Toon posts:

Midi keyboard software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand goede software om m'n Evolution midi keyboard mee aan te sturen?

Ik heb al wat software als Cubase enzo geprobeerd, maar ik zit steeds met de latency, die vind ik veel te hoog.

Die latency wordt voor een deel door de drivers bepaalt, maar ook door de software. Iemand ideeen?

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
als je latency hebt met het aansturen van geluiden via midi.. zal dat volgens mij ook zo zijn bij cakewalk of andere midi sequensers hoor.. wat jij nodig hebt is betere geluidskaart :)

Verwijderd

Ik ben het met hem eens, volgens mij heeft het meer met je geluidskaart te maken dan met je software. (als je toch andere software wilt gaan gebruiken, probeer dan eens cakewalk sonar)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

de latency kun je als het goed is in cubase of cakewalk aanpassen

My Discogs

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep
met een audigy kan het al goed..
kijk eens naar hoontech dsp24 als je het goed wilt aanpakken en nog niet te duur. :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 00:36
Je audio kaart moet wel heel gammel zijn als her hier aan zou liggen. Ik was al aan het MIDI recorden met m'n ouwe Soundblaster 16, wat erg goed ging. Maar als ik jou was zou ik eens kijken naar je systeem. Moderne sequencers willen graag wat processor tijd claimen. Als je dus dingen als edonkey of zo in de achtergrond draait, moet je die maar eens even stoppen.

Audio latency is een ander verhaal btw: maar ik geloof dat je het over MIDI latency hebt.

Verwijderd

/me heb zijn Commedore Mk10 weer aan het tingelen gekregen met ut CREATIVE keybord :)

originele software is stuk
/me haat 1.44mb floppies

Verwijderd

latency met midi?? dat ben ik echt nog nooit tegengekomen, zelfs de meest brakke geluidskaart kan zonder latency midi uitsturen, de problemen gaan eerder zitten in timingsproblemen als je heel veel midi-data tegelijk gaat versturen

er is dus iets niet helemaal in orde, wat voor geluidskaart heb je?

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Op woensdag 26 juni 2002 11:56 schreef MrShaggy het volgende:
latency met midi?? dat ben ik echt nog nooit tegengekomen, zelfs de meest brakke geluidskaart kan zonder latency midi uitsturen, de problemen gaan eerder zitten in timingsproblemen als je heel veel midi-data tegelijk gaat versturen

er is dus iets niet helemaal in orde, wat voor geluidskaart heb je?
dan heb je vast nogniet gewerkt met softsynths e.d
ik had met mijn oude awe32 echt wel last van latency met het bespelen van de B4 en de FM7 enzo...

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 15:35 schreef nikao het volgende:

[..]

dan heb je vast nogniet gewerkt met softsynths e.d
ik had met mijn oude awe32 echt wel last van latency met het bespelen van de B4 en de FM7 enzo...
met softsynths uiteraard wel, maar dat heeft niks te maken met latency die midi zou veroorzaken...die midi-boodschap komt wel op tijd aan, alleen je computer is dan niet snel genoeg op daar zonder vertraging op te reageren

maar het ging hier over midi naar een extern midi-apparaat sturen, en daar kun je zelfs met een 486 en geluidskaart uit hetzelfde tijdperk nog zonder merkbare vertraging mee werken
Pagina: 1