Toon posts:

[DirectX] Freeware modelling app

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goed, freeware, 3D modelling programma om objecten mee te maken voor Directx (.x bestandsformaat).

Ben namelijk een beetje aan het spelen met directx en wordt nu al helemaal maf van al die coordinaten in gigantische constante array's.

Ik heb al in de search gekeken maar iedereen loopt commerciele applicaties als 3d studio aan te raden. Daar heb ik niets aan want ik wil iets freeware's.

Verwijderd

Er zijn wel tools om je 3ds bestanden die je in 3dmax maakt te converteren naar x...

ik weet zo ff geen naam uit mijn hoofd, maar dan moet je maar ffkes zoeken :P

Verwijderd

Blender is freeware 3D. Ik weet alleen niet of dat .x bestanden kan maken.

Het progje is een beetje te vondeling gelegd, de fabrikant is failliet, maar hier kun je 'm wel downloaden en support/tutorials vinden:

http://www.elysiun.com/

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Heb je hier misschien wat aan: http://www.tweakers.net/meuktracker/2222 staat iets van DirectX 8 export..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Dat milkshape ziet er wel goed uit maar is shareware :(

Ik had gisteren al, na veel dode links :(, blender gevonden maar die ondersteunt geen .x. Maar heb zojuist me zoek acties voortgezet en een export script gevonden voor blender. Dus ga eens kijken ofdat wat is.

Anders registreer ik denk ik milkshape voor 25 euro.

Moet namelijk allemaal legaal omdat ik evt ook voor bedrijfsmatige dingen wil gaan gebruiken (zonder budget :( )

Bedankt he

Verwijderd

3D Canvas (gratis versie + pro versie) ondersteund het .x formaat..

Maar ik moet je wel waarschuwen dat deze 'modeller' in Visual Basic is geschreven en daardoor HEEL ERG langzaam kan wezen.
De interface zuigt ook grote tijd omdat de maker blijkbaar nog nooit heeft gehoord van de 'standaard' richtlijnen.. :{

Verder zou het wel een beetje bruikbaar kunnen wezen :P

Verwijderd

Topicstarter
Me, anders rockstable, systeem stort volledig in als ik dat 3dcanvas opstart en het zijn testjes gaat doen.

Ik hou het maar bij blender 2.23 en een vaag export script (met wat gebreken).

Heb nu toch ookal een inlees procedure geschreven specifiek op de .x die dat script genereerd.

Moet me trouwens ook eens gaan concentreren op de engine van het 'spel' ipv alleen de models :)
Pagina: 1