Toon posts:

Particulier .nl via Amerikaans hosting bedrijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede mensen :)
Is het mogelijk om een .nl aan te vragen, en deze te laten hosten door een Amerikaans hosting bedrijf?
Ik geef even een voorbeeld-

Ik wil graag het domein www.blaat.nl aanvragen. Nu wil ik alles laten verzorgen door Aletia, http://www.aletiahosting.com Maar het probleem is- ik ben een particulier. Ik kan dus niet een KvK uitreksel laten zien. Nu lijkt het me ook moeilijk om het op de naam van Aletia te laten zetten, omdat dit een Amerikaans bedrijf is.

Toch moet het op een een of andere manier mogelijk zijn toch :?
Werkt het dan, als het mogelijk is, zo dat ik via Aletia bijvoorbeeld gewoon email adressen als ik@blaat.nl kan aanvragen?

Kan iemand mij hier duidelijkheid opgeven?
Alvast erg bedankt!

Verwijderd

ja dat kan:

zoek een host in nederland die lid is van de sidn (www.sidn.nl) en voor particulieren .nl doet registreren op hun kvk, die kan hem registreren en via aanpassing in de dns de domeinnaam doorsturen naar een ip adres van een amerikaans bedrijf...

laat me raden, je wilt dit allemaal doen om straks aan het eind van de rit een paar cent te besparen?

Verwijderd

doe zoals ik het heb gedaan, laat een bedrijf (natuurlijk het liefst eentje waarmee je goed kan opschieten :) jouw domeinnaam registreren. jij zorgt er gewoon voor dat jij de betalende kant bent bij de provider en klaar ben je.

als het een hosting bedrijf is is het helemaal makkelijk, die kan het dan op hun naam registreren, faktuur naar jouw doorsturen (wat maakt dat bedrijf het nu uit dat jij partikulier of bedrijf bent, als hun het geld maar krijgen voor de domeinnaam)

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, begin het te snappen.

Even een voorbeeldje, om te kijken of ik t echt snap:

-Ik reg www.blaat.nl via een hele goedkope registar, zeg 10 euro per jaar (volgens mij net gevonden, zal niet gaan spamnen ;))
-Ik neem bij Aletia het Essential pakket, dus 95.40 dollar per jaar.
-Aletia zorgt voor de dns koppeling, en klaar ik kees:

Voor, let's say 110 dollar heb ik mijn .nl met alles er op en eraan? Jah, als je ziet wat je er dan voor terug krijgt bespaar ik nogal een hoop geld :)

Klopt dit mensen? Alvast bedankt!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 12:24 schreef jeroen-O het volgende:
Klopt dit mensen? Alvast bedankt!
nee goedkoop is duurkoop :z

maar theoretisch gezien zal dat wel werken

Verwijderd

Topicstarter
Maar, dat bedoel ik dus: maakt het dan uit of die .nl van een goed bedrijf komt? Ja dus, want het werkt zeker als een soort redirect?

Iemand enig idee waar ik kan zoeken op goede .nl's zonder hosting? webhosters is alleen met hosting, als ik t goed heb. Of misschien heeft iemand goede ervaringen, dan stel ik mn mail adres open ;)

Modjes zullen t nie zo leuk vinden om allemaal bedrijven langs te zien komen :P

Verwijderd

nou het is in jou geval veel belangrijker dat het bedrijf opzich betrouwbaar is. Als je een .nl als particulier gaat registreren heb je officieel gezien geen recht op dat domeinnaam. Ik ken ramp verhalen over dit soort bedrijven. Bij een wat betrouwbaarder bedrijf krijg je meestal een overeenkomst c.q. contract waarin staat dat je mag verhuizen en de domeinnaam op je naam mag zetten enzo... of in ieder geval iets in die richting...

Daar moet je vooral op letten, verder is kwaliteit enigzins ook van belang want als de ns'ers van het betreffende bedrijf elke dag een paar uur down zijn kun je ook problemen verwachten...

Ik zou zeggen, ga ook hier niet voor de goedkoopste webhost, maar zoek een betrouwbare en betaal een paar euro meer...

Verwijderd

Topicstarter
K, shock media heb ik al meerdere keren gehoord.. En voor dat geld, tja, is wel te doen. Ik zal wel verder kijken, iig allemaal bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 13:08 schreef jeroen-O het volgende:
K, shock media heb ik al meerdere keren gehoord.. En voor dat geld, tja, is wel te doen. Ik zal wel verder kijken, iig allemaal bedankt voor de hulp!
???

