Toon posts:

matrox milennium connector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind hier juist een matrox milennium kaartje >:) , een van de eerste denk ik (pci). ie heeft nog in m'n oude PII gezeten... *D
Wat me nu eigenlijk opvalt, is dat er naast de normale D-SUB aansluiting nog een connector staat... ipv een gewone D-SUB met 15 female pins, staat er een soortgelijke aansluiting langst met 26 pinnetjes (female)... 't is geen DVI, 't is geen tv-out, what could it be :? ??
ik heb al effe op 't net en in de faq en in de search gekeken, maar ik vond niet echt info over deze connector op m'n matrox |:(

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Ik denk dat dit de aansluiting is van de Rainbow Runner Studio.
Dat is een add-on kaart die je op de Millenium prikt.
't Is een video-editing kaart met video in/out.
Zonder die add-on kaart is de connector ongebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
now I see!!! :)

maar zo een Rainbow Runner Studio heeft zelf toch kweetniehoeveel connectoren voor tv in, tv out enz.
waarom dan nog een connector via de milennium? en, naar waar gaat ie dan??? die connector...
weet iemand daar meer over? :?

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

Op dinsdag 25 juni 2002 01:09 schreef skyler het volgende:
now I see!!! :)

maar zo een Rainbow Runner Studio heeft zelf toch kweetniehoeveel connectoren voor tv in, tv out enz.
waarom dan nog een connector via de milennium? en, naar waar gaat ie dan??? die connector...
weet iemand daar meer over? :?
Spul heeft maar 4 connectors hoor :D (video in/out composite/s-vhs)
Die poort die je ziet, daar gaat een kabel op, en die splitst dan in die 6 aansluitingen.
Kzal effe een pic voor je zoeken...
Afbeeldingslocatie: http://www.pbnec.nl/common/prspic/matrox7.gif
Zie je?
Spijtig dat de Rainbow Runner niet onder 2k/XP ondersteund wordt :'( en die hufters van Matrox te lam zijn om een nieuw drivertje te schrijven :(

De Rainbow Runner hang je rechtsreeks aan je Millenium/Mystique, omdat de gegevens dan niet door je PCI bus moeten, maar rechtsreeks naar de kaart.
Slim gezien, dat wel :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, wel cool (en slim) dat je die rainbow runner echt 'op' je milennium (of mystique) moet prikken...
ey. thanx dude.. nu ben ik weer een beetje 'wijzer'....
alleen spijtig dat ik niet zo een rainbow runner heb... :'(
dat zou leuk zijn als tweede kaart voor een multi monitor systeempje...
BTW.. past dat ook op een matrox millenium G200??
en nu ik toch bezig ben, ik heb effe multi monitor gehad, maar dat vertraagde mijn systeem enorm eigenlijk... vooral in windows zelf. is da normaal? :?

• krisis1

krisis1

Onder-watte?!

Op dinsdag 25 juni 2002 14:28 schreef skyler het volgende:
ja, wel cool (en slim) dat je die rainbow runner echt 'op' je milennium (of mystique) moet prikken...
ey. thanx dude.. nu ben ik weer een beetje 'wijzer'....
alleen spijtig dat ik niet zo een rainbow runner heb... :'(
dat zou leuk zijn als tweede kaart voor een multi monitor systeempje...
BTW.. past dat ook op een matrox millenium G200??
Ik denk dat daar ook een rainbow runner voor bestaat (Rainbow Runner G dacht ik, kijk ff op http://www.matrox.com)
en nu ik toch bezig ben, ik heb effe multi monitor gehad, maar dat vertraagde mijn systeem enorm eigenlijk... vooral in windows zelf. is da normaal? :?
denk niet dat dat normaal is :?
Normaal gezien zou je systeem even snel of iets trager moeten worden, maar "enorm" denk ik niet...
Misschien verkeerde drivers?

edit:

Kijk eens op http://www.matrox.com/mga/products/upgrades/rr_gseries.cfm , de G-Series kan op je kaart! Zoek effe op Ebay ofzo, misschien vind je er een voor een aardige prijs.

[edit2]
Voor die Rainbow Runner G moet je wel een PCI slot opofferen :'(
[/edit2]
Pagina: 1