[winXP] WinXP vraagt steeds om gebruikersaccount..

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Heeeel irritant, zeker omdat ik niet weet hoe ik het 'uit' kan zetten.

Iedere keer als ik een programma open, alles van Nero t/m Word, dan vraagt XP dus met welke gebruikersaccount ik het prog wil openen.

Ik heb maar één account aangemaakt! Hoe kan ik die rechten weer terug krijgen :?

thx in advance :7

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Rechtermuisklik op 'Deze Computer'-icoon op je desktop en kies vervolgens voor 'Beheren'. Kies in het linkerscherm voor 'Lokale gebruikers en groepen'----> 'Gebruikers'. Hier kan je, volgens mij, dus allemaal rechten toevoegen.

Als dat niet werkt kan je ook nog gaan stoeien met 'gebruikersaccounts' in het configuratiescherm.

• Symphony-X
Op maandag 24 juni 2002 22:30 schreef Clyde het volgende:
Rechtermuisklik op 'Deze Computer'-icoon op je desktop en kies vervolgens voor 'Beheren'. Kies in het linkerscherm voor 'Lokale gebruikers en groepen'----> 'Gebruikers'. Hier kan je, volgens mij, dus allemaal rechten toevoegen.

Als dat niet werkt kan je ook nog gaan stoeien met 'gebruikersaccounts' in het configuratiescherm.
ok. ik heb rechten toegevoegd, maar windows BLIJFT vragen met welke account ik het prog wil openen.. ik wil gewoon 1 account zonder wachtwoord!

kan dit?

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 22:41 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

ok. ik heb rechten toegevoegd, maar windows BLIJFT vragen met welke account ik het prog wil openen.. ik wil gewoon 1 account zonder wachtwoord!

kan dit?
Yup, kan zeker.

Kennelijk heb je dan toch, zonder dat je het weet, meerdere accounts? Kijk eens in 'Gebruikersaccounts' in het configuratiescherm of je daar nog wat overbodige accounts kan vinden. Zo jah: uiteraard deleten.

• Symphony-X
Op maandag 24 juni 2002 22:43 schreef Clyde het volgende:

[..]

Yup, kan zeker.

Kennelijk heb je dan toch, zonder dat je het weet, meerdere accounts? Kijk eens in 'Gebruikersaccounts' in het configuratiescherm of je daar nog wat overbodige accounts kan vinden. Zo jah: uiteraard deleten.
alleen 'beheerder van de computer' en 'gast' en gast is uitgeschakeld. Ik snap er niks van..

Verwijderd

Heb je een Gastaccount ingeschakeld? Die kan je namelijk ook uitschakelen in 'Gebruikersaccounts'. En als o.a. Nero ofzo vraagt naar welke account je wilt gebruiken, waaruit kan je dan allemaal kiezen?

• Symphony-X
Op maandag 24 juni 2002 22:46 schreef Clyde het volgende:
Heb je een Gastaccount ingeschakeld? Die kan je namelijk ook uitschakelen in 'Gebruikersaccounts'. En als o.a. Nero ofzo vraagt naar welke account je wilt gebruiken, waaruit kan je dan allemaal kiezen?
- ik heb de gastaccount nu ingeschakeld (ik denk dat tie voor de andere PC is, aan de LAN)
- ik kan kiezen uit 'huidige gebruiker (athlon/barbapappa), en ik kan een hokje aan-/uitvinken waarachter staat 'mijn computer en gegevens beschermen tegfen ongeoorloofde activiteiten van computerprogramma's'
- ik kan 'deze gebruiker aanvinken' waarbij staat 'ADMINISTATOR'... daar heb ik het wachtwoord niet van..

heel raar dat als ik wil wisselen van gebruiker, ik NIET der administrator kan kiezen.. alleen 'barbapappa'..

VAAAAAG..

en Clyde, bedankt voor je hulp :)

• Symphony-X
Ik zie waarom winXP steeds op de gebruiker vraagt!

als ik iets open staat er 'uitvoeren als' ipv 'openen in het rechtermuisklik-menu.

=> hoe krijg ik weer 'openen' als actie ipv 'uitvoeren als'?

DANK!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 22:54 schreef Symphony-X het volgende:
en Clyde, bedankt voor je hulp :)
No problem. ;)
Op maandag 24 juni 2002 23:47 schreef Symphony-X het volgende:
Ik zie waarom winXP steeds op de gebruiker vraagt!

als ik iets open staat er 'uitvoeren als' ipv 'openen in het rechtermuisklik-menu.

=> hoe krijg ik weer 'openen' als actie ipv 'uitvoeren als'?

DANK!
Als er nog 'uitvoeren als' staat, is die dus in de veronderstelling dat er nog 2 of meer gebruikers aanwezig zijn en dat leid automatisch terug naar meerdere accounts, wat volgens mij vervolgens weer terugleid naar 'gebruikersaccounts' in het Control Panel. Okeej, das dus niks nieuws wat ik nu zeg maaruh.... er moet dus een manier zijn om dat alleen terug te brengen tot een 'hoofd'-account. Ik zal nog ff gaan 'spitten' in het configuratiescherm.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik kweet niet of je hier wat aan hebt: [topic=534033/1/150] is ander probleem maar wel hetzelfde principe denk ik :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Symphony-X
Op dinsdag 25 juni 2002 11:46 schreef Illegal_Alien het volgende:
Ik kweet niet of je hier wat aan hebt: [topic=534033/1/150] is ander probleem maar wel hetzelfde principe denk ik :P
ehm.. ja het is idd hetzelfde principe, alleen kan je bij 'bestandstypen' niet instellen dat je alle programma wilt OPENEN ipv UITVOEREN ALS. Waar kan je dit instellen?

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

ik heb juist hetzelfde probleem... had deze draad nog niet gezien zodoende had ik er zelf ook eentje opgericht met een screenie van dat venster --> overbeveiliging afzetten

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Pagina: 1