Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GSM] Moet nieuwe abbo en GSM hebben.. KPN ??

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het zit zo.. ik wissel van werkgever en moet daarom mijn Libertel SIM kaart teruggeven aan mijn oude baas. Van mijn nieuwe werkgever krijg ik geen GSM/abbo aangezien er een telefoon op mijn buro staat en dat vind ik natuurlijk prima.

De GSM is van mij zelf.. Het gaat om een Nokia 6150 welke ik al jaren heb. Het enige probleem is dat het beelscherm echt verrot is. Het is nauwelijks leesbaar en na een paar mepjes van mijn hand kan ik weer normaal lezen. Dit schijnt een bekend probleem te zijn met Nokias en ik vrees dat het te duur wordt om deze weg te sturen voor repair.

Na een dooie 6110 van 5 maanden oud, een dooie 3310 van 1 maand oud!! (GSM die ik voor mijn vriendin gekocht had) en mijn falende 6150 van 3 jaar oud (nieuwprijs van 1290 piek en gaat maar 3 jaar mee?!) wil ik eigenlijk geen Nokia meer. Iedereen loopt weg met Nokia maar om heel eerlijk te zeggen ben ik NIET onder de indruk van de kwaliteit en levensduur van deze GSMs.

Ik zoek een GSM met een aardig beeldschermpje (daarvoor had ik zo'n simpele Ericcson met maar 1 regel beeldschermpje.. dat SMSd erg lastig) en wellicht 1tje waar ook een data kabel/software kit voor te krijgen is. Maar dat is geen noodzaak.. licht en klein gaan voor en ik zit sterk te denken aan een Tri-band als het prijsverschil niet TE groot wordt. En.. wel belangrijk... er moet voor de telefoon een CARKIT beschikbaar zijn!

Qua abbo zit ik te denken aan KPN. Waarom? Nou.. ik heb Libertel, mijn vriendin heeft Ben. En in ons huis heb ik erg slecht ontvangst.. mijn vriendin gewoon GEEN. Komt daar een vriendin van ons op bezoek met een 3310 (zelfde als mijn vriendin) met KPN.... en die heeft gewoon VOL ontvangst! :? :? Nou dan wil ik ook maar KPN :)

Heeft iemand ervaring met KPN? Ik bel niet zo vaak dus ik wil liever een lagere abbo-prijs en hoger tarief per minuut.

Weet iemand suggesties van een niet Nokia telefoon? Ik heb wat sites gelezen .. ik ben namelijk compleet achter (lijk) op GSM gebied.. ik heb geen flauw idee wat een "goede" GSM is en wat niet of welke features er nu allemaal wel niet op zo'n ding zitten (interfacen met de koelkast?) :)

Dus enige suggesties en ervaringen zou ik op prijs stellen.

En.. kent iemand het probleem met mijn Nokia 6150.. is het de moeite waard om hem te laten fixen of wordt dat echt te duur?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

kosten van reparatie zou ik niet weten.

met O2 (voorheen telfort) heb ik zelden probleem, alleen in ruimtes waar veel straling is computers die aanstaan e.d. wilt het ontvangst nog wel eens haperen.

met kpn pre-paid had ik wel regelmatig problemen in kleinere ruimtes (das al 11 maanden geleden) :D

[ter extra info / ter aanbod >:)]
helaas wel nokia, terwijl je net zegt dat je ervan af wilt stappen zeg ik het toch even: zelf heb ik nog een 6210 in de aanbieding over + / - 1 maand vrij om verkocht te worden. 't is een zilvere (niet meer in winkels te verkijgen) tegen die tijd zit erbij: nog 10 !!! maanden garantie, officiele doosje & boekjes, tasje, datakabel + software.

hij ziet er verder nog perfect uit geen 2 krasjes op te vinden. vraagprijs ligt rond de 210 € (€ 195 gezegd zonder datakabel in wat is mijn gsm nog waard topic)
[/ter extra info / /ter info]

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Als je wilt rondkijken voor telefoons, kijk dan eens op www.belcompany.nl --> je kan daar een overzicht van veel telefoons zien en vergelijken op functionaliteit. Om dan vervolgens natuurlijk de telefoon elders te kopen omdat de BC te duur is >:)

Wat voor jou de beste telefoon is kan je alleen zelf bepalen: het aanbod is gigantisch uitgebreid en je kan het zo duur of goedkoop houden als je zelf wil.

Enkele leuke dingetjes:
- Infrarood --> communiceren met bijv. laptop of pda (of pc met ir-ding). Bij sommige toestellen kan je dan plaatjes en beltoontjes aanpassen, andere toestellen bieden zelfs volledige synchronisatie met MS Outlook (incl. contacten en agenda, zoals mijn T68i 8-) )
- Bluetooth --> in principe gelijke mogelijkheden als met IR alleen omdat het radiografisch is ipv optisch hoeven de communicerende apparaten elkaar niet te zien.
- GPRS --> uitbreiding op gsm waarbij je niet per minuut maar per dataverkeer betaalt. Handig als je veel wilt wappen of via je gsm op je pda of laptop wilt internetten.

IR en GPRS vind je op veel toestellen, zeker als je net iets boven de goedkope klasse gaat zitten, met Bluetooth zijn er maar weinig uitgerust.

meer info over termen enzo op bovengenoemde website.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Op www.salesplaza.nl kan je voor 25 euro ofzo een nieuw display kopen, het probleem ZOU dan opgelost moeten zijn.

Moeilijk is het niet, je hebt alleen wel een TORX schroevendraaier nodig.