Verwijderd

Topicstarter
:) Kan bij hun de .nl doorzetten met de dns, heb ik even nagevraagd :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 13:29 schreef jeroen-O het volgende:
:) Kan bij hun de .nl doorzetten met de dns, heb ik even nagevraagd :)
ahhh ok je vorige post was wat onduidelijk, bij hun zit je wel goed ja

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24
Lees ook dit even door :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 13:54 schreef RobbertC het volgende:
idd, dat probeerde ik in een eerdere post in dit topic ook al duidelijk te maken, je kunt beter alles bij 1 betrouwbaar bedrijf onderbengen en nog beter gewoon bij een nederlands bedrijf. En ja, dat kost waarschijnlijk wat meer, maar vaak ben je uiteindelijk duurder uit...

En komt ie weer: goedkoop is in de regel meestal duurkoop :+

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 12:24 schreef jeroen-O het volgende:
Okeej, begin het te snappen.

-Ik reg www.blaat.nl via een hele goedkope registar, zeg 10 euro per jaar (volgens mij net gevonden, zal niet gaan spamnen ;))
Nou, dan is die registar wel heel erg dom bezig. Hoe kan je een .nl domein voor 10 euro krijgen ?
Dat is bijna de prijs wat een registar inkoop betaald. Kijk maar eens op de site van de SIDN.

Ze zullen die domein naam wel aanbieden icm met een hostingpakket. Welk bedrijf verkoopt iets zonder er zelf wat aan te verdienen ?

Het adres van die domeinboer hoef ik niet te weten maar als ik jouw was zal ik het nog eens goed navragen voordat je aan een hostingpakker vastzit. De meeste hosters stellen namelijk als voorwaarde dat het domein bij hun wordt gehost.

Daarnaast ben ik het helemaal eens met Kertje. Kijk als die lui in de VS ineens een storing hebben ofzo. Wat dan ?
En trouwens in NL zijn ook zat hosters te vinden die zelf weer ruimte in de VS inhuren. Als er dan wat misgaat bel je die lui in NL gewoon op. Maarja, dan zit je weer in dezelfde cirkel.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 13:54 schreef RobbertC het volgende:
Bedankt,
zal ik zeker even doen!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op dinsdag 25 juni 2002 13:35 schreef Kertje het volgende:

[..]

ahhh ok je vorige post was wat onduidelijk, bij hun zit je wel goed ja
Tuuuuurlijk B-) shock media ruled! En wat goedkoop is is slecht :).

Prima keuze dus jeroen!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 16:43 schreef jep het volgende:

[..]

Tuuuuurlijk B-) shock media ruled! En wat goedkoop is is slecht :).

Prima keuze dus jeroen!
jij denkt aan je water het eea te voelen maar ik kan je verzekeren: dat is niet het geval :)

kom je wel achter op de meeting (als ik kan) :P

btw, ik had er speciaal voor jou bij gezet dat goedkoop meestal doorkoop is :+

Verwijderd

Voor je allemoeite gaat doen voor blaat.nl deze is al sinds 05-01-2000 geregistreerd en dus niet meer te koop/huur via NIC oid.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 16:46 schreef DigitAll het volgende:
Voor je allemoeite gaat doen voor blaat.nl deze is al sinds 05-01-2000 geregistreerd en dus niet meer te koop/huur via NIC oid.
hehe weet bijna wel zeker dat blaat.nl fictief was :P

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Op dinsdag 25 juni 2002 16:45 schreef Kertje het volgende:

[..]

jij denkt aan je water het eea te voelen maar ik kan je verzekeren: dat is niet het geval :)

kom je wel achter op de meeting (als ik kan) :P

btw, ik had er speciaal voor jou bij gezet dat goedkoop meestal doorkoop is :+
Ik kan niet wachten tot die meeting is :P

Verwijderd

Topicstarter
Jah, was fictief :D

Dr zijn btw dus geen buitenlandse hosters die er volgens jullie uitspringen?

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 21:06 schreef jeroen-O het volgende:
Jah, was fictief :D

Dr zijn btw dus geen buitenlandse hosters die er volgens jullie uitspringen?
waarom wil je een buitenlandse host dan? Als het puur vanwege de prijs is kan ik je het volgende vertellen:
Ook goede buitenlandse hosts zijn prijzig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar volgens mij scheelt het toch wel wat, toch? Of zal Aletia dan toch echt niets zijn :? :D

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 21:17 schreef jeroen-O het volgende:
Ja, maar volgens mij scheelt het toch wel wat, toch? Of zal Aletia dan toch echt niets zijn :? :D
ja dataverkeer is iets goedkoper, maar dit is niet zo drastisch veel als dat men denkt. Op een goede aansluiting daar betaal je ook al snel dezelfde prijs als hier in nederland voor wat dataverkeer, het maakt echt heel weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ok, bedankt.
Zal nog even w88, en dan kijken of ik de gok zal wagen, of toch wat meer zal neerleggen :)
Pagina: 1