als je weet waar je het over hebt

Verwijderd

Ontopic nu graag, geen getroll/geflame meer, anders gaat deze dicht :)

Verwijderd

Ik weet niet wat het is maar wel kan ik je zeggen dat ik met mijn vorige kaartje (die ik een week terug heb vervangen door een GF4), een ASUS V7700 GF2 GTS Deluxe, ook een nogal vaag beeld had in XP toen ik dat er een paar weekjes op had staan. Dat met dezelfde driver versies als ik in WinME destijds gebruikte. In WinME en toen ik later overstapte op Win2K, daar ook een prima scherp beeldje maar in XP bleef het wazig. Kan het niet verklaren en heb heir verder ook nooit iemand over gehoord maar het was echt waardeloos. Misschien zou je dus eens kunnen kijken hoe het zit met je kaartje op Win2K of een ander OS? Anders andere drivers proberen of ehhh wat dan ook, als je tenminste met een ander kaartje in hetzelfde systeem wel een scherp beeld krijgt, dan ligt het tenminste niet aan je monitor/kabel of andere componenten/factoren.

Verwijderd

Creative is MSI en die fabrikant gebruikt zelfs nog matige filters bij de 4400 (bij de 4600 weet ik het niet). Als je zeer zeker van je zaak bent en je weet dat het de filtertjes zijn, dan sloop je die er toch gewoon vrolijk af (heb je gegarandeerd scherp beeld).

• KneoK
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op dinsdag 25 juni 2002 09:52 schreef norud het volgende:
BULLSHIT !!!

Jongens, geef die gozer ff gewoon antwoord op z'n vraag in plaats van weer dat geouwehoer te beginnen van ATi <--> NVidia.

Mijn oude Asus GeForce 3 Ti200 had perfect scherp beeld op 1024x768x32 op 85Hz. Creative staat volgens mij ook wel bekend om kwaliteitsproducten dus ik denk niet dat de beeldkwaliteit van die kaart het probleem is. Probeer eens een andere refreshrate of resolutie. Of als je de kans hebt, probeer het eens met een andere monitor...

Verwijderd

ik denk niet dat het aan de kaart ligt want van zo'n kaart zou je toch mogen verwachten dat hij werkt op die resolutie. Zijn de drivers van je beeldscherm en videokaart up to date. En is de kabel wel goed(zit hij er ook goed in).

• MadMod
Op dinsdag 25 juni 2002 12:23 schreef wayeax het volgende:
ik denk niet dat het aan de kaart ligt want van zo'n kaart zou je toch mogen verwachten dat hij werkt op die resolutie. Zijn de drivers van je beeldscherm en videokaart up to date. En is de kabel wel goed(zit hij er ook goed in).
nieuwste drivers van nvidia, monitor is btw een daewoo 15 inch :X daar heb ik geen drivers voor geinstalleerd, de kabel zit er iig goed in ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 13:57 schreef Crazy_Casemod het volgende:

[..]

nieuwste drivers van nvidia, monitor is btw een daewoo 15 inch :X daar heb ik geen drivers voor geinstalleerd, de kabel zit er iig goed in ;)
ja die 15" zecht het volgens mij al, als ik mijn iyama 15" op 1024*786@85 zet is het ook helemaal bagger werkt alleen goed op 60HZ :(

• Artz
  • Laatst online: 01-07 08:16
Ik heb een Club3D Radeon 7000 gekocht en heb hetzelfde probleem ;)
1024*768 op 85Hz is niet te harden. 800x600 werkt weer wel ok, 1280*1024 is ook ok. Het is een 17" Iiyama HM704UTC en ik wil gewoon 1024*768 draaien!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:12
Voor je een kaart koopt, moet je eerst ff vragen of je de filters mag zien. Zijn het van die zwarte blokjes net achter de VGA aansluiting met een SMD condensatortje erachter: niet kopen.
Heb hier een Savage4 en een Hercules Kyro2 met zo'n filter, beide brak.
Heb hier een Diamond Viper2 die totaal afwijkt van die standaard goedkope rotfiltertjes, en die heeft perfecte 2D (nog geen Matrox, maar toch). Vandaag ff een Hercules Radeon 8500LE bekeken: zelfde soort filters als die Viper2, moet beeld nog ff bekijken, maar als dat ook goed is: niet meer eerstgenoemde filtersoort meer kopen, tenzij je handig bent met soldeerbout.
* _JGC_ tikt dit nu met een Savage4 met RFI mod, perfect beeld voor een Butterfly kaartje :P

• MadMod
ik ga nu de layout verneuken :P
[img][url="ftp://62.189.242.185/pub/artwork/a5_rgb/3DB_GF3T_200_c.jpg"]ftp://62.189.242.185/pub/artwork/a5_rgb/3DB_GF3T_200_c.jpg[/url][/img]

welke bedoel je nou? :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:12
Op woensdag 26 juni 2002 12:57 schreef Crazy_Casemod het volgende:
ik ga nu de layout verneuken :P
[url="http://<a href="ftp://62.189.242.185/pub/artwork/a5_rgb/3DB_GF3T_200_c.jpg""]ftp://62.189.242.185/pub/artwork/a5_rgb/3DB_GF3T_200_c.jpg[/url]"[/url] target="_blank">[afbeelding]</a>

welke bedoel je nou? :?
Vaag, Creative labs zet de filters achter de DVI connector, wel erg logisch dat de beeldkwaliteit zo slecht is :P

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Jongens, niet gelijk zo heetgebakerd plz. Enne, algemene begrippen kope we niks voor.

Een ASUS gf3 mag dan redelijke 2D hebben , die GF3 ti200 van Hercules zeker niet :(

Kan het weten, heb ehm zelf. En zelfs op een brakke 15 inch met 800x600 zijn de letters vaag in 2D . Vergeleken met mijn vorige kaart (g400) ronduit slecht. muja, heb mijn interesse verlegt, speed staat nu ff voorop. Maar omdat ik ehm toevallig heb , die GF3, ga ik niet bleren dat ie helemaal niet vaag is. Hij is vaag, punt.

Dat wil niet zeggen dat er ook betere Gf3 kaarten zijn met een redelijk goede 2D. Dit zeg ik zo omdat er waarschijnlijk niet 1 GF3 model op de markt is die aan de 2D van een G400 kan tippen. Zie reviews etc....

Misschien komt Leadtek aardig in de buurt , of Asus. Maar dan nog leggen ze het af in de highres....

Gf4 daar hoor ik echter meer positieve geluiden, dus de verschillen worden kleiner....

Ennuh, topic-starter. Het enige wat ik kan bedenken is gewoon het filter eraf slopen, daar heb je info voor op het web. Niet zo gezond misschien, maarja -je moet er wat voor overhebben ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
De Geforce 2 serie stond er wel om bekend, dat ze in het algemeen niet zo'n goede 2D kwaliteit hadden. Maar dat is met de Geforce 3 wel erg verbeterd, toch ligt het ook aan de fabrikant van de kaart. Leadtek zet er waarschijnlijk de beste filters op dus die heeft de beste 2D kwaliteit van alle merken Geforce 3's. Maar de andere A-merken zullen er niet ver van af zitten, merken zoals Asus etc.