Toon posts:

Chipset erafhalen :S vastgelijmd?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een MSI K7T266 mobo. Mijn chipset is passief gekoeld en ik wil hem ivm mijn waterkoeling setup ook waterkoelen. Nu is mijn vraag, hoe krijg ik dat kreng eraf? Er is hier al een topic over gewest, maar die had slechts 3 replies en ik weet niet hoe het is afgelopen.

Dus hoe krijg ik die koeler eraf. is passieve sink en zit nie in de gaatjes, lijkt wel gelijmd.

Verwijderd

Waarschijnlijk met van die warmtegeleidende tape. Gewoon eraf trekken..

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02 19:39
Ik heb hem ook. Ik denk dat je hem er gewoon af kan trekken. Hij zit al een beetje los bij mij dus draaien en trekken lijkt mij het beste

www.hetbsg.nl

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ik zou de sjipset maar laten zitten hoor :+

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 07:14 schreef Interstice het volgende:
Ik zou de sjipset maar laten zitten hoor :+
Wat is dat nou weer voor een reactie, hij vertelt toch dat ie em eraf wil hebben.

Maar check je manual ff, daar staat volgens mij dat ze klevende pasta (een soort van warmtegeleidende lijm) hebben gebruikt, dat is vaker bij MSI. Je kun em eraf halen op verschillende manieren, je kan proberen eerst een beetje eraan te draaien (heen en weer gaan) als dat gemakkelijk gaat heb je em zo eraf, als dat niet makkelijk gaat pak je een fohn en zet je die erop tot het goed heet is. Dan is de pasta wat zachter en kan je nog eens gaan draaien. Let wel: Niet trekken want dan heb je kans dat de chipset meekomt met het koelblok. Je kan ook altijd nog proberen als je em heet hebt gemaakt om er een draadje onderdoor te trekken om em los te krijgen. In de meest extreme gevallen zijn er schroevendraaiers etc. aan te pas gekomen. Pak dan wel een kleine brede platte schroevendraaier en ga niet zitten wrikken want dan mol je je chippie.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 07:59 schreef Thorry het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een reactie, hij vertelt toch dat ie em eraf wil hebben.

Let wel: Niet trekken want dan heb je kans dat de chipset meekomt met het koelblok.
Nu zeg je dus hetzelfde als hem :+

Verwijderd

volgens mij op dezelfde als met je videokaart,
een tijdje in de vriezer en dan kun je zo met een schroevendraaier je heatsink eraf halen,

wel opassen dat je je mobo niet beschadigd, en of je de complete chipset erafrukt :+

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 11:07
Op dinsdag 25 juni 2002 07:59 schreef Thorry het volgende:

[..]

Maar check je manual ff, daar staat volgens mij dat ze klevende pasta (een soort van warmtegeleidende lijm) hebben gebruikt, dat is vaker bij MSI. Je kun em eraf halen op verschillende manieren, je kan proberen eerst een beetje eraan te draaien (heen en weer gaan) als dat gemakkelijk gaat heb je em zo eraf, als dat niet makkelijk gaat pak je een fohn en zet je die erop tot het goed heet is. Dan is de pasta wat zachter en kan je nog eens gaan draaien. Let wel: Niet trekken want dan heb je kans dat de chipset meekomt met het koelblok. Je kan ook altijd nog proberen als je em heet hebt gemaakt om er een draadje onderdoor te trekken om em los te krijgen. In de meest extreme gevallen zijn er schroevendraaiers etc. aan te pas gekomen. Pak dan wel een kleine brede platte schroevendraaier en ga niet zitten wrikken want dan mol je je chippie.
Jep, met een fohn moet het wel lukken :)

* Robino spreekt uit ervaring :P

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 08:18 schreef Darkice het volgende:

[..]

Nu zeg je dus hetzelfde als hem :+
Neej ik zeg dus ook hoe het wel moet... |:(

Maar een diepvries werkt soms beter als een fohn, hangt een beetje van de pasta af, probeer het allebei maar ff, of fohn em eerst en dan in de diepvries dan raakt het ook al lekker rot. Maar dus niet trekken dan ruk je em kapot, heel voorzichtig draaien en schuiven en zachtjes (heel zachtjes) trekken.

• snars
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 09:24 schreef Rave17 het volgende:

[..]

Jep, met een fohn moet het wel lukken :)

* snars spreekt uit ervaring :P
Dan zeg ik: stook em eerst goed warm met Burn7k :z ;)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Bij mij ging het eerst ook moeilijk.
Maar ik heb toen eerst die pinnetjes die er om heen zitten er uit gehaalt en daarna met veel draai en trekwerk toch de hele koeler eraf gekregen.

Maar die koelpasta kan best wel wat kracht vergen.
Heel apart spul. Maar draaien helpt heel veel.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04

almightyarjen

When does the hurting stop?

Sommige mensen stoppen hun mobo in het vriesvak, dan kan je het koelblok er zo af knappen. Schijnt hoor, niet mijn idee, maar je kan het alicht proberen als de fohn niet werkt.... :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer er met een mesje tussen te komen en dan voorzichtig er af snijden/wippen. Chip snijd je niet zomaar door hoor :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

inderdaad dat zo ik ook zo gedaan hebben

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 11:46 schreef Thorry het volgende:

[..]

