Temperatuur van me xp 1700+

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Sinds een week heb ik een nieuw systeem (spec in sign).

Ik heb DEZE koeler.
De temperatuur volgens mij bios wordt na =- 20min Sof2 ed te spelen 75graden (en tijdens het surfen 65graden), waardoor me comp zich uitschakelt (bios update verandert dat dus das geen probleem).
Volgens de verkoper kunnen de xpjes tot 95 graden aan voor ze aanbakken :P :(

Maar me broertje met zijn xp 1800+ en een msi moederbord en geforce mx 420 en deze koeler heeft een temp tussen de 40 en 50 graden...

Maakt de koeler nu zoveel goed of is er meer aan de hand???

En wat zijn normale temps voor deze dingen?

edit: fan speed van mij= 2800 en me broertje 4300ofzo

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
heb je er koelpasta op de cpu gedaan?
Heb je 'm er correct opgedaan?
Hoe zit het met de airflow in je tower?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Heb je de search wel gebruikt????

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
dat is VEEL te warm mijn 1800 wordt idle 46 graden en stressed zo'n 50 a 51 graden. Heb je wel koelpasta gebruikt? Genoeg airflow in de kast etc...

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
de3 betreffende winkel heeft hem gemonteerd (teveel gezeur gehoord van mensen met een afgebroken core en ik wilde het niet voor de eerste keer proberen op me schatje :D ;))

Airflow uhm...casefans komen er deze zomer in :)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Ik zie dat het toerental maar 2600 R.P.M is dat lijkt mij wel wat laag
Ik heb zelf een 1900xp met een 4400 R.P.M cooler en die van mij die wordt zo'n 56 graden met surfen en over de 60 met games spelen
Ikzelf moet er eigenlijk dus ook een snellere in doen :(

Verwijderd

Terug naar de winkel, zeg maar dat je hier hebt gehoord dat die temperatuur belachelijk hoog is. "normaal" rond de 50 graden stessed is goed, met wat warmere zomertemperaturen misschien 60 max met een standaard fan en geen casefans

Verwijderd

Airflow is erg belangrijk, vooral in de zomer. Veel winkels leveren die dingen met alleen maar een klein fannetje op de proc.

Je kunt wel ff checken of het koelblok goed de warmte doorgeeft door even aan het blok te voelen. Niet te lang, als het goed is is dat ding ook gloeiend heet, maar dan ligt het daar in ieder geval niet aan.

Verwijderd

Zoiezo zij die cooler master coolers mider prettig.
Wat ik je adviseer:

-andere cooler nl: http://www.glacialtech.com/dsk_370_2310.htm

of deze:
http://www.justcooler.com.tw/english/products/cpu/new/new.htm#P-6000B

deze gebruiken wij altijd en houden de cpu's altijd netjes ronde 40 a 45 graden

Verwijderd

Mijn 1700+@1900+ is idle 48° en stressed 55°, heb wel arctic silver II gebruikt en een 4400 toeren koeler.

PS: heb juist mijn systeem overgebouwd in een bigtower, scheelt hem iets meer dan 5° (miditower zat helemaal vol dus geen airflow meer)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
honderdachtentachtigduizend topics over een te warme XP en jij denkt: Kom, laat ik topic honderdachtentachtigduizendeneen openen? Ergo: voor dit gangbare model (de XP1700+) gaarne de zoek gebruiken; tips te over :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.