Toon posts:

2 monitoren en 2 video kaarten het werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een msi 845 ultra-c plank erin zitten en nu was ik van plan om naast mijn ati rage ook een pci kaartje erbij te prikken om een monitor erbij te hangen, niet dus hij pakt telkens maar 1 monitor die dus op de ati hangt.

wat ik niet begrijp is dat hij de ander kaart wel ziet maar steeds error 10 geeft dat de kaart niet goed is geinstalleerd is. maar hij pakt hem automatisch en als ie zonder de ati erin zit doet hij het prima. ze zeggen dat het dan aan vga ligt dat je dat moet uitschakelen op de 2e kaart maar ze hebben het vroeger wel gedaan ?

ik heb trouwens windows 2000.

alvast bedankt

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Huhm weird... IRQ conflict? Dat zou misschien kunnen verklaren dat de kaarten afzonderlijk wel werken...

Verwijderd

Topicstarter
nee is gewoon error 10 .

irq is andere error , maar toch bedankt voor de reaktie

Verwijderd

Je moet onder Winshit 2000 je PCI video kaart first in de bios instellen.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PCI als eerste booten ..? Vraag het mij af ..? Ik heb ook tijden met 2 monitors gewerkt, waarbij op de PCI de 'mindere'monitor stond. Het is meestal een heel gekl***t om ze aan de gang te krijgen (WIn98se), maar het lukt wel.

Waar / wanneer zie je error 10 verschijnen? Op het beeldscherm zelf? Het kan ook zijn dat sommige kaarten niet met elkaar overweg kunnen. Ik kan mij vaag herinneren dat er ergens (maar dan ook: ergens) op de schijf een *.txt bestand staat met info hierover. Wederom: win98. Maar of dat ook geld voor 2000?

[nog-ff-anekdote:on]
toen ik voor het eerst mijn 2e beeldscherm aanzetten, stond daarop de mededeling: als u dit niet kunt lezen, is uw beeldscherm niet goed geinstalleerd :)
[nog-ff-anekdote:off]

==
hoi

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 11:30 schreef Eusebius het volgende:
PCI als eerste booten ..? Vraag het mij af ..? Ik heb ook tijden met 2 monitors gewerkt, waarbij op de PCI de 'mindere'monitor stond. Het is meestal een heel gekl***t om ze aan de gang te krijgen (WIn98se), maar het lukt wel.

Waar / wanneer zie je error 10 verschijnen? Op het beeldscherm zelf? Het kan ook zijn dat sommige kaarten niet met elkaar overweg kunnen. Ik kan mij vaag herinneren dat er ergens (maar dan ook: ergens) op de schijf een *.txt bestand staat met info hierover. Wederom: win98. Maar of dat ook geld voor 2000?

[nog-ff-anekdote:on]
toen ik voor het eerst mijn 2e beeldscherm aanzetten, stond daarop de mededeling: als u dit niet kunt lezen, is uw beeldscherm niet goed geinstalleerd :)
[nog-ff-anekdote:off]
ja bij win 98 werkt het wel meteen maar bij win NT
met pci videokaart opstarten, :*

windows gaat vanzelf over naar AGP,
in beeldscherm eigenschappen tweede activeren :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen beeld op mijn hoofdmonitor en als ik naar hardware manager ga dan zie je error 10 .

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
Op dinsdag 25 juni 2002 12:26 schreef corker het volgende:
ik heb alleen beeld op mijn hoofdmonitor en als ik naar hardware manager ga dan zie je error 10 .
Klopt. PCI als primary instellen in de BIOS en dan in windows je AGP kaart als primary instellen. Dan moet het werken. Je gooit tot windows start alles op je pci-kaart en zodra windows start gaat hij over op de agp kaart.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 07:06
idd PCI op primary zetten

Verwijderd

Topicstarter
kan alleen niet in de bios :') , is zon kl*te msi plank met ami bios 845 . maarja zoek ff nieuwe bios flash .
Pagina: 1