Neej ik zeg dus ook hoe het wel moet... |:(

Maar een diepvries werkt soms beter als een fohn, hangt een beetje van de pasta af, probeer het allebei maar ff, of fohn em eerst en dan in de diepvries dan raakt het ook al lekker rot. Maar dus niet trekken dan ruk je em kapot, heel voorzichtig draaien en schuiven en zachtjes (heel zachtjes) trekken.
hij bedoelt dat je de chip moet laten zitten maar alleen het koelblok eraf moet halen ;)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op dinsdag 25 juni 2002 14:10 schreef idriaan het volgende:
inderdaad dat zo ik ook zo gedaan hebben
zoink ga op fok spelen ofzo ! :(
Op dinsdag 25 juni 2002 07:03 schreef Beelzebub888 het volgende:
Ik heb hem ook. Ik denk dat je hem er gewoon af kan trekken. Hij zit al een beetje los bij mij dus draaien en trekken lijkt mij het beste
zal wel van het type afhangen
had op een kaduuk aopen bord ook zon ding.
hmmmmm dat zou een mooie koelrib voor me projectje zijn

draai draai, wring ruk en hij was eraf
alleen bij nader inzien zat de chip waar ie op zat opeens ook wat schuiner |:( |:(

oftwel doe het wel wat voorzichtig :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

die zooi word keihard, ff erop tikken met een hamer, ja dat lees je goed, en dan kan je hem er zo vanaf trekken, de chip zelf komt echt niet snel mee, is op 400 plaatsen ofsow vastgesoleerd

• Peertje NL
  • Laatst online: 31-01 20:52
in de friezer mikken, er uit halen creditcard er onder oid, en met een platkopschroevendraaier flink vrikken, werkte voor mij goed.

Reality beats fiction by far!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mijn videokaart lukte het met wat draaien en warmte na een tijdje best aardig. Leuke verspreking in je topictitel trouwens :)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 21:08 schreef cyberbetica het volgende:
die zooi word keihard, ff erop tikken met een hamer, ja dat lees je goed, en dan kan je hem er zo vanaf trekken, de chip zelf komt echt niet snel mee, is op 400 plaatsen ofsow vastgesoleerd
Nou dan ben je dus niet goed in je hoofd als je met een hamer erop gaat meppen, het zijn misschien wel 400 plaatsen (eigenlijk maar een stuk of 100) maar dat zijn wel enorm kleine spoortjes waarmee ie vast zit, dat is dus echt niet stevig. Chipsets zijn supergevoelig wat dat betreft.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 12:14 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Dan zeg ik: stook em eerst goed warm met Burn7k :z ;)
Met een fohn wordt het veel warmer als het ooit zou worden met burn7k, en het is ook niet de bedoeling dat de chip zelf door en door zo heet wordt, alleen dat de lijm los begint te laten, de chip zelf wordt relatief gezien niet eens zo heet.

Verwijderd

Ik heb zelfde moederbord en heb ook de passieve koeling vervangen, er zit gewone pasta onder en geen tape.
Ja moet hem gewoon beetje rond draaien en trekken, niet te hard trekken, maar gewoon veel draaien dan laat ie vanzelf los.

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 21:27 schreef E-MANs het volgende:
in de friezer mikken, er uit halen creditcard er onder oid, en met een platkopschroevendraaier flink vrikken, werkte voor mij goed.
EN bedankt, was duu grapje, hij is eraf, maar ik kan nergens meer betalen, mijn kaart in 4en. >:) geintje hoor. Hij is er nog niet af, maar ga morgen eerst mijn pelt isoleren. :D Dan kan ik dit eraf halen.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 22:22
je kan er een dune touwtje tussen de chipset en de koeler doen en heen en weer bewegen.(snijden) met de touw.Je moederbord moet wel goed bevestigd zijn aan de kast anders trek je de moederbord weg en mogelijk beschdig je de bord!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Op woensdag 26 juni 2002 21:27 schreef E-MANs het volgende:
in de friezer mikken, er uit halen creditcard er onder oid, en met een platkopschroevendraaier flink vrikken(en ervoor zorgen dat je geen contact maakt met electronica), werkte voor mij goed.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

zie mijn ding.. gewoon een koelblok erop van een P100/150

edit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~ronalddejeu/fotopc/xtra-chipset-cooling.jpg

ik weet het.... ik vern**k de layout.. maar ik moet weg.. en wil je toch helpen! dit is dus de oplossing! heb met draad .5mm en artic silver3 vastgezet! werkt prima!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• sjares
  • Laatst online: 06-02 23:01
Gewoon in het vriesvak en dan draaien! Verhit hem nooit met een fohn, want chippies kunnen maar tot een bepaalde hitte en dan gaan ze stuk. Waarom denk je anders dat ie koeler er op zit...
Ook nooit kloten met een schroevedraaier, daarmee beschadig je erg snel je banen op je mobo.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34

MartNL

Een tijdje lekker gamen.
En daarna kan je hem er zo af draaien.
Pagina: 1