Toon posts:

Neovo X-174 of 18" TFT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende reviews gelezen van de Neovo X-174.
[topic=347890/1/25]
Review Amazon.com

Hieruit blijkt dat het een zeer fijne monitor is. Ik ben in de vakantie van plan een nieuwe computer aan te schaffen. Daarbij hoort natuurlijk een goede monitor; hierbij dacht ik aan een TFT scherm. Mijn oog is gevallen op de Neovo X-174. Deze monitor kost natuurlijk aardig wat: 1129,-. (http://www.tweakers.net/pricewatch/18420)

In deze prijscategorie zijn ook 18" TFT's aan te wijzen; bijv. de Neovo S18. (http://www.tweakers.net/pricewatch/23702)
Nu is mijn vraag aan jullie: Kan ik beter voor de Neovo X-174 gaan of moet ik een 18" in dezelfde prijscategorie halen.

(De Neovo S18 was slechts een voorbeeld; alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom. Graag onderbouwde argumenten) :)

Edit: Oh ja; de monitor zal gebruikt worden voor gamen en surfen op het web. Dus hij moet geen last hebben van ghosting (goede response-time, contrastratio, helderheid, etc.) en hij moet een redelijke 2d-kwaliteit hebben.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Die neovo heb ik tot in de puntjes kunnen testen en het is een hele fijne monitor.

Maar, om even realistisch te blijven: Mijn smaak hoeft niet jouw smaak te zijn. Kijk wat jij fijn vindt.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik zou liever gaan voor een hogere kwaliteit 17" dan een lagere kwaliteit 18".

Zeker omdat ze dezelfde resolutie gebruiken.

Met de scherpte van een TFT is dat geen probleem, of je gaat er iets dichter opzitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doel niet op smaak. Mijn vraag is: Kan ik nou beter een goede 17" TFT nemen of een iets mindere 18" in ongeveer dezelfde prijscategorie? :7

Edit: Ghost, je haalt me de woorden uit de mond.
Je gaf al antwoord, voordat ik mijn bericht had getypt.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
Je zit er zelf tegenaan te kijken, denk je dat je met een grotere monitor met zelfde resolutie en mindere kwaliteit beeld tevredener bent? dan een 18" kopen. simpel.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op maandag 24 juni 2002 22:52 schreef aniel05 het volgende:
Ik doel niet op smaak. Mijn vraag is: Kan ik nou beter een goede 17" TFT nemen of een iets mindere 18" in ongeveer dezelfde prijscategorie? :7

Edit: Ghost, je haalt me de woorden uit de mond.
Je gaf al antwoord, voordat ik mijn bericht had getypt.
Ok, bij TFTs zou ik gaan voor zekerheid en beeld. Zekerheid bedoel ik mee: wat is het aantal dode pixels waarmee ik terug kan gaan? Beeld bedoel ik mee: lichtsterkte, invalshoek, ed.
Zekerheid is in mijn geval heel belangrijk, dus neem in ieder geval een leverancier die 1 tot 3 dode pixels IN DE HOEKEN en 1 dode pixel IN HET MIDDEN als foutproductie certificeert.

Verwijderd

Volgens mij geldt bij die Neovo X-178 een 0-dode-pixel garantie, als ie bij een bepaalde distributeur vandaan komt.

Overigens zijn er zowel negatieve als positieve geluiden te horen over die glasplaat voor het scherm. Ik heb er zelf een in een winkel zien staan en ik zag een beetje weerspiegeling. Ik denk dat als je die Neovo doet, geen raam achter je moet hebben.

Verder zit ik zelf aan te denken een tft-scherm te kopen, maar ik hou wel in mijn achterhoofd het artikel dat laatst op T.net stond dat de prijzen van 17"+ tft-schermen gaat dalen in de 2e helft van dit jaar. Ik weet niet of dit voor jouw een optie is...

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Neovo biedt 2 weken dodepixel garantie via de leverancier centenna. Welke winkels daarbij betrokken zijn staat vast ergens in de search.
Pagina: 1