na langdurig op internet spitten en mijn vorige topic "pc hangt vaak"
ben ik er eindelijk achter wat nou de oorzaak ervan is
het k7s5a mobo van elitegroup heeft een vervelend trekje dat soms bij het gebruik van 2x sdram pc133 het bord continu vastloopt. dit gebeurt als je het bord op 133/133 hebt staan.
draai je het bord met 1 module dan is er niks aan de hand.
oplossing is zo stom dat je er nooit opkomt
overklokken!
je kan met het overklokbios (zie ook menutracker) de fsb wat hoger zetten als 133/133 (mijnes draait nu op 138/138)
en voila! problemen als sneeuw voor de zon weg. dus al die crap over dat de sischip te heet wordt en bios bugs bevat is niet altijd waar. er zit gewoon een timingsfout in waardoor het bord waarschijnlijk niet goed met alle modules goed samenwerkt (ik heb 2xinfineon erin dus niet alleen houtjetouwtje geheugen doet dit)
dus koeien
bij ecs, fix dit aub! heeft me gvd 2 weken frustaties bezorgt omdat ik was vergeten dat ik mijn bord niet overklokt meer had staan en dat DAARNA de problemen begonnen

draait nu al een nacht 3Dmark2001 en geen vastlopers!!!!
hoop dat jullie hier wat aan hebben als jullie ook problemen hiermee ondervinden!
ben ik er eindelijk achter wat nou de oorzaak ervan is
het k7s5a mobo van elitegroup heeft een vervelend trekje dat soms bij het gebruik van 2x sdram pc133 het bord continu vastloopt. dit gebeurt als je het bord op 133/133 hebt staan.
draai je het bord met 1 module dan is er niks aan de hand.
oplossing is zo stom dat je er nooit opkomt
overklokken!
je kan met het overklokbios (zie ook menutracker) de fsb wat hoger zetten als 133/133 (mijnes draait nu op 138/138)
en voila! problemen als sneeuw voor de zon weg. dus al die crap over dat de sischip te heet wordt en bios bugs bevat is niet altijd waar. er zit gewoon een timingsfout in waardoor het bord waarschijnlijk niet goed met alle modules goed samenwerkt (ik heb 2xinfineon erin dus niet alleen houtjetouwtje geheugen doet dit)
dus koeien
draait nu al een nacht 3Dmark2001 en geen vastlopers!!!!
hoop dat jullie hier wat aan hebben als jullie ook problemen hiermee ondervinden!