Toon posts:

K7S5A users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na langdurig op internet spitten en mijn vorige topic "pc hangt vaak"
ben ik er eindelijk achter wat nou de oorzaak ervan is :)
het k7s5a mobo van elitegroup heeft een vervelend trekje dat soms bij het gebruik van 2x sdram pc133 het bord continu vastloopt. dit gebeurt als je het bord op 133/133 hebt staan.
draai je het bord met 1 module dan is er niks aan de hand.
oplossing is zo stom dat je er nooit opkomt :D
overklokken! :o
je kan met het overklokbios (zie ook menutracker) de fsb wat hoger zetten als 133/133 (mijnes draait nu op 138/138)
en voila! problemen als sneeuw voor de zon weg. dus al die crap over dat de sischip te heet wordt en bios bugs bevat is niet altijd waar. er zit gewoon een timingsfout in waardoor het bord waarschijnlijk niet goed met alle modules goed samenwerkt (ik heb 2xinfineon erin dus niet alleen houtjetouwtje geheugen doet dit)

dus koeien }:O bij ecs, fix dit aub! heeft me gvd 2 weken frustaties bezorgt omdat ik was vergeten dat ik mijn bord niet overklokt meer had staan en dat DAARNA de problemen begonnen |:( |:(

draait nu al een nacht 3Dmark2001 en geen vastlopers!!!! :) :) :) :) :)

hoop dat jullie hier wat aan hebben als jullie ook problemen hiermee ondervinden!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ook een probleem en dat is dat die als ik hem overclock na een tijdje vanzelf restart.
Nou heb ik gehoord dat het aan mijn voeding ligt ik hev ATD 300W maar is dat ook het probleem.

Verwijderd

ik draai hier 133/133 met 2 x sdram..no problemo...

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Op dinsdag 25 juni 2002 08:00 schreef Dutch3men het volgende:
Ik heb ook een probleem en dat is dat die als ik hem overclock na een tijdje vanzelf restart.
Nou heb ik gehoord dat het aan mijn voeding ligt ik hev ATD 300W maar is dat ook het probleem.
Dan heb je hem waarschijnlijk gewoon te hoog geclocked...daarom crashed hij.

Ik heb ook 2x pc133...@110 maar dat werkt ook perfect.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• S.Death
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:11
ff Vraagje Waar Kan Ik Die Overklok Bios Vandaan Halen Dan ???

Want Ik Heb Ook Last Van Dit Probleem. Ik Heb Hem Echter Op 100/133 Staan. Maar heb Wel 2x SDRAM Van Kingston Erin Zitten.En Dan Hangt Hij Soms Gewoon Als Ik Een Spel Speel.
Of Net Als Vanochtend, Hij Loopt De Hele Nacht, Zet Ik M'n Monitor Aan, Alles Hangt.

Alvast Bedankt,
Sudden Death

• ovaal
  • Laatst online: 17-08 07:33

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Je moet maar eens op de onderstaande link kijken, daar staat ook alle mogelijke info over het mobo dat je maar kunt bedenken.

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 10:29 schreef S.Death het volgende:
ff Vraagje Waar Kan Ik Die Overklok Bios Vandaan Halen Dan ???

Want Ik Heb Ook Last Van Dit Probleem. Ik Heb Hem Echter Op 100/133 Staan. Maar heb Wel 2x SDRAM Van Kingston Erin Zitten.En Dan Hangt Hij Soms Gewoon Als Ik Een Spel Speel.
Of Net Als Vanochtend, Hij Loopt De Hele Nacht, Zet Ik M'n Monitor Aan, Alles Hangt.

Alvast Bedankt,
Sudden Death
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=003724

• ovaal
  • Laatst online: 17-08 07:33

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Foutje, dat is het linkje naar het oude forum. |:( Hieronder het linkje naar het nieuwe forum. :)

http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=37

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• S.Death
Thanx !!!!

• S.Death
Ja Is Leuk Die Bios.

Alleen Ik Mis De Mode 100/138.
Aangezien Het M'n Geheugen Is Dat Dwars Ligt En Ik Een 1000 Mhz Duron Heb.
Kheb Hem Net Op 112/112 Geprobeerd. Dan Hangt Hij Bij het Windows Login Scherm.
Dus De Mode 100/138 Is geen Overbogige Luxe Denk Ik Zo.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Waarom Schrijf Jij Elke Woord Met Een Hoofdletter??

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Dat Is Vet Cool Yoh,
Br33Z4H l337 |:( :+

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 11:49 schreef Gallus het volgende:

[..]

Dan heb je hem waarschijnlijk gewoon te hoog geclocked...daarom crashed hij.

Ik heb ook 2x pc133...@110 maar dat werkt ook perfect.
Ook op een laagere snelheid restart ie na een tijdje vanzelf alleen op 133/133 doet die dat niet een 100/100.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Aan deze informatie heb ik nu nog eens iets, ik draai al een paar weken met 128 MB ipv 256 omdat ik dacht dat 1 module kapot was |:(

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ergens gelezen dat je de chipset beter moet koelen. Deze chip crasht bij een bepaalde temperatuurrange. Hoger of lager, geen probleem, daarbinnen: crash.
Pagina: 1