harddisk verkleint???

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33
Ok ik heb een laptop waar wat rare ntfs partities op zaten dus ik met fdisk de primaire weggehaald en dus bleef de secundaire (ntfs??? staan) maar die kon ik niet wegkrijgen dus ik met aefdisk /delall het weg proberen te halen maar dat lukte dus wel maar toen ik met fdisk een nieuwe partitie probeerde te maken (primair) was ie niet 10 gb maar 8 :S iemand een idee?

thanx groeten Sander

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

probeer anders eerst even debug, en ga dan partities maken.

• savale
een wat? :) sorry voor me greetz :)

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
Mischien lowlevel format in bios doen :?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Miischien heeft het iets met een 8GB-limiet te maken in de bios (waar je met ntfs misschien geen last van had). Heb je wel een recent(st)e versie?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• savale
ik kan niet meer in me bios komen (weet zowiezo niet hoe dat moet) maar ik heb een compaq armada 1590DT laptop...er schijnt iets te zijn met een niet dos partitie die je moet laten staan voor de bios???? iemand een idee hoe dit zit ik kom er via de compaq website niet uit :(

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

fdisk /mbr dan moeten als het goed is alle partities weg zijn neem aan dat , dat de bedoeling is

dat er een deel moet blijven staan kan ik mij wel iets van herinneren daar staan drivers ofzo in maar ik weet het niet zeker

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• savale
ik heb nu een een of andere vage bios diskette setup geval waarmee ik in een vaag achtige (veel te mooie) bios kom ik weet niet of dat normaal is... alleen pakt me bios de schijf als 8gb :( beetje balen wel...

groeten Sander

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op dinsdag 25 juni 2002 00:52 schreef savale het volgende:
ik heb nu een een of andere vage bios diskette setup geval waarmee ik in een vaag achtige (veel te mooie) bios kom ik weet niet of dat normaal is... alleen pakt me bios de schijf als 8gb :( beetje balen wel...

groeten Sander
gekke vraag maar wat is het model/type nummer van de hdd ?
met andere woorden wat is de werkelijke grote van de hdd volgens de fabriek ?

• savale
dat weet ik niet ik kocht de laptop 2e hands: stond winnt op met 2 partities: c: 2000mb en d: 7800mb ongeveer dus is een 10 gig schijf??? maar met wat gefdisk en aefdisk kreeg ik niet 1 partitie van 10 gig meer :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debug
FCS: 200 400 0 [enter]
RAX [enter]
0301 [enter]
RBX [enter]
0600 [enter]
RCX [enter]
0001 [enter]
RDX [enter]
0080 [enter]
E100 CD 13 [enter]
P [enter]
Q [enter]

dit dus.
zelf zoeken doet geen pijn, probeer maar eens

• savale
in dos? :D snap er weinig van nog :)

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op dinsdag 25 juni 2002 00:43 schreef savale het volgende:
ik heb een compaq armada 1590DT laptop
ligt het aan mij of aan compaq want ik kan geen 1590DT vinden

wel

http://wwss1pro.compaq.com/support/reference_library/viewreferencelibrary.asp?countrycode=1000&catid=763&famid=764&destination=reflib&prodid=278%7CArmada+1500c

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik zou gewoon partition magik (bootflop) gebruiken, werkt bj mij perfect (heb pas nog een 16GB partitie vergroot naar 32GB (en dus ook een 16 verkleint naar 8GB), geen enkel probleem, geen dataverlies.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• savale
yep heb ff de vorige eigenaar van de laptop gemeelt: eerst windows erop en dan met partition magik schijf vergroten :) maar wat is 10 gigabyte in bytes kilobytes en mb's?

Verwijderd

Hij bestaat echt hoor, ik heb ze gerepareerd... komen niet zo veel meer voor als reparatie :)
Die partitie dient alleen voor de uitgebreidere opties zoals powermanagement, comm. instellingen, wijzigen opstartinstellingen etc. Hij is niet nodig voor een goed werking of om >8 gb te bereiken. Geen restorecd erbij gehad ? Laatste rompaq geinstalleerd ?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op dinsdag 25 juni 2002 08:36 schreef savale het volgende:
yep heb ff de vorige eigenaar van de laptop gemeelt: eerst windows erop en dan met partition magik schijf vergroten :) maar wat is 10 gigabyte in bytes kilobytes en mb's?
1mb = 1024 bytes
1gig = 1024mb
1gig = 1024 x 1024 = 1232896bytes

Correct me if wrong :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 08:46 schreef dutchjack het volgende:
......
Die partitie dient alleen voor de uitgebreidere opties zoals powermanagement, comm. instellingen, wijzigen opstartinstellingen etc. Hij is niet nodig voor een goed werking of om >8 gb te bereiken. Geen restorecd erbij gehad ? Laatste rompaq geinstalleerd ?
Waar heb je het in godsnaam over??? Een partitie voor je powermanagement???!?

VOlgens mij is probleem niet zo ingewikkeld. Het lijkt er op dat je de primaire paritite heb weggegooid, maar dat er nog een extended partitie is waar 1 of meerdere logische NTFS partities in aanwezig zijn. Die krijg je niet weg met MS-DOS FDISK.

Wel met Partition Magic.

• savale
er zitten geen vage partities meer in volgens mij... de bios zeg al dat ik maar een 8 gb schijf heb...ik hoop dat partition magik zo wat anders gaat zeggen :)

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Op dinsdag 25 juni 2002 08:50 schreef zmn het volgende:

[..]

1mb = 1024 bytes
1gig = 1024mb
1gig = 1024 x 1024 = 1232896bytes

Correct me if wrong :)
Maar waren gig's van hd fabrikanten niet 1000 mb i.p.v 1024 ?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Misschien dat er een NTFS partitie gecompressed was? Lijkt ook of je meer ruimte hebt.

• savale
ja dat zou inderdaad nog kunnen...daar heb ik niet op gelet maar we zien het zometeen in partition magik wel denk ik (ben nu ff windows er aan het opshiften)

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Bij ons op het werk (waar ik nu ook zit :P) hebben we ook een aantal Compaq fleptop's liggen, dat zijn Armada N600C's, E500's en 1750's :)

Om daarmee in het bios te komen moet je tijdens het opstarten een aantal keren op F10 rammen. De desktop pc's die we hier ook hebben geven dit keurig aan tijdens het opstarten, de laptops echter niet.

Hoi

Pagina: 1