Toon posts:

SECC 2 OEM cooler verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is waarschijnlijk al eens gevraagd. Maar toch ben ik benieuwd...wat is de makkelijkste manier op de (niet koele(letterlijk en figuurlijk)) OEM cooler van mijn SECC2 P3 af te halen ? Die case screw methode en het boren vertrouw ik niet zo...
Hoe hebben jullie het gedaan ?!?!

GRTZ

Verwijderd

ik weet niet pcies wat onder de case srew methode verstaan word maar zo heb ik het gedaan: gewoon zachtjes met een hamer en een schroef de plastic (split)pennetjes eruit geslagen, aan de kant van de plastic case dan.. daarna kan je simpel de pennetjes er aan de voorkaart (lees: heatsink) uit trekken en de heatsink er zelf afhalen....

moet het wel voorzichtig doen en niet te hard rammen.... daarna kan je er tenminste een echt koeler op zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Sjah in principe komt jouw antwoord overeen met de case screw methode maar goed...ik ga het toch maar doen want die standaard koeler is gewoon nix. Toch bedankt voor de reactie.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
De Case-Screw methode is eng, maar het werkt wel. Heb het zelf ook gedaan, was wel ff doorduwen en duimen dat het krakende geluid niet van je proc zelf afkomt :)

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:05
Wat wordt verstaan onder een echte koeler? :?

Met andere woorden welke SECC2 koeler wordt door jullie als echt goed beschouwd? :)

Verwijderd

op mijn p3 zat alleen een heatsink.. kwam nl. uit een dell computer, daarom vind ik een standaard coolermaster al een echt koeler... ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Gewoon de fan er af halen en dan depinnetjes die er onder zitten eruit rukken met een (punt)tang. Geeft een héél eng geluid!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Als je slim bent,( en dat ben ik niet aangezien ik al na een maand mijn drie jaar garantie om zeep help ) dan boor je die pinntjes/bruggetjes eruit met een kolomboormachine ( met m'n dual PIII800eb tjes werkte dat perfect) Met een 3.2 mm boortje boor je precies de hele pin eruit en als je niet te lomp drukt blijft de print van de proc onbeschadigd. Boren vanaf de kant de proc, daardoor kun je de koeler klemmen in een boorstandaard .Eerst wel even een centerpuntje precies het midden van het pinnetje in-kerven. Bij de laatste even uitkijken omdat der spanning op de pinnen kan staan en je wilt niet dat je procje met de boor die dan ook nog draaid weggeslinger wordt. Die pinnetje zijn bruggetjes met weerhaakjes die in de print van de proc klemmen. Als je die eruittrekt loop je grote kans dat die print breekt, of dat er teveel excentrische druk om de core ontstaat.
Met mijn beide artic orbs erop een gemiddelde temp van 36 graden op proc 1 dus da's de beste koeler
Pagina: 1