Toon posts:

BlueTooth netwerk ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader zat er over na te denken om een BlueTooth netwerk aan te schaffen. Want hij wil niet boren endergelijke. Hij wil hiervoor van die USB dingen gebruiken. Het doel is om de Kabel verbinding te delen. Nou vroeg ik me een paar dingen af.

1Is het stabiel?
2Is het veel klooien om alles ingesteld te krijgen(ben een n00b op dat gebied)?
3Is de prijs/kwaliteit verhouding wel goed?

En ja ik ben nieuw hoop dat ik alles goed heb gedaan heb in ieder geval de FAQ goed doorgelezen zit er ergens een fout sorry Modjes.

Edit: Het wordt een klein netwerk waarschijnlijk 2 computers en maybe mijn pa zijn laptop.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
het zal wel een klein netwerk worden dan, want BT gaat niet verder dan 15 meter :?

jij beboelt dit: http://www.telecomwereld.nl/drtwlan.htm

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Op dinsdag 25 juni 2002 00:07 schreef Mastermindje het volgende:
1Is het stabiel?
2Is het veel klooien om alles ingesteld te krijgen(ben een n00b op dat gebied)?
3Is de prijs/kwaliteit verhouding wel goed?
1: Hangt van de drivers af. PC Active heeft een hoop getest deze maand, en de resultaten zijn wisselend.

2: Ja, zeker met slechte drivers. Eenmaal werkend werkt het goed.

3: Wisselt.

Grotere problemen: de snelheid (768Kbit/S) en de beperkte bereiken (max. tien meter, maar met een betonnen muur kan een meter al teveel zijn.)

Als je het als alternatief voor een printerkabel gebruikt is het een prima optie, en inbellen met een bt-telefoon en bt-palmtop is erg cool. Maar serieus netwerken vraagt toch meer om WiFi. Wat goedkoper en beter uitontwikkeld is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
BlueTooth heeft idd een heel klein bereik (10 meter met gunstige omstandigheden, dus geen muren). En het is heel langzaam (1 Megabit/s). En het is heel duur. Ik denk dat je vader dan beter een Wireless Lan kan nemen, het is sneller (11 Megabit/s), en makkelijker te installeren. En het bereik is veel groter.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik denk dat het duidelijk is iedereen bedankt. Ga eens kijken naar die wireless shit. Ik dacht namelijk dat bluetooth een grotere afstand kon overbruggen maar helaas is dat niet zo:'(.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 00:35 schreef Mastermindje het volgende:
Oke ik denk dat het duidelijk is iedereen bedankt. Ga eens kijken naar die wireless shit. Ik dacht namelijk dat bluetooth een grotere afstand kon overbruggen maar helaas is dat niet zo:'(.
Toch interessant om dit topic een kickje te geven, ik zag net een bluetooth setje en daar beweren ze een bereik te hebben van 80 meter. Ik zit straks met een pc en laptop, wil dus in ieder geval een draadloos netwerkje.
Dus twijfel ook tussen bluetooth of Wirelesslan.

De prijs scheelt enorm, bluetoothsetje kost 179 euro.
Terwijl je voor een wireless setje toch gauw zo'n 500 euro minimaal kwijt bent.

Zal even linkje geven:

http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=products-etc

Wat denken jullie ervan?

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 10:19
Op dinsdag 02 juli 2002 00:32 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Toch interessant om dit topic een kickje te geven, ik zag net een bluetooth setje en daar beweren ze een bereik te hebben van 80 meter. Ik zit straks met een pc en laptop, wil dus in ieder geval een draadloos netwerkje.
Dus twijfel ook tussen bluetooth of Wirelesslan.

Zal even linkje geven:

http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=products-etc

Wat denken jullie ervan?
Op zich wel interessant als je printer en internet wil delen. Alleen ik dacht dat bluetooth 1.1 alleen een bereik had van 10m maximaal. Of heeft dat te maken met class transmission? Want 80m is wel heel veel.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 13:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 02 juli 2002 00:32 schreef M@FI@ het volgende:
Dat valt heel erg mee hoor. Voor zo'n 100 euro heb je een WLAN-kaartje, en je kan dit ook peer2peer gebruiken (dus zonder access point, vergelijk het maar met een UTP crosslink kabel).

Dan heb je wel een systeem dat zo'n 10 keer sneller is, BT is echt marginaal qua snelheid (daar is het ook niet voor bedoeld) dus bijv. streaming DivX op je laptop vanaf je pc kijken zit er niet in.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Pagina: 1