Toon posts:

pc loopt vast op fsb 266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie help mij?
Helpdesk van MSI weet het ook niet.

Moederboard is een msi K7T Turbo
Proc = XP 1600+ net gekocht

als de FSB op 100 staat loopt computer normaal.
FSB op 133 loopt pc na een tijdje vast. (binnen een minuut)

temp is in beide gevallen rond de 52 graden

nieuwste bios geflashed

wie helpt me?

Verwijderd

Kijk eens of er op het mobo ergens een jumper zit van 100/133 en gooi anders eens je voltage omhoog met 0.05V.
heb ke 2 geheugenreepjeS? prebeer er eens eentje er uit te halen en te kijken od het daar misschein aan ligt.
kijk of de verhoudignen van je pci slote tov je fbs neit worden overgeclocked het zelfde met je geheugen.

Succes

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 00:07
Ik had ook zo'n probleem. HEb een athlon 1333 Mhz. Deze wou alleen op 100fsb draaien. Ik heb dat zo een jaar gelaten. Tot ik besloot een stillere koeler te kopen. Door die nieuwe koeler wou hij ineens wel op 133 fsb. Maar ook de temperatuur daalde flink door die nieuwe koeler. Met mijn ouwe koeler werd mijn proc zo'n 78 graden. Nu nog maar maximaal 60.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op maandag 24 juni 2002 23:00 schreef Sperminator het volgende:
Ik had ook zo'n probleem. HEb een athlon 1333 Mhz. Deze wou alleen op 100fsb draaien. Ik heb dat zo een jaar gelaten. Tot ik besloot een stillere koeler te kopen. Door die nieuwe koeler wou hij ineens wel op 133 fsb. Maar ook de temperatuur daalde flink door die nieuwe koeler. Met mijn ouwe koeler werd mijn proc zo'n 78 graden. Nu nog maar maximaal 60.
nog steeds omvangrijke temperaturen denk ik zo

Verwijderd

Weet je zeker dat je de goede FSB gekozen hebt? Sommige moederborden hebben ook een FSB van 133 met een PCI 44MHz optie. Dat gaat vast niet goed inderdaad.

Verwijderd

een vriend van mij had ook zo'n bordje daar was het zelfde en nog veel meer mee aan de hand we hebben vanalles geprobeerd maar zijn er nooit uitgekomen er hebben 3 procs op gezeten maar het werd zo erg dat het mobo op den duur niet eens meer wilde opbooten (hadden we hem maar op 100 mhz fsb laten staan)

mischien bij jou ook beter anders word het mischien aleen maar erger

hij had er een duron op zitten (werkte altijd perfect)maar bij het platsen van de xp begon alles

gewoon duronetje erop een een ander mobo kopen voor de xp is mijn advies

gecondoleerd
Pagina: 1