Vigor: DMZ en Open Ports

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik wil een server hier instellen als een webserver/mailserver etc. Normaal gesproken deed ik dat met NAT. Maar DMZ lijkt me ook reuze handig, nadeel is dan dat alles meteen ook open staat voor die server. Waardoor ik een software firewall zou moeten installeren. Maar dat is weer zo dubbel omdat er al een firewall in die Vigor zit.

Dus ik vroeg me af wat die Open Ports nou zijn? Misschien is dat te combineren met DMZ? Ik kan niks vinden in de documentatie over de Open Ports. Ik weet niet waar het precies voor is, want je hebt alles al met NAT lijkt mij.

Afbeeldingslocatie: http://community.truesurfer.net/~truesurfer/images/vigor1.gif
Afbeeldingslocatie: http://community.truesurfer.net/~truesurfer/images/vigor2.gif
Afbeeldingslocatie: http://community.truesurfer.net/~truesurfer/images/vigor3.gif

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55

Predator

Suffers from split brain

Euhm das toch gewoon een poortmap ?

Gewoon de poorten doormappen die je nodig hebt. ( mail 25 & 110, HTTP 80, ...)
Zie:
Het Grote Poortmappingsverhaal :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• tiguan
Hmm, dat is wel zo logisch ja.
Maar ik snap niet waarom er dan een NAT setup en een Port Setup in zit. Beetje dubbel op.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

In de NAT setup zit oa Open Ports setup (om bepaalde poorten open te zetten). Er zit bv ook port redirect in om bv 2001 (extern) te redirecten naar poort 21 (intern).

Wees consequent, maar niet altijd

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
www.draytek.nl staat boordevol informatie over hun routers en over hoe je het een en ander moet instellen!

• tiguan
Op dinsdag 25 juni 2002 15:19 schreef Ook het volgende:
In de NAT setup zit oa Open Ports setup (om bepaalde poorten open te zetten). Er zit bv ook port redirect in om bv 2001 (extern) te redirecten naar poort 21 (intern).
Hmm ik ben niet duidelijk geloof ik. Onder Open Ports Setup kan je praktisch hetzelfde doen als bij Port Redirection Table. Waarom 2 dezelfde functies???

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:22
Op dinsdag 25 juni 2002 20:50 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Hmm ik ben niet duidelijk geloof ik. Onder Open Ports Setup kan je praktisch hetzelfde doen als bij Port Redirection Table. Waarom 2 dezelfde functies???
Dat wordt hierboven toch aangegeven?

Bij Open Ports kun je alleen aangeven welke poorten opengezet moeten worden voor welk intern IP-adres.

Met Port Redirection kun je connecties die binnenkomen op je externe IP-adres forwarden naar een *andere* poort op een van je interne IP-adressen.

Als je dus je ftp-server op poort 21 hebt draaien en je wilt dat 'ie van buitenaf ook op poort 21 bereikbaar is, gebruik je Open Ports. Wil je hem intern (of extern) op een andere poort bereikbaar hebben, dan gebruik je Port Redirection.

• tiguan
Ah ok, zo had ik het niet bekeken. Dank je voor het uitleggen.
Pagina: 1