Kan ik voor mijn Gigabyte Maya (Radeon 8500) ook de Ati drivers gebruiken omdat deze toch wel vooruit lopen op de drivers van Gigabyte ?
Er zit toch een ATI chipset (lees GPU) op dus waarom niet.Op maandag 24 juni 2002 22:33 schreef linus-1 het volgende:
Kan ik voor mijn Gigabyte Maya (Radeon 8500) ook de Ati drivers gebruiken omdat deze toch wel vooruit lopen op de drivers van Gigabyte ?
De driver sturen de GPU aan en niet het merk van de kaart
Dus download die 10.5 MB aan drivers maar dan zit je wel goed.
Taal fouten inbegrepen ;)
Ik vind net deze:
http://www.tweakers.net/meuktracker/2216?t=1024951249&
http://www.tweakers.net/meuktracker/2216?t=1024951249&
Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Als het niet goed werkt oude drivers installeren.
Met de Club3D Radeon werken ze iig als een trein.
Ook de Gigabyte zou er goed mee moeten werken (zie het forum van www.rage3d.com).
Ook de Gigabyte zou er goed mee moeten werken (zie het forum van www.rage3d.com).
Ik word namelijk een beetje verward door de termen "built by ati" en "powered by ati" bij het driver download gedeelte. Het word niet verder toegelicht
op welk type vga deze drivers nou precies betrekking hebben (ook de type's die enkel de chip van Ati hebben maar die elders gebouwd worden ?)
Hercules, Gigabyte en dat soort bedrijven maken dus Radeons 'Powered by ATi'. De kaarten die ATi zelf maakt zijn dan dus 'Build by ATi'.
Voor jouw Gigabyte Maya zul je dus de 'Powered by ATi' drivers moeten downloaden. Deze zijn op een INF filetje na nagenoeg gelijk aan de 'Build by ATi' drivers.
Voor jouw Gigabyte Maya zul je dus de 'Powered by ATi' drivers moeten downloaden. Deze zijn op een INF filetje na nagenoeg gelijk aan de 'Build by ATi' drivers.
Verwijderd
ja idd dat kan.
waarom er andere drivers bij een kaart zitten ?
omdat je dan een (mooi) icoontje van de kaartenbakker in je tray ziet staan.
bv. asus gf2 heeft eigen drivers maar zijn gebasseert op de detonators van Nvidia
bv. asus gf2 heeft eigen drivers maar zijn gebasseert op de detonators van Nvidia
Ati heeft beterschap belooft met driver support en ze lopen momenteel ook voor met driver releases dus dan is het wel interessant om deze te gaan gebruiken.Op donderdag 27 juni 2002 12:32 schreef svennies het volgende:
ja idd dat kan.
zit toch een of andere vorm van optimalisatie in voor hun kaart, meestal is het verschil zeer klein of gewoon niet aanwezig, maar dan krijg je een icoontje van het merk in je taakbalk als quickmenu ofzoOp maandag 24 juni 2002 23:02 schreef linus-1 het volgende:
Waarom biedt Gigabyte dan andere drivers aan ?
Tja, dat icoontje is eigenlijk het laatste waar ik op zit te wachten. Een goede driver is natuurlijk het belangrijkste. Ik denk echter dat een gerenomeerd merk als Gigabyte ook wel op z'n tijd met nieuwe drivers zal komen. Word tijd dat ik mijn kaartje binnenkrijgOp donderdag 27 juni 2002 18:09 schreef StraracZ het volgende:
[..]
zit toch een of andere vorm van optimalisatie in voor hun kaart, meestal is het verschil zeer klein of gewoon niet aanwezig, maar dan krijg je een icoontje van het merk in je taakbalk als quickmenu ofzo
Verwijderd
dit is een oud topic, en met 'u' aanspreken hoeft hier niet hoor... !
Je mag hier met je handjes eten.
Je mag hier met je handjes eten.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()